Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 01:42
  #1
Medlem
Jag är en naiv och kanske trångsynt människa. Jag har alltid valt att tro på Gud med att avsky religion, men ändå så har jag svårt att tro på annat liv än vad som finns på denna jord, även ifall det är ganska uppenbart att det bör göra.
Jag har alltid vart lika trångsynt vad gäller allt övernaturligt, men de kanske är för att jag inte vågar tro på det. Jag vet inte.

Kan inte kolla t.ex "laxton" på youtube ser bara så jävla löjligt ut. Försvarar alltid mig själv med att ifall de hade funnits så hade man kunnat bevisa de efter minst 2000 år, speciellt med dagens teknik.

Men jag tycker ändå att det är ganska spännande med dessa "mätare" som visar ett kraftigare utslag ju större kraft av de övernaturliga som finns på platsen. Men i många fall så filmar de inte ofta hela "manicken" vilket får mig att tro att det är en vanlig metalldetektor som säger sig vara något för att leta de på de övernaturliga.

Har även nyss stött på de här med " ghost box/radio" men min första teori är att de i självaverket är redan inspelade röster som reagerar när någon pratar.

Dock finns de ju videos där de ställer riktiga frågor till dessa ghost radios och får ordentliga svar, men då är min första teori att det är någon slags walkietalkie i närheten eller något.

Jag är naiv, min första fråga är vad ni tycker o tänker om ghost radios?
Sen undrar jag ifall någon av er kan övertala mig till att tro på de övernaturliga?

Även hört att det funnits ett organisation sen 70-talet som betalar 1M$ till den person som kan bevisa de övernaturliga.
Citera
2017-05-10, 01:59
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Jag är en naiv och kanske trångsynt människa. Jag har alltid valt att tro på Gud med att avsky religion, men ändå så har jag svårt att tro på annat liv än vad som finns på denna jord, även ifall det är ganska uppenbart att det bör göra.
Jag har alltid vart lika trångsynt vad gäller allt övernaturligt, men de kanske är för att jag inte vågar tro på det. Jag vet inte.

Kan inte kolla t.ex "laxton" på youtube ser bara så jävla löjligt ut. Försvarar alltid mig själv med att ifall de hade funnits så hade man kunnat bevisa de efter minst 2000 år, speciellt med dagens teknik.

Men jag tycker ändå att det är ganska spännande med dessa "mätare" som visar ett kraftigare utslag ju större kraft av de övernaturliga som finns på platsen. Men i många fall så filmar de inte ofta hela "manicken" vilket får mig att tro att det är en vanlig metalldetektor som säger sig vara något för att leta de på de övernaturliga.

Har även nyss stött på de här med " ghost box/radio" men min första teori är att de i självaverket är redan inspelade röster som reagerar när någon pratar.

Dock finns de ju videos där de ställer riktiga frågor till dessa ghost radios och får ordentliga svar, men då är min första teori att det är någon slags walkietalkie i närheten eller något.

Jag är naiv, min första fråga är vad ni tycker o tänker om ghost radios?
Sen undrar jag ifall någon av er kan övertala mig till att tro på de övernaturliga?

Även hört att det funnits ett organisation sen 70-talet som betalar 1M$ till den person som kan bevisa de övernaturliga.

Det finns MÅNGA grupper/individer som erbjudit stora summor pengar för bevis för övernaturliga ting.
Citera
2017-05-10, 07:36
  #3
Avstängd
sickoldmans avatar
Kolla in ghost hunter några avsnitt, speciellt den med den irländska borgen....
Citera
2017-05-10, 10:22
  #4
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
...

Har även nyss stött på de här med " ghost box/radio" men min första teori är att de i självaverket är redan inspelade röster som reagerar när någon pratar.

Dock finns de ju videos där de ställer riktiga frågor till dessa ghost radios och får ordentliga svar, men då är min första teori att det är någon slags walkietalkie i närheten eller något. ....

Enligt uppfinnaren själv (Frank Sumption) är en ghost box helt enkelt en radiomottagare som sveper över frekvenserna och plockar upp brus, musik och tal precis som om du själv skulle sitta med en gammal radio och vrida snabbt på frekvensratten.... Om man sedan "vill" tillräckligt gärna så kan man förstås höra vad man vill ur ett sådant brus.
Citera
2017-05-10, 14:28
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Jag är en naiv och kanske trångsynt människa. Jag har alltid valt att tro på Gud med att avsky religion, men ändå så har jag svårt att tro på annat liv än vad som finns på denna jord, även ifall det är ganska uppenbart att det bör göra.
Jag har alltid vart lika trångsynt vad gäller allt övernaturligt, men de kanske är för att jag inte vågar tro på det. Jag vet inte.
Nu blev det väldigt rörigt, det vore inget övernaturligt med att det finns annat liv bortom den här jorden, rimligtvis bör det krylla av liv ute i kosmos som den materiella vetenskapen definierar liv. Vad skrämmer dig med det ''övernaturliga'', spöken, demoner(monster) etc.. eller rent den metafysiska biten, upplevelser i sig, ut ur kroppen ryck, astralplanen , dödsångest t.ex. ?

Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Kan inte kolla t.ex "laxton" på youtube ser bara så jävla löjligt ut. Försvarar alltid mig själv med att ifall de hade funnits så hade man kunnat bevisa de efter minst 2000 år, speciellt med dagens teknik.
Dumma underhållningsprogram som slösar bort din dyrbara tid på den här planeten, en slags frustrerande underhållning riktat åt en ytlig publik som förgäves söker en slags ''kick'', ''dagens teknik'' är inte tillräckligt avancerad för att uppfatta någonting påtagligt från den subtilare naturen i den mån att ett experiment kan reproducera resultaten med tillfredsställande precision.

Citat:
Ursprungligen postat av roaccutankillen
Sen undrar jag ifall någon av er kan övertala mig till att tro på de övernaturliga?
Varför vill du tro på det övernaturliga? Vilka slags argument hade övertygat dig. Det finns böcker i ämnet parapsykologi som går igenom intressant information. Men det jag menar egentligen vilken praktisk skillnad(nytta) skulle det göra för dig i din vardag om du började att tro på något övernaturligt? Syftet med att jag ställer frågorna är inte för att vara dryg mot dig utan för att allt för många människor, i synnerhet unga människor med potential att verka positivt i världen istället lägger ned sin dyrbara och begränsade tid på underhållning, att söka efter ''spöken'' är ännu en sådan underhållning bara snäppet bättre än att spendera sin tid med diverse skräp som visas på TV för en hjärndöd & utseendefixerad publik.

Är du allvarlig i ditt metafysiska sökande tycker jag först att du ska investera i några bra böcker i ämnet Yoga, sedan börja med lätt Yoga, lätt meditation hos en utbildad lärare eller hemma med någon form av utbildat/erfaren kontaktperson som kan hjälpa dig när problem uppstår. Det är den enda vägen i det här livet du någonsin kommer att få ett tillfredsställande existentiellt svar förutom om du är född med vissa ''färdigheter'' och själv vet hur du ska fortskrida i ditt sökande. Poängen är att det är något du själv behöver ta tag i och ta eget ansvar för, inte vänta sig att andra ska förse en med svar för den vägen slutar i besvikelse.
__________________
Senast redigerad av Paradigmskifte 2017-05-10 kl. 14:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback