Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 15:22
  #1
Medlem
Tja,

Är på jakt efter en "hyffsar billig" laptop för att användas till 3D-modellering (Autodesk Maya, Zbrush etc) och bildredigering (Adobe Photshop etc). Tänker mig då i prisspannet 5-6000 kr.

Jag har ingen större insikt i laptop-världens hårdvara och vad dessa motsvarar hos en stationär, då jag aldrig ägt en laptop men så vitt jag förstår är väl en regel att man får punga ut det dubbla för att få en laptop likvärdig en stationär?

Som sagt så ska den bara användas till 3D-modellering ocj bildredigering, ej spelande. Vet att 3D-modellering och rendering kräver lite grann, så vad är mina alternativ? Eller är det bara att bita i det sura äpplet och betala 10 lax för en Asus? Sägas bör att min ekonomi är begränsad då jag f.n går en utbildning, annars hade jag övervägt det.

Sett att sidor som Wish och Aliexpress säljer sällan omtalade laptop-märken (förmodligen nåt "kina") men med till synes ganska bra hårdvara för en helt okej slant. Ska man våga köpa därifrån eller vad tror ni?

Men det är alltså laptop som gäller, inte stationär, då jag vill kunna arbeta flexibelt.

Har ni tips på en okej laptop så skicka gärna länk!

Tack på förhand
__________________
Senast redigerad av Cal45 2017-05-08 kl. 15:23. Anledning: 1
Citera
2017-05-08, 16:51
  #2
Moderator
memymos avatar
Hårdvara: PC --> PC: köpråd - bärbart
/Moderator
Citera
2017-05-09, 01:17
  #3
Medlem
StormaktRods avatar
Vad är det för programvara du ska använda, snackar vi 3ds Max, Maya och Blender? Oavsett kommer det att kosta rejält för att få något som är halvdant. Prova att rendera något stort projekt på den snabbaste CPU/dGPU kombon du kan hitta i en bärbar som finns ute på marknaden så förstår du var jag vill komma.
Citera
2017-05-26, 06:46
  #4
Medlem
lersaters avatar
Bor du när Norge åk dit o köp en HP 15-bc203no för 5999kr

Visserligen vanlig hårddisk men går komplettera me samsung m2 961 ssd

Mer Bang for the buck får du inte
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback