Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-09, 19:38
  #1
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Jag och många cannabisrökare med mig röker inomhus så länge det är hasch/gräs i, men aldrig med vanliga cigaretter. Det kan låta mycket märkligt, men faktum är att det tycks lukta avsevärt mindre och verkar på något sätt "försvinna" på ett sätt som tobaksrök inte gör. Alla vet hur en riktigt inpyrd sunklägenhet där någon röker cigg dagarna i ända kan lukta..

Samtidigt vet jag många som röker cannabis blandat med tobak varje dag i sina små sunkkvartar utan att dras med samma problem.

Jag vet inte om detta beror på att, åtminstone jag, rostar tobaken extremt mycket, gärna på spis, för att det helt enkelt blir mycket mildare och mindre elakt mot halsen.

Upplever andra samma sak? Vad kan det bero på?

Ordet är fritt.
Citera
2017-05-09, 19:46
  #2
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Jag och många cannabisrökare med mig röker inomhus så länge det är hasch/gräs i, men aldrig med vanliga cigaretter. Det kan låta mycket märkligt, men faktum är att det tycks lukta avsevärt mindre och verkar på något sätt "försvinna" på ett sätt som tobaksrök inte gör. Alla vet hur en riktigt inpyrd sunklägenhet där någon röker cigg dagarna i ända kan lukta..

Samtidigt vet jag många som röker cannabis blandat med tobak varje dag i sina små sunkkvartar utan att dras med samma problem.

Jag vet inte om detta beror på att, åtminstone jag, rostar tobaken extremt mycket, gärna på spis, för att det helt enkelt blir mycket mildare och mindre elakt mot halsen.

Upplever andra samma sak? Vad kan det bero på?

Ordet är fritt.

Mer skit i cigg. Nikotinet sätter sig i väggarna helt sjukt äckligt. Minns morsans lägenhet när vi först flyttade in där. Var en gammal gubbe som hade suttit i hallen i 20 år och rökt cigg dagarna i ända och tapeterna var typ senapsgula. Bakom varje tavla dolde sig originalfärgen och det sån jävla skillnad. Helt sjukt äckligt var det!

Sen har jag en polare som rökt dagligen i sin lägenhet i 5 år och där varken syns eller luktar det någonting. Trots att han alltid meckar med cigg. Så konstigt
Citera
2017-05-09, 19:48
  #3
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Tror det är för att när man röker brass så vill man vädra ur lukten så att det inte luktar men om man gått all in på att röka cigg inomhus bryr man sig inte och man känner inte själv lukten. Doften/lukten får därmed mer tid att sätta sig. Bara en teori dock.
Citera
2017-05-09, 20:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alexander.Delarge
Tror det är för att när man röker brass så vill man vädra ur lukten så att det inte luktar men om man gått all in på att röka cigg inomhus bryr man sig inte och man känner inte själv lukten. Doften/lukten får därmed mer tid att sätta sig. Bara en teori dock.



Nej det stämemr inte, när man rökt gräs eller brajja så sätter sig inte lukten,

du kan sitta 5-10 pers och bolma inomhus, och dagen efter luktar det knappt ändå.

cannabis röken sätter sig helt enkelt inte
Citera
2017-05-09, 20:05
  #5
Medlem
Alexander.Delarges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Nej det stämemr inte, när man rökt gräs eller brajja så sätter sig inte lukten,

du kan sitta 5-10 pers och bolma inomhus, och dagen efter luktar det knappt ändå.

cannabis röken sätter sig helt enkelt inte

Nej alltså jag håller med, men fattar inte då man blandar med cigg. Den borde ju lukta igenom? Stor skillnad på om man suttit på nån efterpärla och rökt cigg inomhus dagen efter, med om man suttit och bolmat gås dagen efter. Trots att tobak har rökts inomhus i båda fallen.
Citera
2017-05-09, 20:14
  #6
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
Nej det stämemr inte, när man rökt gräs eller brajja så sätter sig inte lukten,

du kan sitta 5-10 pers och bolma inomhus, och dagen efter luktar det knappt ändå.

cannabis röken sätter sig helt enkelt inte
Fast jag och väldigt många med mig, rent av de flesta vågar jag påstå, blandar cannabisen med tobak. Alla rostar dock inte tobaken så väl som jag gör.
Citera
2017-05-09, 20:39
  #7
Medlem
flaskborstes avatar
Betydligt mindre tjära i cannabis så det gula vidriga som kommer från tobaken och nikotinet sätter sig inte lika lätt på väggar och gardiner. Skulle tro att det är mindre kemiska ämnen i ren cannabis än i manipulerad tobak.

Rätt märkligt att cannabis förbjuds men tobak är tillåtet..Dom fick nojan av alla revolterande tonåringar på 60-talet och förbjöd gräset då dom kopplade ihop det med flowerpower revolutionen mot etablissemanget.
Citera
2017-05-10, 17:39
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Fast jag och väldigt många med mig, rent av de flesta vågar jag påstå, blandar cannabisen med tobak. Alla rostar dock inte tobaken så väl som jag gör.



min erfarenhet är att även om man blandar med tobak, så luktar det så gott som ingenting jämfört med att om man bara röker tobak.
Citera
2017-05-10, 17:40
  #9
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
min erfarenhet är att även om man blandar med tobak, så luktar det så gott som ingenting jämfört med att om man bara röker tobak.
Är inte det väldigt märkligt?
Det är just detta mysterium jag vill reda ut i tråden.
Citera
2017-05-15, 17:38
  #10
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Är inte det väldigt märkligt?
Det är just detta mysterium jag vill reda ut i tråden.

Vart rökte ni? Sovrum, vardagsrum? hur stort är rummet alltså
Citera
2017-05-15, 17:41
  #11
Medlem
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drozbox
Vart rökte ni? Sovrum, vardagsrum? hur stort är rummet alltså
Det verkar inte spela någon roll. Uppmärksammat detta i såväl enrummare som villor.
Citera
2017-05-15, 18:20
  #12
Medlem
drozboxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Det verkar inte spela någon roll. Uppmärksammat detta i såväl enrummare som villor.

Vågar man tända en rackare inne ikväll då?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback