Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-07, 18:45
  #1
Medlem
-spitzlix-s avatar
Tjena. Satt tidigare idag och tänkte angående droger och yrken. Inom vilket/vilka yrke(n) är det mest accepterat och tolerant att bruka?

Jobbade som snickare ett tag förr och hos det företaget puffade en del och drog lite tjack. Samma när jag jobbade kort inom industri som svetsare.

Eller kan det till störst del bero på chefen osv? Hittade ingen liknande tråd och vettefan vart jag skall placera denna.
Citera
2017-05-07, 19:02
  #2
Avstängd
Horor knarkar hej vilt så där verkar det vara accepterat.
Citera
2017-05-07, 19:09
  #3
Medlem
GuldBuddahs avatar
Restaurang kanske...Mycket alkohol i alla fall. Säkert en del koks.
Citera
2017-05-07, 19:49
  #4
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dfsnu
Horor knarkar hej vilt så där verkar det vara accepterat.
Haha.
Citat:
Ursprungligen postat av GuldBuddah
Restaurang kanske...Mycket alkohol i alla fall. Säkert en del koks.
Jo, en polare som jobbar inom krog/resturang och enligt honom verkar många puffa och dra ladd samt alkohol. Varför är en del yrken slappare inom detta ämne än vissa? Vissa yrken jag kan jag förstå.
Citera
2017-05-07, 19:57
  #5
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -spitzlix-
Haha.

Jo, en polare som jobbar inom krog/resturang och enligt honom verkar många puffa och dra ladd samt alkohol. Varför är en del yrken slappare inom detta ämne än vissa? Vissa yrken jag kan jag förstå.

Tror inte själva yrket är slappare när det gäller droger, bara att det är mer sånt folk inom yrket kanske
Citera
2017-05-07, 21:48
  #6
Medlem
Jobbar som golvläggare nu och jag upplever att många inom byggbranschen är drogliberala
Citera
2017-05-07, 22:02
  #7
Medlem
Porrstjärna
Citera
2017-05-07, 23:22
  #8
Medlem
Ställningsbyggare kan man praktiskt taget inte bli utan att vara drogliberal eller föredetta narkoman tycker jag det verkar som. jag har aldrig i mitt liv träffat en ställningsbyggare som inte knarkar eller har gjort det.
Citera
2017-05-08, 18:15
  #9
Medlem
-spitzlix-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlyNmarly
Jobbar som golvläggare nu och jag upplever att många inom byggbranschen är drogliberala
Så har jag upplevt det med.
Citat:
Ursprungligen postat av ImmortalDon
Porrstjärna
Där tas väl UP? Iallafall dokumentärer jag sett inom seriösa branscher.
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Ställningsbyggare kan man praktiskt taget inte bli utan att vara drogliberal eller föredetta narkoman tycker jag det verkar som. jag har aldrig i mitt liv träffat en ställningsbyggare som inte knarkar eller har gjort det.
Jo, dom jag stött på har oftast varit jävla rapp eller nedrökt åh sköna. Hur är det på te.x snabbmatkedjor eller bakom kassor/lager på butiker? Någon pejl på det?
Citera
2017-05-08, 19:03
  #10
Medlem
GreenGreens avatar
Restaurang (minst en stoner per ställe), dock så får man nog säga att de flesta inom restaurang har någon form av beroende, spel/tobak/sex/alkohol/gräs/redbull. Livet inom restaurang.

Målare, bygg, säsongare i fjällvärlden, strippor, musiker, skådespelare och man kan nog fortsätta droppa ett antal till haha.

Fick lite rolig information att det faktiskt är ganska populärt bland lärare.
Citera
2017-05-08, 20:46
  #11
Medlem
Ladidas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Ställningsbyggare kan man praktiskt taget inte bli utan att vara drogliberal eller föredetta narkoman tycker jag det verkar som. jag har aldrig i mitt liv träffat en ställningsbyggare som inte knarkar eller har gjort det.
Haha!! Tänkte precis skriva det när jag läste det här..
Varenda jävel jag känner som är ställningsbyggare är kriminell, har varit kriminell eller har någon form av missbruksproblematik...
Ställningsbyggare är lätt nr 1 vad gäller drogliberala yrken någonsin.
Citera
2017-05-09, 12:45
  #12
Medlem
Kändis yrket är ganska liberalt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback