Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-10, 01:12
  #1
Medlem
Rejss avatar
Ska till NY i slutet av maj och ska vara där en vecka. En av dagarna vill vi äta på något unikt ställe, gärna högt upp, annan vy eller annat speciellt. Vi har hittat tips på ställen med bra mat men vill även ha något att verkligen minnas. Likt The View högt uppe i Marriott Hotell, men vi kommer nog bara ta en drink där, folk verkar ha lite delade meningar om maten och verkar vara buffé (vi vill ha vanlig meny alt avsmakning).

Någon som testat på något eller har idé?
Citera
2017-05-10, 01:27
  #2
Medlem
Culpeppers avatar
Var i NY för två år sedan, sista kvällen tänkte vi att vi drog in på en vinbar och ta något lätt bara, visade vara sig det bästa jag åt under resan. Den hette Wine bar eller något, låg vid rockefeller center.
Citera
2017-05-10, 13:02
  #3
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Var i NY för två år sedan, sista kvällen tänkte vi att vi drog in på en vinbar och ta något lätt bara, visade vara sig det bästa jag åt under resan. Den hette Wine bar eller något, låg vid rockefeller center.

Förmodligen gissar jag på att ni besökte Morrell Wine Bar?

http://morrellwinebar.com/
Citera
2017-05-10, 17:24
  #4
Medlem
Rejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Culpepper
Var i NY för två år sedan, sista kvällen tänkte vi att vi drog in på en vinbar och ta något lätt bara, visade vara sig det bästa jag åt under resan. Den hette Wine bar eller något, låg vid rockefeller center.

Tack för tipset, det såg trevligt ut både prismässigt och på bilderna. Dock var själva resturangen det jag sökte. Men det lutar åt detta en annan middag eller lunch
Citera
2017-05-10, 18:27
  #5
Medlem
Bairuilongs avatar
Eventuellt får du bättre svar om frågan flyttas till Resor > Nordamerika > USA

Mvh
Citera
2017-05-18, 22:19
  #6
Medlem
padrons avatar
Peter Lugers i Brooklyn är riktigt bra om är köttälskare. Gamla gubbar i vita skjortor som serverar fantastiska köttbitar. Dyrt men väldigt osnofsigt professionellt.
Citera
2017-06-03, 22:44
  #7
Medlem
Håller med föregående skribent. Peter Luger är ett måste för köttälskaren.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback