Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-22, 15:42
  #13
Medlem
Strychnos avatar
Tråd infogad.

/Moderator
Citera
2018-07-25, 16:49
  #14
Medlem
Dimpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Kung Markatta's i 750ml flaska, är den som kostar minst samt finns i stort sett i alla livsmedelsbutiker. Provade hos en bekant Rå's box-juice. HappyGreen säljer den online, och den var inget god alls i mitt tycke. Även priset skiljer rejält, samt att du behöver inte vänta flera dagar för hemleverans.
Har köpt två flaskor Kung Markatta och ska börja ta rödbetsjuice från och med imorgon hade jag tänkt. Sen får vi se om det har effekt.
Citera
2018-07-25, 18:51
  #15
Medlem
Afrolovers avatar
Rödbetta botar HiV/AIDS har jag hört.
Citera
2018-11-26, 14:22
  #16
Medlem
Sqeptisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CaptainNemo
Detta är min personliga utvärdering:

Äter en blodtrycksmedicin som innehåller Kandesartancilexetil och fick slut på min medicin under en vecka för ett tag sedan. Mitt "normala" tryck är ung. 130/85 i snitt med en 8mg dos.

Självklart började trycket stiga efter 3 dagar utan medicin, fick ett genomsnitt på 155/100. Av en slump såg jag något om rödbetsjuice och tänkte som att det skadar i alla fall inte. Dock något tveksam då det var i en av kvällsblaskorna jag läst en artikel. Enbart juicen ett par dagar fick ner trycket till 135/90 som lägst. Jag testade i som sagt bara 2 dagar då jag åter fick fatt i min vanliga medicin och ville inte sluta utan att ha konsulterat läkare innan för risker osv. Dock bestämde jag mig för att i väntan på en läkartid så kör jag halva dosen, 4mg, och ett glas r.juice varje morgon.

Nu har jag kört detta i 2 veckor och dagens genomsnitt var 115/80. Ska till HC i slutet av nästa vecka.

Jag var förberedd på att det inte skulle fungera, eller iaf inte mer än någon enstaka enhet. Numera är min kyl fylld med rödbetsjuiceflaskor, min nya hjälp-medicin.

En följdeffekt av minskad blodtrycksdos är att jag känner mig något mer alert i skallen. En av biverkningarna av flera blodtrycksmediciner är just att man blir lite "dimmig" i tanken, det tar något längre tid att tänka helt enkelt.

Så kan inget annat än rekommendera rödbetsjuice! Testa runt, en del är inte bara svindyra utan smakar även jordkällare som någon kräkts i. Den sort jag hittat är faktiskt riktigt smakfull för att vara rödbetsjuice utan tillsatser.

Se dock upp för juicer med tillsatt socker! Kan i så fall lätt höja blodtrycket istället för att sänka det. Har för mig att (rätta mig om jag har fel!) Kung Markattas rödbetsjuice skall vara fri från tillsatt socker.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback