Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-09, 17:46
  #1
Medlem
Skall övernatta 1 natt i Barcelona innan vidare transport med färja.
Var bor man om man vill ha nära till några billiga bra restauranger och kanske nåt sevärt?
Citera
2017-05-09, 19:45
  #2
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Skall övernatta 1 natt i Barcelona innan vidare transport med färja.
Var bor man om man vill ha nära till några billiga bra restauranger och kanske nåt sevärt?
Inom 1-2 km från Placa de Catalunya åt alla håll är bra.
Citera
2017-05-09, 23:14
  #3
Medlem
D-odoubleGs avatar
Leta nära hamnen så har du ramblan och plaza catalunya nära, även Montjuic så får du något fint att se där. Restauranger finner du lite varsom. Om du gillar skate rekommenderas MACBA, riktigt fint att bara sitta där o kika på
Citera
2017-05-10, 06:39
  #4
Medlem
nittontrettons avatar
Bo kring La Rambla bara ett stenkast ner till hamnen
Citera
2017-05-10, 07:20
  #5
Medlem
another-devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herr.konkel
Skall övernatta 1 natt i Barcelona innan vidare transport med färja.
Var bor man om man vill ha nära till några billiga bra restauranger och kanske nåt sevärt?

Hotel Del Mar i hamnen, gångavstånd till la Rambla, gamla stan, aquaria och stranden. Och massor med restauranger förstås.
Citera
2017-05-17, 21:08
  #6
Medlem
blev Petit Palace Museum Hotel
bokade till bra pris via Amoma - helt klart bästa pris men fick bara en voucher så jag hoppas den funkar
Citera
2017-05-29, 18:38
  #7
Medlem
Vet ej om jag är lite sent ute men jag bodde på ett hotell som hette hotel jazz, snäppet dyrare men verkligen så fint och ligger helt perfekt till. Nära till allt osv. osv. Verkligen värt en extra slant så att säga
Citera
2017-06-17, 20:02
  #8
Medlem
Jag har bott på ''the mirror'' och det var väldigt stilrent med ovanligt mycket speglar i rummen. Det finns inga jätteintressanta sevärdheter i närheten där, nästan bara sagrada familia, vilket enligt mig inte var något jättehäftigt, bara en massa lyftkranar där... Däremot väldigt många billiga restauranger och en ganska bra asiatisk restaurang nästan snett utanför.

Jag bodde också på Vincci Maritimo ett tag, inget speciellt där inte men det gillade jag mer än mirror. Dock så har du väldigt nära till ett perfekt shopping center därifrån, samt stranden och barcelona waves. Fina sevärdheter där vid havet!

Om det är så att du bara ska sova där över en natt så kanske hotellet inte spelar så stor roll. Men jag skulle definitivt satsa på någonting nära havet på grund av de fantastiska sevärdheterna och att man kan bada. Åsså finns det väl en del restauranger där också...

Lycka till..
Citera
2018-02-23, 13:41
  #9
Medlem
Bo i hamnen där du ska ta färjan från. Då har du närhet till Ramblan med restauranger och sevärdheter. Det går även en turistbuss från hamnen som går till alla sevärdheter, du hoppar bara av ser det du ska se och sen hoppar på bussen igen. Bra om man har kort tid på sig.
Citera
2018-03-22, 09:14
  #10
Medlem
Retrome Hotel.
Nära det mesta.
Ligger i Eixamle.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2838134

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback