Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 23:26
  #1
Medlem
farbror Svens avatar
Den nionde maj och därmed Europadagen är snart till ända. Har dagen alls uppmärksammats i media eller på annat håll? Varför gör t.ex. media och politiker så lite för att uppmärksamma dagen?
Citera
2017-05-09, 23:40
  #2
Medlem
321js avatar
Ja, hela Europa borde äta EU-bakelser och Eurotårta idag för att fira vårt subventionerade jordbruk.

Några cigarrer efteråt skulle passa bra eftersom EU ger bidrag till tobaksodling i Grekland.
__________________
Senast redigerad av 321j 2017-05-09 kl. 23:56.
Citera
2017-05-10, 00:56
  #3
Medlem
farbror Svens avatar
För min del behöver uppmärksamma inte betyda att man viftar med flaggor och sjunger An die Freude. Man kan först ta upp vad EU är, dess uppkomst, utveckling och uppbyggnad. Där tycks det finnas många kunskapsluckor.
Citera
2019-05-09, 12:59
  #4
Medlem
Återigen Europadagen 9 maj, EU's nationaldag.

Jag har inte kunnat finna något i svensk media som uppmärksammar denna dag idag.

Hur firar ni?
Citera
2019-05-09, 16:23
  #5
Medlem
TheFreakinPopes avatar
Jag firar inte dagen som så men jag är både stolt och glad över att leva i ett demokratiskt och fritt Europa i långvarig fred.

Glad Europadag på er!
Citera
2023-05-09, 07:45
  #6
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFreakinPope
Jag firar inte dagen som så men jag är både stolt och glad över att leva i ett demokratiskt och fritt Europa i långvarig fred.

Glad Europadag på er!

Jag firar dagen genom att bumpa denna tråd, och vidarebefordra din hälsning till alla som läser den. Och till alla andra, inklusive stackars "utvärderaren" Jimmie Åkersork, samt till alla välmenande svennar som menar att det vore bättre med en "nordisk union" (under Svärjes ledning, naturligtvis) än EU- och Nato-medlemskap. 😅
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback