Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-09, 23:29
  #1
Medlem
Är det OK att gå i dyra kläder på universitet?

Kommer det finnas mycket vänstermänniskor eller sossar som kommer vilja förtrycka mig då? Skjorta för 2000 SEK och byxor för 1000 SEK.

Självklart inte på socionom eller sjuksköterskeprogrammet... Men dom andra då?
Citera
2017-05-09, 23:38
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Är det OK att gå i dyra kläder på universitet?

Kommer det finnas mycket vänstermänniskor eller sossar som kommer vilja förtrycka mig då? Skjorta för 2000 SEK och byxor för 1000 SEK.

Självklart inte på socionom eller sjuksköterskeprogrammet... Men dom andra då?
Varför skulle det inte vara det? Klart fattiga sossar kommer se ner på dig men vem bryr sig om det, bär dom med självsäkerhet.
Citera
2017-05-09, 23:39
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolflmao
Varför skulle det inte vara det? Klart fattiga sossar kommer se ner på dig men vem bryr sig om det, bär dom med självsäkerhet.
Till exempel om jag skulle gå socionomprogrammet och bära dom kläderna... Självklart skulle jag få majoriteten av alla elever emot mig och då blir jag till slut tvungen att hoppa av programmet eftersom dom inte kan samarbeta.
Citera
2017-05-09, 23:41
  #4
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Är det OK att gå i dyra kläder på universitet?

Kommer det finnas mycket vänstermänniskor eller sossar som kommer vilja förtrycka mig då? Skjorta för 2000 SEK och byxor för 1000 SEK.

Självklart inte på socionom eller sjuksköterskeprogrammet... Men dom andra då?

Ser inga problem med det. Det är inte gymnasiet längre. Folk på universitetet brukar inte bry sig om vad du har på dig.
Citera
2017-05-09, 23:41
  #5
Medlem
Tror helt ärligt inte att folk bryr sig om du klär dig i dyrare kläder än dem, så länge du är vettigt trevlig.
Citera
2017-05-09, 23:43
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Är det OK att gå i dyra kläder på universitet?

Kommer det finnas mycket vänstermänniskor eller sossar som kommer vilja förtrycka mig då? Skjorta för 2000 SEK och byxor för 1000 SEK.

Självklart inte på socionom eller sjuksköterskeprogrammet... Men dom andra då?
Ett par byxor för 1000 kronor är väl inte något som klassas som dyrt?
Citera
2017-05-09, 23:44
  #7
Medlem
Sobofieds avatar
Nej, men var noga med att berätta hur mycket de kostar.
Citera
2017-05-09, 23:44
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Till exempel om jag skulle gå socionomprogrammet och bära dom kläderna... Självklart skulle jag få majoriteten av alla elever emot mig och då blir jag till slut tvungen att hoppa av programmet eftersom dom inte kan samarbeta.
Vad är det för konstiga fördomar du har egentligen? Tror mer att folk bryr sig om hur du beter dig.
Citera
2017-05-09, 23:46
  #9
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Ett par byxor för 1000 kronor är väl inte något som klassas som dyrt?

Haha näe, det är väl ett par normala Jeans från typ JC?

Tänk på att vänsterpatrasket går runt med Fjällrävenkläder och väskor - som inte är direkt gratis...
Citera
2017-05-09, 23:46
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hurgorjag
Ett par byxor för 1000 kronor är väl inte något som klassas som dyrt?
Medelklassen brukar bära byxor för 500 SEK nästan alltid.
Citera
2017-05-09, 23:55
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Okkkkk
Medelklassen brukar bära byxor för 500 SEK nästan alltid.
Är rätt vanligt numera med märken som Tiger, Nudie, Diesel, Lee där byxorna alltid ligger runt 1000 kr. Jeans är i regel dyra, men såklart finns de folk med byxor från dressman t.ex. Men byxor för 1000 kr är vanligt.
Citera
2017-05-09, 23:55
  #12
Medlem
Och som oftast någon skjorta för 300-500 SEK eller t-shirt för ca samma.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback