Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-10-12, 12:16
  #49
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Jag svarar på din fråga så gott det går? Uppenbarligen är mitt svar väldigt kunnigt för de går sällan ut med exakta tider förbandet spelar, vilket även visade sig i informationen som kom efter mitt första inlägg. Ring livenation om det är så jävla viktigt

https://www.friendsarena.se/eveneman...stones/#Before

Att förbandet går på 19.30 skrev jag i mitt första inlägg, så det vet jag om och har vetat hela tiden. Jag frågade hur länge folk tror att förbandet kommer att spela, just för att folk ska kunna gissa och ge en uppskattning kring det utifrån sina tidigare konserterfarenheter.

Var detta verkligen så svårt att få in i din strutshjärna (du på avateren, antar jag)?
Citera
2017-10-12, 12:23
  #50
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Att förbandet går på 19.30 skrev jag i mitt första inlägg, så det vet jag om och har vetat hela tiden. Jag frågade hur länge folk tror att förbandet kommer att spela, just för att folk ska kunna gissa och ge en uppskattning kring det utifrån sina tidigare konserterfarenheter.

Var detta verkligen så svårt att få in i din strutshjärna (du på avateren, antar jag)?

Som jag skrev, var där i tid om du inte vill riskera missa rolling stones intro, spelar de i 20min eller 2 timmar? Ja vem vet. Ingen utom livenation kan ge dig det svaret eftersom de inte gått ut med den informationen. Hur fan tror du att någon på flashback ska veta hur länge hellacopters spelar? Eller så kanske Robert Dahlqvist spöke hänger här på flashback för att dela med sig av insiderinformation.

Men jag säger att rolling stones är på scen 22:00, lita på mig jag är från internet.
__________________
Senast redigerad av wastaah 2017-10-12 kl. 12:25.
Citera
2017-10-12, 12:28
  #51
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Som jag skrev, var där i tid om du inte vill riskera missa rolling stones intro. Ingen utom livenation kan ge dig det svaret eftersom de inte gått ut med den informationen. Hur fan tror du att någon på flashback ska veta hur länge hellacopters spelar? Eller så kanske Robert Dahlqvist spöke hänger här på flashback för att dela med sig av insiderinformation.

Men jag säger att rolling stones är på scen 22:00, lita på mig jag är från internet.

Gör du dig dummare än vad du är eller är du verkligen så här korkad på riktigt? OBS. Retorisk fråga.

Slå upp: tror och gissar , tidigare erfarenheter i ett ordlexikon. Läs sedan mina tidigare inlägg noga och begrunda vad som står där läääänge. Kanske trillar poletten ner till sist...

Jag var nämligen inte ute efter ett exakt svar, utan veta vad folk tror, just för att arangören inte vill gå ut med någon sådan info, för då skulle så många skita i förbandet.
__________________
Senast redigerad av RZLA 2017-10-12 kl. 12:32.
Citera
2017-10-12, 12:33
  #52
Medlem
wastaahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Gör du dig dummare än vad du är eller är du verkligen så här korkad på riktigt? OBS. Retorisk fråga.

Slå upp: tror och gissar tidigare erfarenheter i ett ordlexikon. Läs sedan mina tidigare inlägg noga och begrunda vad som står där läääänge. Kanske trillar poletten ner till sist...

Jag läser ditt tidigare inlägg och tolkar det.

Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Jag är nämligen inte speciellt sugen på att se Hellacopters, men jag vill så klart inte missa när Stones går på.

Därifrån tolkar jag att du INTE vill missa rolling stones intro, ingen kan ge dig svaret NÄR de börjar med sitt into alltså är det inte en dålig rekommendation 'var där i tid'. Jag har varit med om konserter där det varit över 1h 30min mellan förband och riktiga bandet pga tekniskt strul, jag har även varit med om konserter där förbandet bara lirar 15min och riktiga bandet är på scen på direkten, även där de lirar 30min, även där de lirar 37min även där de lirar över en timme. Så vad ska vi ge dig för rekommendation?

Det är inte nån jävla flygresa du bokat allt är +/- 2 timmar. Det är inte ens säkert att förbandet är på scen vid utsatt tid.
__________________
Senast redigerad av wastaah 2017-10-12 kl. 12:37.
Citera
2017-10-12, 12:45
  #53
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wastaah
Jag läser ditt tidigare inlägg och tolkar det.



Därifrån tolkar jag att du INTE vill missa rolling stones intro, ingen kan ge dig svaret NÄR de börjar med sitt into alltså är det inte en dålig rekommendation 'var där i tid'. Jag har varit med om konserter där det varit över 1h 30min mellan förband och riktiga bandet pga tekniskt strul, jag har även varit med om konserter där förbandet bara lirar 15min och riktiga bandet är på scen på direkten, även där de lirar 30min, även där de lirar 37min även där de lirar över en timme. Så vad ska vi ge dig för rekommendation?

Det är inte nån jävla flygresa du bokat allt är +/- 2 timmar. Det är inte ens säkert att förbandet är på scen vid utsatt tid.

Att man inte riskerar att missa något om man kommer på utsatt tid är en självklarhet, det är alltså inget du behöver tipsa om. Men nu har du äntligen lyckas komma med ett lite bättre svar.

Förbandens speltid har skilt sig en del när jag har varit på konsert också, men någon knapp timme känns som ganska standard. Sen är Stones ett band med en jävla massa spelningar i ryggen, så någon som har varit på flera av deras konserter, skulle kunna ha skapat sig en uppfattning kring hur de brukar vilja ha spelschemat.

Men jag ska nog satas på att vara där runt 20.00. Då är risken att jag missar något av Stones rätt liten. Jag vill alltså komma dit senare, risken finns alltid att man missar då, men jag vill försöka minimera den risken, även om den inte går att ta bort helt när man kommer lite senare.
Citera
2017-10-12, 23:06
  #54
Medlem
Big Bosss avatar
Sent svar.

Men varför inte bara hänga vid eller på någon av barerna eller serveringarna på Friends medans förbandet spelar. Hur svårt är det? Ingen rutin alls lol?
Citera
2017-10-13, 01:15
  #55
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big Boss
Sent svar.

Men varför inte bara hänga vid eller på någon av barerna eller serveringarna på Friends medans förbandet spelar. Hur svårt är det? Ingen rutin alls lol?

Kanske för att det är riktiga judepriser där?

Jag kom i alla fall till Friends ca. 20.10, var inne på arenan 20.30 och 21.00 gick Stones på. Så jävla rutinerad är jag!

Konserten rockade!
Citera
2017-10-13, 01:53
  #56
Medlem
buff0uts avatar
Bästa spelningen jag varit på i år! Micks röst håller ännu (till skillnad från axl rose som jag såg tidigare på friends) och vilken utstrålning den mannen har, vill inte ens veta hur gammal han är men han var helt klart i bättre form än 90% av de manliga besökarna som svettades av att häva öl sittandes medans keith såg lite halvdöd ut men kom igång bra i sitt nummer lyckades även puffa på en cigg mellan ackorden
Charlie och Ronnie var grymma de med

Var bra många som även missade de två sista numren med bla en av mina favoriter satisfaction eftersom de hade så jävla bråttom hem
haha åt er!
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback