• 34 624 online
  • 1 128 720 medlemmar
  • 58 560 404 inlägg
2017-05-08, 22:39
Medlem
Tja, skulle vilja automatiskt ladda ner avsnitt och sen vid behov packa upp dom för att sen lägga dom i rätt mapp för ändamålet. Är detta möjligt på ett lätt sätt?
typ rss nedladdning med en torrentklient, men hur löser man packa upp och flytta till rätt mapp biten?
Tips mottages tacksamt.
Citera
2017-05-10, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av darkfella
Tja, skulle vilja automatiskt ladda ner avsnitt och sen vid behov packa upp dom för att sen lägga dom i rätt mapp för ändamålet. Är detta möjligt på ett lätt sätt?
typ rss nedladdning med en torrentklient, men hur löser man packa upp och flytta till rätt mapp biten?
Tips mottages tacksamt.

Om du kan tänka dig att överge torrent och titta på Usnet istället så funkar detta hur bra som helst med de flesta klienter .

Laddar ner via RSS gör en sfv check . Packar upp och flyttas till rätt mapp och rätt säsong
Citera
2017-05-10, 16:22
Medlem
Citat:
Tips mottages tacksamt.
ExtractNow
Citera
2017-05-10, 16:32
Medlem
Här vore det fördelaktigt att berätta vilken torrentklient du kör?
rtorrent med rutorrent har t.ex. plugin autounpack, som gör exakt det du säger, och kan via taggningar av torrenter sortera dem efter uppackning.
Citera
2017-05-10, 16:38
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Tips mottages tacksamt.

Jag kör sickbeard-tpb och deluge.
Citera
2017-05-11, 22:46
Medlem
körde utorrent men bytte till qbit torrent.. jag är öppen för förslag att byta såklart.

Men kostar inte usenet?

såg att det går att göra nästan det jag vill göra med qbittorrent och filebot men jag vill kunna välja en specifik mapp på en specifik hårddisk också för varje serie. Som jag fattar det måste man ha allt i en huvudmapp för att få det att funka med filebot.
Citera
2017-06-18, 19:06
Medlem
Tänkte bara säga hur jag löst det... och är MYCKET nöjd.
kör deluge, sonarr (för tv-serier) radarr (för film) och en autoextract plugin för rarfiler till deluge.
Och har syncat min imdb watchlist till radarr så att när jag lägger till en film i den så ser radarr det och laddar ner den när det kommer en release som uppfyller mina kriterier... Mkt smidigt nu behöver man bara en kall bärs och luta sig tillbaka.
Citera