Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-13, 16:39
  #13
Medlem
Jag lyckas ju hålla reda på en bekantskapskrets som är bra mkt större, så jag ser verkligen inte varför man skulle börja slarva bort ungar eller glömma deras namn när man trots allt lever ännu närmare dem. Men för att svara på frågan så antar jag att det skulle kunna bli problematiskt vid 30-40stycken, då får man börja numrera dem istället och sätta små lappar på dem för att förenkla det hela.
Citera
2017-05-13, 17:04
  #14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
För min pappa så räckte det med två. Han kommer aldrig ihåg födelsedagar om han inte skriver upp dem och blandar ofta ihop namn. Skärpt gubbe i övrigt.

Det måste vara sårande, just för att han ÄR skärpt i övrigt. Eller..? Jag kommer ihåg att jag blev jättesårad en gång när jag var 17 år, och min pappa trodde jag var 16!
Citera
2017-05-13, 21:00
  #15
Avstängd
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det måste vara sårande, just för att han ÄR skärpt i övrigt. Eller..? Jag kommer ihåg att jag blev jättesårad en gång när jag var 17 år, och min pappa trodde jag var 16!
Känslig är jag, men inget nervvrak. Blir absolut inte sårad övar något sådant. Vi vet att vi tycker mycket om varandra.
Citera
2017-06-19, 11:48
  #16
Avstängd
Inte en chans, likna det vid att gå i en skolklass. Man lär ju känna alla olika personligheter, och namnet följer med.
Samma tror jag funkar med familjen
Citera
2017-06-28, 15:26
  #17
Medlem
Vi har tre barn och vill ha fler , kanske ett par eller tre till. Säga fel namn kan man ju göra ibland så det händer redan når man tänker på en sak och säger något annat. Rent utseendemässigt går det inte blanda ihop dessa hos oss men som bebisar var de väldigt lika!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback