Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-11, 05:37
  #13
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-

Jo, en polare som jobbar inom krog/resturang och enligt honom verkar många puffa och dra ladd samt alkohol. Varför är en del yrken slappare inom detta ämne än vissa? Vissa yrken jag kan jag förstå.

När det gäller restaurang måste det ju handla om tillgängligheten till alkohol. Plus att hela miljön liksom är berusad. Gästerna dricker och då blir väl personalen sugen den med .

Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
snabbmatkedjor eller bakom kassor/lager på butiker? Någon pejl på det?

Har lite svårt att se att knark skulle intas med andra kollegor tittande på på t ex McDonalds, men en kille jag beställde av fick inte en "siffra" rätt. Bensad ? Inte omöjligt men det kan ju ha berott på någon annan skada också.

Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
strippor?

Kan till och med tänka mig att många väljer det yrket för att få legitim anledning att dricka eller kanske knarka. Så lätt att skylla på att drinkar "ingår" i konceptet.


Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
Fick lite rolig information att det faktiskt är ganska populärt bland lärare.

Men det intas kanske inte öppet får jag anta? Är det benso du tänker på är populärt bland lärare?
Citera
2017-05-11, 16:18
  #14
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av esant
Har lite svårt att se att knark skulle intas med andra kollegor tittande på på t ex McDonalds, men en kille jag beställde av fick inte en "siffra" rätt. Bensad ? Inte omöjligt men det kan ju ha berott på någon annan skada också.
Har 2 polare som jobbat på snabbmatställen åh en del där inne snurra holkar på lunchen. Tänk dig jobba bäng på te.x Max och muncha loss.
Citera
2017-05-11, 21:17
  #15
Medlem
esants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Har 2 polare som jobbat på snabbmatställen åh en del där inne snurra holkar på lunchen. Tänk dig jobba bäng på te.x Max och muncha loss.

Kan förstå varför. Holken är (om det inte är något Spice) mer hälsosam än den mat som säljs på stället. Jag skulle använda det som argument ifall någon nån gång skulle klaga på personalens medhavda lunch .
Citera
2017-05-21, 22:11
  #16
Medlem
Decentralizeds avatar
När jag var ute och festade med en del restaurangare drogs det en hel del koks och vi hängde även på Sturehof. De dricker väl antagligen mycket i och med att de själva jobbar på krogar och känner andra krögare, där de säkert får billigare öl.

Mina fördomar säger att folk som jobbar inom bygg knarkar en del.
Citera
2017-05-23, 17:58
  #17
Medlem
bitterhets avatar
Säljare, där knarkas det vilt. Framförallt ladd och gräs men allt möjligt förekommer. Känner även ett par lärare som gillar att fritidsknarka.
Citera
2017-05-23, 18:15
  #18
Medlem
TorrFlamingos avatar
Knarklangaryrket
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback