Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 23:17
  #1
Medlem
Jag studerar vid ett av våra universitet, det finns föreningar och samlingsplatser för feminister, vänsterpartister, socialdemokrater och liberaler. De föreningar som ska vara politiskt obundna är ändå tydligt dragna åt vänster. NMR börjar tydligen samla en del folk nu under de senaste 2 åren, men vilka folk? Det verkar inte vara många studenter som går i deras led(om ens några?) och organisationen finns inte representerad på något av våra universitet. Faktum är att ingen nationell organisation finns representerad, den nationella rörelsen måste fästa sig vid lärosätena, för det är vid universiteten de framtida ledarna tas fram.

Jag är inte jättebevandrad i de nationella kretsarna, då jag inte har så mycket vänner där men av de vänner jag har så är det tydligt att man med mening håller sig borta ifrån våra högre utbildningar, därför att man anser att det är ett PK-fäste, att man inte vill ha o göra med indoktrineringen som pågår där. Det bör vara tvärtom, vi måste för fan ta våran plats på skolorna, visa att det är våra skolor också och inte hålla oss borta därifrån. För hur ska man annars bilda sig? Hur kommer det att gå med våran framtid om vi bara ser på när universiteten alltmer sjuknar in i det kulturmarxistiska giftet? Är det ingen som tänkt på detta eller?

Finns det någon som är student likt jag själv som känner igen sig i detta? Jag tycker att det är överjävligt ibland, skulle gärna vilja ha kontakt med någon i samma sits. Det behövs verkligen startas upp något, för det kan i sin tur locka yngre nationella att faktiskt utbilda sig om det finns sådana etablerade organisationer. Jag vill verkligen starta upp någon förening eller liknande, men det är lönlöst att göra det själv då ingen är stark nog för det i det rådande läget. För att kunna ta emot den smutskastningen och de påtryckningar man kommer få ifrån skolan och systemet behöver man vara ett gäng sammansvetsade vänner.

Och nu snackar jag inte om något jävla SD-skit, för de finns säkert etablerade på vissa universitet, men de är bara rent trams.
Citera
2017-05-09, 16:58
  #2
Medlem
LStilles avatar
Varför läsa en utbildning för att sen diskvalificera sig från all form av vettiga jobb genom att starta en nazistklubb på universitetet? Ska du ta med det på CV:et eller? Lyd mitt råd och håll dig på kåren eller nån nation bland normala peeps
Citera
2017-05-09, 20:22
  #3
Medlem
MrFishboys avatar
Det närmaste du hittar är; http://nordiskungdom.com/tag/svensk-student/

Däremot lägger jag in en brasklapp med att jag inte vet hur aktiva de är.
Citera
2017-05-09, 20:39
  #4
Medlem
LStilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFishboy
Det närmaste du hittar är; http://nordiskungdom.com/tag/svensk-student/

Däremot lägger jag in en brasklapp med att jag inte vet hur aktiva de är.
Han som hade det där bor väl på Åland sen många år
Citera
2017-05-12, 22:03
  #5
Medlem
Lelianas avatar
Är det en studentförening du vill skapa eller är det att hitta likasinnade på universiteten? De två låter lika men är inte nödvändigtvis det. Även om du skulle vilja starta en studentförening måste du (iallafall bör) hitta likasinnade först så att du har stöd och vänner att hjälpa till när det blir motigt.

Nu var det ett tag sen jag själv var student men jag fann inte det omöjligt att hitta likasinnade. Att göra några skämt på feminismens bekostnad och prata lite illa om nuvarande politik gjorde att man hittade folk som tyckte lika. Jag har lite erfarenhet om olika lärosäten så om du vill ha stöd är det bara att skicka ett PM.
Citera
2017-05-16, 19:47
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leliana
Är det en studentförening du vill skapa eller är det att hitta likasinnade på universiteten? De två låter lika men är inte nödvändigtvis det. Även om du skulle vilja starta en studentförening måste du (iallafall bör) hitta likasinnade först så att du har stöd och vänner att hjälpa till när det blir motigt.

Nu var det ett tag sen jag själv var student men jag fann inte det omöjligt att hitta likasinnade. Att göra några skämt på feminismens bekostnad och prata lite illa om nuvarande politik gjorde att man hittade folk som tyckte lika. Jag har lite erfarenhet om olika lärosäten så om du vill ha stöd är det bara att skicka ett PM.

Att hitta likasinnade är det första som behövs göras. Jo tipset du ger är bra, får jobba en del på det.

Vilket lärosäte tycker du är mest konservativt/höger/traditionellt av de du har erfarenhet av?
Citera
2017-05-20, 18:32
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Finns det någon som är student likt jag själv som känner igen sig i detta? Jag tycker att det är överjävligt ibland, skulle gärna vilja ha kontakt med någon i samma sits. Det behövs verkligen startas upp något, för det kan i sin tur locka yngre nationella att faktiskt utbilda sig om det finns sådana etablerade organisationer. Jag vill verkligen starta upp någon förening eller liknande, men det är lönlöst att göra det själv då ingen är stark nog för det i det rådande läget. För att kunna ta emot den smutskastningen och de påtryckningar man kommer få ifrån skolan och systemet behöver man vara ett gäng sammansvetsade vänner.

Jag känner precis igen mig i din beskrivning. Oj vad jag hoppas att vi studerar vid samma lärosäte Örebro Universitet.. Är du student här också? Pratar gärna vidare om detta om så är fallet.
Citera
2017-05-20, 21:01
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sthlmstjej08
Jag känner precis igen mig i din beskrivning. Oj vad jag hoppas att vi studerar vid samma lärosäte Örebro Universitet.. Är du student här också? Pratar gärna vidare om detta om så är fallet.

Jag har skickat PM till dig.
Citera
2017-05-20, 21:34
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Jag är inte jättebevandrad i de nationella kretsarna, då jag inte har så mycket vänner där men av de vänner jag har så är det tydligt att man med mening håller sig borta ifrån våra högre utbildningar, därför att man anser att det är ett PK-fäste, att man inte vill ha o göra med indoktrineringen som pågår där. Det bör vara tvärtom, vi måste för fan ta våran plats på skolorna, visa att det är våra skolor också och inte hålla oss borta därifrån.
Det är en bra inställning du har. Samtidigt finns det ju strider det inte är värt att ta. Man får ju inte ut så mycket av att studera "genusvetenskap" t.ex. och försöka "ta debatten" där. Men det finns ju annat som kan vara mer rimligt att studera.
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
För hur ska man annars bilda sig?
Det går ju utmärkt att läsa böcker och studera på egen hand, utan en politiskt korrekt studieplan och utan politiskt korrekta lärare. En annan fördel med att inte studera på universitet är ju att man slipper låna pengar, men en nackdel blir ju att det är svårt att få lika mycket tid över till studier om man har annat som huvudsysselsättning.
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Hur kommer det att gå med våran framtid om vi bara ser på när universiteten alltmer sjuknar in i det kulturmarxistiska giftet?
Det kommer nog inte vara särskilt relevant. Ju mer PK utbildningsväsendet blir, desto mindre värde kommer "högre utbildningar" att få i Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Finns det någon som är student likt jag själv som känner igen sig i detta?
Jag pluggade en termin på universitet och tog då kontakt med Svensk Student som länkades här ovan och fick kontakt med en nationell person som studerade på samma universitet, men det hade ju varit bättre med ett större nationellt nätverk på universitetet. En sak jag skulle rekommendera är att unga nationella pratar ihop sig och försöker hoppa på samma utbildning på samma universitet så att man blir en egen grupp i klassen och kan samarbeta med studierna. Man bör också fokusera på utbildningar som antingen är politiskt relevanta eller ger jobb och inte slösa bort tiden på meningslösa studier. Och saknar man som dig kontakter med nationella rent allmänt bör man ju ta kontakt med t.ex. Nordiska motståndsrörelsen lokalt, för även om ingen studerar på universitetet så kan det ju vara bra att ha kontakt med kamrater i samma stad som man kan umgås med när man inte pluggar.
Citera
2017-05-27, 16:49
  #10
Medlem
Lelianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noreld
Att hitta likasinnade är det första som behövs göras. Jo tipset du ger är bra, får jobba en del på det.

Vilket lärosäte tycker du är mest konservativt/höger/traditionellt av de du har erfarenhet av?

Uppsala har fortfarande föreningar där enbart män får vara med om jag inte minns fel, så det är ett gott tecken. Klickar av likasinnade finns dock överallt, även i universitet som tävlar om att vara "den rödaste" i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback