Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 23:17
  #1
Medlem
Jag studerar vid ett av våra universitet, det finns föreningar och samlingsplatser för feminister, vänsterpartister, socialdemokrater och liberaler. De föreningar som ska vara politiskt obundna är ändå tydligt dragna åt vänster. NMR börjar tydligen samla en del folk nu under de senaste 2 åren, men vilka folk? Det verkar inte vara många studenter som går i deras led(om ens några?) och organisationen finns inte representerad på något av våra universitet. Faktum är att ingen nationell organisation finns representerad, den nationella rörelsen måste fästa sig vid lärosätena, för det är vid universiteten de framtida ledarna tas fram.

Jag är inte jättebevandrad i de nationella kretsarna, då jag inte har så mycket vänner där men av de vänner jag har så är det tydligt att man med mening håller sig borta ifrån våra högre utbildningar, därför att man anser att det är ett PK-fäste, att man inte vill ha o göra med indoktrineringen som pågår där. Det bör vara tvärtom, vi måste för fan ta våran plats på skolorna, visa att det är våra skolor också och inte hålla oss borta därifrån. För hur ska man annars bilda sig? Hur kommer det att gå med våran framtid om vi bara ser på när universiteten alltmer sjuknar in i det kulturmarxistiska giftet? Är det ingen som tänkt på detta eller?

Finns det någon som är student likt jag själv som känner igen sig i detta? Jag tycker att det är överjävligt ibland, skulle gärna vilja ha kontakt med någon i samma sits. Det behövs verkligen startas upp något, för det kan i sin tur locka yngre nationella att faktiskt utbilda sig om det finns sådana etablerade organisationer. Jag vill verkligen starta upp någon förening eller liknande, men det är lönlöst att göra det själv då ingen är stark nog för det i det rådande läget. För att kunna ta emot den smutskastningen och de påtryckningar man kommer få ifrån skolan och systemet behöver man vara ett gäng sammansvetsade vänner.