Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 18:27
  #1
Medlem
15minFames avatar
Har googlat och läst flera trådar här men ändå inte riktigt funnit svaret:

Om jag tar emot pengar via paxum eller bitcoin, hur kan jag ta ut dem i Sverige anonymt eller åtminstone så man inte triggar skatteverket?
Paxum erbjuder betalkort med ens namn på. Antar att man kan ta emot pengar och sen använda kortet till vardags shopping. Så inga stora summor men skulle det på något sätt skapa problem?

Jag är inte så insatt i bitcoin men de har inget kort så jag vet inte hur man skulle kunna använda dessa pengar till annat än websidor som tar bitcoin...

Tack
Citera
2017-05-09, 08:02
  #2
Medlem
15minFames avatar
Efter jag skapat denna tråd loggar jag in på paxum och ser deras varning om vad man inte får köpa (bl.a bitcoin) samt att jag inte har tillgång till något på kontot om jag inte klickar i att jag accepterar deras villkor och fyller i (all!) personlig information.

Så, vad hänt? Har de haft för många illegala transaktioner och tvunget att ändra sina regler?
Citera
2017-07-04, 22:35
  #3
Medlem
nakamotos avatar
På localbitcoins kan du sälja bitcoin anonymt, få betalt via swish eller kontant.
Citera
2017-07-10, 21:45
  #4
Medlem
Spud-boys avatar
Finns det inte debitcards man kan tanka på med bitcoins?. Wagecan, typ, är dom grön?

Paxum har jag aldrig hört talas om..


Citat:
Ursprungligen postat av nakamoto
På localbitcoins kan du sälja bitcoin anonymt, få betalt via swish eller kontant.

Frågan då är kanske hur mycket han ska sälja.. Kanske kan skapa problem med skatteverket om det är stora summor.. Han kan bli en av dom som säljer mot cash(om man vågar), annars i brev, men kan man lita på att inte få ett tomt kuvert, såvida han inte släpper deponin först när han granskat brevet.. Jag är inte så klar med hur man ska sälja anonymt till SEK..
__________________
Senast redigerad av Spud-boy 2017-07-10 kl. 21:53.
Citera
2017-08-08, 17:16
  #5
Medlem
Oden69s avatar
Vad jag vet så kan du få visakort genom BitPay card, www.bitpay.com Jag har själv inte provat men vad jag förstår på hemsidan så ska det funka att få det som svensk också. Genom att det är visa så kan du spendera det överallt. Lycka till!
Citera
2018-04-19, 09:12
  #6
Medlem
15minFames avatar
Tack för svar.

Det är inga större summor och inget olagligt annat än att jag inte vill redovisa allt till skatteverket.
Så om jag säljer något, tar betalt i bitcoin, så skulle jag vilja kunna ladda ett förbetalt anonymt betalkort.

Med bitpay får man ett kort i sitt namn och man måste regga sig som för vilken bank som helst och antar att de skickar infot till varje land deras kunder bor i.
Citera
2018-05-24, 20:40
  #7
Medlem
musttomtes avatar
Hello! 🤗

Har kört Paxum i många år och det har inte varit några problem med skatten. Inga frågor ställda, samma med Bitcoin via Cryptopay. Nu är deras kort spärrade.
Citera
2018-05-25, 12:45
  #8
Medlem
Redoxreaktions avatar
De som säljer knark och tar betalt i bitcoins lär ju inte betala skatt, så för dem lär det ju funka att ta ut pengarna. Frågan är bara hur.
Citera
2018-05-28, 18:44
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Efter jag skapat denna tråd loggar jag in på paxum och ser deras varning om vad man inte får köpa (bl.a bitcoin) samt att jag inte har tillgång till något på kontot om jag inte klickar i att jag accepterar deras villkor och fyller i (all!) personlig information.

Så, vad hänt? Har de haft för många illegala transaktioner och tvunget att ändra sina regler?

De slutade 2012 att supporta köp av bitcoin, antar att de har något att göra med att de försöker vara en bank. Banker gillar inte kryptovalutor

Försök Tenx, blocket, localbitcoins, någon exchange BTC - USD Sedan USD till typ Paypal och sedan ta ut till bankkonto. Alternativt använd bara dina BTC
Citera
2018-05-28, 18:47
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De som säljer knark och tar betalt i bitcoins lär ju inte betala skatt, så för dem lär det ju funka att ta ut pengarna. Frågan är bara hur.
De betalar skatt, dem kör in sina kryptovalutor i mixrar (Bitcoin används oftast inte till illegala försäljningar nu för tiden) sedan växlas det till BTC och sedan tas det ut och vinstskatt betalas.
Hade dem inte betalat skatt så hade dem haft en lös tråd till, de flesta (iaf de smarta) skulle betala någon sorts skatt för att ligga lågt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback