Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-10, 22:18
  #37
Medlem
LuluBrooksies avatar
Fy vad hemskt!

Är det inte ovanligt många dödstillbud i trafiken numera? Känns som att man läser om folk som dött trafikdöden varje dag.

Vad kan detta bero på? Staten satsar ju så mycket på trafiksäkerhet.
Citera
2017-05-11, 00:53
  #38
Medlem
Turbaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Fy vad hemskt!

Är det inte ovanligt många dödstillbud i trafiken numera? Känns som att man läser om folk som dött trafikdöden varje dag.

Vad kan detta bero på? Staten satsar ju så mycket på trafiksäkerhet.


Trafik olyckorna beror oftast av samma sak då som nu, en ökning är trött het, vi är mer stressade idag en förr.
I det här fallet var det nog farten, mitt i natten, eventuellt påverkade av något men troligen ett gäng som är på g till Flen mitt i natten för att drifts om kring eller göra nått. Då dom härstammar från katrineholm och körde av mot Flen så kan man bara spekulera i vad dom skulle göra, inte skulle dom till skolan nästa dag. En annan fråga är har dom rymt hemifrån eller bryr sig inte föräldrar om sina barn?
Citera
2017-05-11, 09:47
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turbaa
Trafik olyckorna beror oftast av samma sak då som nu, en ökning är trött het, vi är mer stressade idag en förr.
I det här fallet var det nog farten, mitt i natten, eventuellt påverkade av något men troligen ett gäng som är på g till Flen mitt i natten för att drifts om kring eller göra nått. Då dom härstammar från katrineholm och körde av mot Flen så kan man bara spekulera i vad dom skulle göra, inte skulle dom till skolan nästa dag. En annan fråga är har dom rymt hemifrån eller bryr sig inte föräldrar om sina barn?

Att föraren var mycket ung, körkortslös och skapligt omdömeslös, och sannolikt drogpåverkad, lär ha haft viss inverkan. Ett skolkande, småkriminellt grabbgäng som straffades omgående. Inga lysande framtidsutsikter där inte.

Jag undrar mest, VAR finns föräldrarna i allt detta?
Citera
2017-05-11, 14:52
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charliemike
Att föraren var mycket ung, körkortslös och skapligt omdömeslös, och sannolikt drogpåverkad, lär ha haft viss inverkan. Ett skolkande, småkriminellt grabbgäng som straffades omgående. Inga lysande framtidsutsikter där inte.

Jag undrar mest, VAR finns föräldrarna i allt detta?


Standard rutin i omkringliggande kommuner, vet tom om ett fall där föräldrarna lät ungen (då 13-14år) köpa sig en egen bil trots att dem visste om att ungen hade planerat att åka runt med den. Det slutade med att ungen satte den i diket och flydde ifrån platsen. Självklart så var bilen avställd och obesiktigad.
Folk i kringkommunerna till katrineholm härjar alltid när polisen inte är på plats, buskörning med oreggade motorcrosscyklar, trimmade ungdomsfordon osv osv.
Citera
2017-05-11, 16:55
  #41
Medlem
Det har tillkommit fler brottsmisstankar än bara "grov vårdslöshet i trafik", men åklagaren vill inte gå in på vilka de övriga misstankarna är och inte heller diskutera mot vem eller vilka misstankarna riktas.

Så skriver lokaltidningen. Kan ju vara vad som helst t.ex droger och stölder
Citera
2017-05-11, 17:57
  #42
Medlem
Barney Calhouns avatar
Summa sumarum,
pack ,
Svenska eller utländska som fått vad som komma skall förr eller senare.
Vinst för landet i alla fall.
Citera
2017-05-12, 09:32
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Summa sumarum,
pack ,
Svenska eller utländska som fått vad som komma skall förr eller senare.
Vinst för landet i alla fall.


Något sånt, ja...
Citera
2017-05-12, 19:53
  #44
Medlem
NegroidMongoloids avatar
Det jag hört från de som bor i krokarna är att föraren var svensk, hade ett amerikanskklingande förnamn, känd för att råna ungar på mobiler och pengar. hans umgänge var kriminella blattar (medpassagerarna var blattar), en blattewannabe helt enkelt. Tror inte hans offer har gråten i halsen direkt.
Citera
2017-05-16, 17:16
  #45
Medlem
Jag har hört att det är allt för många som tycker och tror utan att för den skull veta
Citera
2017-05-18, 09:17
  #46
Medlem
Hörde från säkra källor till familjen att den omkomna *lark *ennartssons far blev väckt mitt i natten av polisen som undrade om han visste var hans bil var. Han visste således inte att sonen med gäng stulit bilen. Då han trodde att den var kvar i garaget. Någon som har mer info om övriga inblandade samt polisens övriga misstankar.
Citera
2017-05-24, 18:34
  #47
Medlem
Fy, så tragiskt händelse. Kollade upp lite saker och Clarks mamma verkar vara thai, bor ihop med pappan och de har sju barn (sex nu då..) så gissningsvis har det varit svårt för dem att hinna se och engagera sig i alla pojkar och tappat kontrollen över den här unge mannen :-(
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback