Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-08, 07:29
  #1
Medlem
Tjo.

Van användare av 4-aco-dmt och 4-aco-met men har märkt på sistone att jag inte tar mig lika "långt" som jag gjort förut på de substanserna.

Innan 4-aco-dmt blev klassad så körde jag på 120mg~ men det var knappt det hände nåt. Tömde mig på serotonin och jag blev deppig typ. Och då hade jag inte tagit något på ett x-antal veckor, så borde inte haft någon tolerans.

Samma sak med 4-aco-met, nu i helgen så körde jag 100mg för jag tänkte nu jävlar ska jag ha kul.
Men icke.
Kändes som att bieffekterna blev starkare istället och halva trippen handlade om att komma ur en sådan bieffekt. Vet inte vad det heter men var som permanent scene slicing med en 2D effekt på allt, metalliskt ljud och lite ihoptryckt.


Har tagit båda substanserna otroligt många gånger genom åren (Speciellt 4-aco-dmt) men även om jag älskar substanserna så känns det som att min kropp säger emot. De 4 senaste gångerna på 4-aco-dmt så spydde jag i uppgången, okontrollerat. Blev nästan en rutin för det gick inte att stoppa, så redan då tänkte jag att det kanske var nog nu. Kroppen/hjärnan har blivit less på att jag förgiftar den så mycket :P


Kommer nog inte röra 4-aco- grenen något mer nu. Känns som att den kommer lämna permanenta skador annars typ. Men roligt har jag haft och lärt mig enormt mycket om mig själv!


Vad tror ni? Kan man få permanent tolerans?
Citera
2017-05-08, 11:06
  #2
Medlem
forfoxsakes avatar
Bra fråga! Det här är ju mindre väldokumenterade droger än de klassiska hallucinogenerna. I alla fall 4-aco-dmt är ändå en av de äldre och mer kända och välanvända tryptaminerna. Svamp, i praktiken 4-ho-dmt delvis via 4-po-dmt verkar inte ge permanent tolerans. Andra serotonerga hallucinogener vekar bete sig ungefär likadant även om jag är mest säker på att detta gäller LSD men har aldrig hört sånt rapporteras om meskalin exempelvis. Däremot är jag rätt säker på att arylcyklohexylaminer ofta ger permanent tolerans och konkretanrisker för missbruk i form av beroende. Övriga väldokumenterade hallucinogenklasser vet jag inte riktigt.
Detta från en hemskolad lekman som även läst mängder av tripprapporter. "RC" i stort och smått är ju vanskligt att ge mer än hypoteser kring.
Vore kul att höra någon med gedigen akademisk skolning uttala sig. Sökt något kring detta på de stora forumen och vad anekdoterna säger från andra högkonsumenter med trovärdig posthistorik?
Citera
2017-05-30, 19:20
  #3
Medlem
Det vore ju fan typiskt. Har tagit 4-aco-met 2 gåmger och föredrar den nästan för MDMA. Inte helt jämförelsebara kanske, men jag uppfattar båda lika lättsinniga och lättillgängliga, man bara kan inte tycka illa om dom. Det enda jag inte är så road av på 4-aco-met var det visuella, kändes mest som man lekte med nåt filter man har framför discolampor som ska jag ge lite coola effekter. Men få gånger har jag skrattat så mycket. Sen är är det så najs att ruset är så kort..

Sorry för offtopic, vore jäkligt trist om man bara kunde köra dessa 4-aco typ 10-20 gånger för att sen den märka det enda som är kvar är biverkningar i form av billiga hallisar och gäspningar. (Särskilt för att jag köpte på mig 5 gram)
Citera
2017-05-30, 23:27
  #4
Medlem
Mommejrs avatar
Tror inte direkt du kan få permanent tolerans . Men det låter ju lite udda det här, har själv inte upplevt något liknande. Ett år hade jag en lång period där jag käkade mycket svamp. Trippade säkert 15-20 gånger på ett år, mest på egenplockade toppslätsskivlingar eller egen odlad cubensis. t. Man bör ha uppehåll på en månad minst egentligen när det gäller dessa substanser. Men jag har inte märkt av något sånt.
Käkar du några mediciner? hur ofta mellan gångerna brukar du vänta? var har du köpt det?
Har du använt någon annan drog som går på serotinin senaste tiden? Är det ett nej på alla dom har iaf jag inte en aning om vad det beror på.
Haft en period där jag körde mycket 4-aco-dmt, 4-aco-met samt DPT också.
Citera
2017-05-31, 12:57
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stepdude
Tjo.

Van användare av 4-aco-dmt och 4-aco-met men har märkt på sistone att jag inte tar mig lika "långt" som jag gjort förut på de substanserna.

Innan 4-aco-dmt blev klassad så körde jag på 120mg~ men det var knappt det hände nåt. Tömde mig på serotonin och jag blev deppig typ. Och då hade jag inte tagit något på ett x-antal veckor, så borde inte haft någon tolerans.

Samma sak med 4-aco-met, nu i helgen så körde jag 100mg för jag tänkte nu jävlar ska jag ha kul.
Men icke.
Kändes som att bieffekterna blev starkare istället och halva trippen handlade om att komma ur en sådan bieffekt. Vet inte vad det heter men var som permanent scene slicing med en 2D effekt på allt, metalliskt ljud och lite ihoptryckt.


Har tagit båda substanserna otroligt många gånger genom åren (Speciellt 4-aco-dmt) men även om jag älskar substanserna så känns det som att min kropp säger emot. De 4 senaste gångerna på 4-aco-dmt så spydde jag i uppgången, okontrollerat. Blev nästan en rutin för det gick inte att stoppa, så redan då tänkte jag att det kanske var nog nu. Kroppen/hjärnan har blivit less på att jag förgiftar den så mycket :P


Kommer nog inte röra 4-aco- grenen något mer nu. Känns som att den kommer lämna permanenta skador annars typ. Men roligt har jag haft och lärt mig enormt mycket om mig själv!


Vad tror ni? Kan man få permanent tolerans?
Skulle vara intressant att höra hur mycket du höll på när det var som värst och hur många gånger du på ett ungefär testat de två?
Citera
2017-05-31, 23:09
  #6
Medlem
Tog precis 14 mg rektalt och jävlar vilken resan jag fick, om än kort. Har tagit 100 mg tidigare så man kanske gör bäst i att ta lite lägre doser eftersom det ändå ger så bra effekt.
Citera
2017-05-31, 23:52
  #7
Medlem
Ergolins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tog precis 14 mg rektalt och jävlar vilken resan jag fick, om än kort. Har tagit 100 mg tidigare så man kanske gör bäst i att ta lite lägre doser eftersom det ändå ger så bra effekt.

Bara av rent intresse, hur bar du dig åt med din rektala administration. Löste du upp det i förväg eller bara rent pulver?
Citera
2017-06-01, 09:05
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ergolin
Bara av rent intresse, hur bar du dig åt med din rektala administration. Löste du upp det i förväg eller bara rent pulver?
Det löser sig otroligt lätt i vanligt ljummet vatten (1ml oavsett dos). Jäkligt snabbt påslag, typ ett par minuter. Kan tänkas att ruset förkortas också.

BTW, jag hade en del benzo i kroppen och ändå svängde det på. Jag hade gissat att det skulle matta av trippen rejält, men icke.
__________________
Senast redigerad av SmileyCulture 2017-06-01 kl. 09:08.
Citera
2017-09-23, 23:50
  #9
Medlem
Sorry för väldigt sen respons, hoppas det inte gör något.


Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Det enda jag inte är så road av på 4-aco-met var det visuella, kändes mest som man lekte med nåt filter man har framför discolampor som ska jag ge lite coola effekter. Men få gånger har jag skrattat så mycket. Sen är är det så najs att ruset är så kort..

Håller med om det visuella, haha! De senare gångerna fick jag dock som ett "nät" framför mig jag kunde peta på och leka med, så det var ju rätt underhållande. Men nästan störande hur färger lyser så mycket haha.


Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Käkar du några mediciner? hur ofta mellan gångerna brukar du vänta? var har du köpt det?
Har du använt någon annan drog som går på serotinin senaste tiden? Är det ett nej på alla dom har iaf jag inte en aning om vad det beror på.
Haft en period där jag körde mycket 4-aco-dmt, 4-aco-met samt DPT också.

Käkar inga mediciner. Minst, och då menar jag absolut minst 2 veckor mellan tripparna. Oftast månader mellan gångerna.
Inga droger som går hårt på serotonin, hade bara hållit mig till 4-aco-met den sista tiden.


Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Skulle vara intressant att höra hur mycket du höll på när det var som värst och hur många gånger du på ett ungefär testat de två?

Oj. 4-aco-dmt använde jag MINST 20ggr på 4 år, men har inte räknat direkt. Och säkert samma när det gäller 4-aco-met, om inte mer.
Som oftast så körde jag 3-4 gånger på en månad. Men det var i början.
Nu kör jag alltid med minst 2 veckors mellanrum och oftast tar det flera månader innan jag använder det. I år har jag trippat ungefär 5 gånger.


Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
Tog precis 14 mg rektalt och jävlar vilken resan jag fick, om än kort. Har tagit 100 mg tidigare så man kanske gör bäst i att ta lite lägre doser eftersom det ändå ger så bra effekt.

Aldrigt testat rektalt. Vad var skillnaden förutom kortare rus och snabbare start? Håller med om lägre doser på den iaf. Högre doser ger mycket högre risk för negativa effekter, enligt min upplevelse. 50-75mg har varit en lagom "chill" kväll för mig.
Citera
2017-09-24, 22:07
  #10
Medlem
Stungens avatar
Jag själv har erfarit fler än en gån att efter det att en substans har blivit klassad så har de blivit utbankade till oblivion ju längre tiden går, även från shoppar. Tex första gången jag tog 4-HO-MET så tog jag runt 30mg och kom otroligt mycket längre än jag gjorde på 90mg av det jag köpte in ca 8-10 månader efter det blev klassat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback