Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-09, 15:08
  #1
Medlem
Såg att Jens Lapidus var med i DN i helgen och blev lite sugen på nya podden "Darknet" som han skrivit med Martin Johnson (som gjorde "Spår"). Är inget superfan av Lapidus ("Gängkrig 451" eller vad den heter var en sällsynt uppvisning i klichéer), men det här börjar ändå lovande.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6691559

Saxat från SR:s hemsida:

Citat:
P3 Serien Darknet handlar om den grävande journalisten Tove som driver podden ”Darknet”. Darknet är också en dold del av internet, dit inga Google-sökningar når. Via darknet får Tove anonyma tips som ger henne scoop som ingen annan kan få.

Tove är en ung och extremt målmedveten missbrukare. Hon lever för journalistiken och ser ingen skillnad på privatliv och jobb – alla gränser får passeras, bara sanningen kommer fram.

I sin podd gräver Tove vidare i ett uppmärksammat mordfall, där en ung kvinna hittats död i en lägenhet i Linköping och en 19-årig kille har erkänt och dömts för mordet.

När Tove blir kontaktad av killens advokat som hävdar att det är ett falskt erkännande tar hon hjälp av darknet för att ta reda på vem eller vilka som faktiskt ligger bakom mordet. Men ju närmare svaret hon kommer, desto djupare dras hon in i fallet och desto mer förändras hennes eget liv.

Har någon lyssnat?
Citera
2017-05-09, 15:44
  #2
Avstängd
sickoldmans avatar
ja läskigt värre
Citera
2017-05-11, 11:05
  #3
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraktionen
Såg att Jens Lapidus var med i DN i helgen och blev lite sugen på nya podden "Darknet" som han skrivit med Martin Johnson (som gjorde "Spår"). Är inget superfan av Lapidus ("Gängkrig 451" eller vad den heter var en sällsynt uppvisning i klichéer), men det här börjar ändå lovande.

https://sverigesradio.se/sida/artike...rtikel=6691559

Saxat från SR:s hemsida:



Har någon lyssnat?

Lyssnade igår och tycker att det tämligen verkar intressant. Rekommenderas.
Citera
2017-05-12, 12:00
  #4
Medlem
Någon som har RSS?
Citera
2017-05-13, 15:54
  #5
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Lyssnade igår och tycker att det tämligen verkar intressant. Rekommenderas.
Tack! Lyssnar alltid på P3 o har hört trailern till den, men då ska jag lyssna nu, istället för den otroligt töntiga Lilla al-Fadji, som börjar om 6 minuter...

Va fan, har det bara släppts ett avsnitt?
__________________
Senast redigerad av Mulla Krekar 2017-05-13 kl. 16:52.
Citera
2017-05-14, 14:47
  #6
Medlem
JokkMokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Tack! Lyssnar alltid på P3 o har hört trailern till den, men då ska jag lyssna nu, istället för den otroligt töntiga Lilla al-Fadji, som börjar om 6 minuter...

Va fan, har det bara släppts ett avsnitt?


Hehe, fick samma reaktion. Funderar på att vänta tills alla är släppta.
Citera
2017-05-27, 14:50
  #7
Medlem
Mulla Krekars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokkMokk
Hehe, fick samma reaktion. Funderar på att vänta tills alla är släppta.
Det ska jag också göra, annars hinner jag glömma...
Citera
2017-06-01, 05:48
  #8
Medlem
Jag kanske missuppfattat konceptet men jag trodde det skulle handla om ett verkligt mord, men det gör det ju inte?!
Citera
2017-06-05, 17:31
  #9
Medlem
Fy fan vilken dålig podd, var tvungen att lyssna efter att jag råkat nämna för min flickvän att den fått god respons här. Nu undrar hon vad flashback är för jävla bögforum.

För er som funderar på att spendera dyrbar tid på den här skiten kan jag berätta att det är en sagoberättelse i sann P3-anda där fjortonåriga vuxna henns "skådespelar" edgy-iga repliker på ett så otroligt pinsamt sätt att det kryper i hela kroppen.

Att tråden inte enbart består av negativ kritik gör mig misstänksam.

Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
...istället för den otroligt töntiga Lilla al-Fadji...
Haha vad du måste blivit besviken
Citera
2017-07-18, 12:28
  #10
Medlem
Mulla Krekars avatar
Nu har jag lyssnat på hela o den får 5 av 10 i betyg av mig. Nått fel la jag märke till, när de nämnde nån killes personnummer så hade han 4 som näst sista siffra.

(Män har udda siffror o kvinnor jämna).
Citera
2017-08-26, 13:09
  #11
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Nu har jag lyssnat på hela o den får 5 av 10 i betyg av mig. Nått fel la jag märke till, när de nämnde nån killes personnummer så hade han 4 som näst sista siffra.

(Män har udda siffror o kvinnor jämna).

Fast jag har en 4 i mina 4a sista. o jag e kille.
Citera
2017-08-26, 16:05
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Fast jag har en 4 i mina 4a sista. o jag e kille.
Det är den nästsista siffran som beror på vilket kön personen har, vilket framgår i mulles inlägg.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback