Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-08, 10:38
  #1
Medlem
Polis letar personer efter dödsolycka

En tonåring har dött efter en svår trafikolycka utanför Flen i Södermanland, och polisen söker efter två personer som ska ha varit med i olycksbilen, skriver polisen på sin webbplats.

Det var vid tvåtiden natten mot måndag som polisen larmades till en trafikolycka på riksväg 55 i höjd med Stenhammar skans.

Olyckan är en singelolycka där en personbil med fem "yngre personer" i ska ha åkt av vägen och in i en bergvägg.

På plats fanns tre personer och två av dem fördes med ambulans till sjukhus. En av dem, "en man i tonåren", avled senare av sina skador och anhöriga har underrättats.

http://www.gp.se/nyheter/sverige/pol...ycka-1.4270039

Nyheten rapporteras även i Eskilstuna-Kuriren.
http://www.ekuriren.se/flen/fem-personer-i-bilolycka/
Citera
2017-05-08, 11:54
  #2
Medlem
Oerhört tragiskt. Alla mina tankar går till alla anhöriga och vänner. Dessutom så smet den andra föraren från platsen.
Citera
2017-05-08, 12:01
  #3
Medlem
Ensamkommande "barn" igen som fått körkortet serverat som inte kan reglerna? Tacka svetsaren och hans följe.
Citera
2017-05-08, 12:05
  #4
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Oerhört tragiskt. Alla mina tankar går till alla anhöriga och vänner. Dessutom så smet den andra föraren från platsen.

Vem smiter i ett sådant läge? Antingen chock eller så tror han att det går att komma undan. Isåfall handlar det nog inte om personer som svenska myndigheter har särskilt bra koll på.
Citera
2017-05-08, 12:10
  #5
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fontjaenkorv
Oerhört tragiskt. Alla mina tankar går till alla anhöriga och vänner. Dessutom så smet den andra föraren från platsen.
Den andra föraren?
Det står ju att det var en singelolycka.
Citera
2017-05-08, 12:12
  #6
Medlem
Sitter på akuten nu. Bara ungdomar i bilen. Typ 13-14 år. Ena grabben kom in på akuten i Katrineholm med div släktingar. Har gått från olycksplatsen i Flen till Katrineholm. Föraren hade ringt till flera kompisar och sagt. Kom vi ska ta pappas bil och åka.

Har precis hört telefonsamtal mellan släktingar till de inblandade.
Citera
2017-05-08, 12:41
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barney Calhoun
Den andra föraren?
Det står ju att det var en singelolycka.
Jag läste att polisen sökte efter smitare, men då var det väl dålig journalistik eller så var det jag som missförstod.
Citera
2017-05-08, 12:42
  #8
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfanarki
Sitter på akuten nu. Bara ungdomar i bilen. Typ 13-14 år. Ena grabben kom in på akuten i Katrineholm med div släktingar. Har gått från olycksplatsen i Flen till Katrineholm. Föraren hade ringt till flera kompisar och sagt. Kom vi ska ta pappas bil och åka.

Har precis hört telefonsamtal mellan släktingar till de inblandade.

Det där lät inte vidare svenskt?
Citera
2017-05-08, 13:12
  #9
Medlem
Balonzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Det där lät inte vidare svenskt?

Ta pappas bil på en tur i ung ålder har svenskar gjort länge.
Citera
2017-05-08, 13:12
  #10
Medlem
Ungdomar i högstadieålder. Icke etniska svenskar (för de som undrar). Enligt telefonsamtal mellan anhöriga så lär en bli invalidiserad för livet, en bekräftad avliden som sagt. Den som kom in på akuten här, har avvikit från olycksplatsen och gått hem (ca 2,5) mil under natten.
Citera
2017-05-08, 13:15
  #11
Medlem
Åtminstone killen som förlamats har utländsk härkomst. Pappan hårt arbetande egenföretagare i ett serviceyrke.
Citera
2017-05-08, 13:18
  #12
Medlem
Även den som kom in för egen maskin till akuten har utländsk härkomst. Kan ju såklart inte svara för all 5.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback