Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-24, 19:01
  #289
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiero7.5
Har ibland fått min post utdelad mitt i natten eller väldigt tidig morgon ,troligtvis med tidningsbudet
Händer inte ofta men någon gång i månaden iallafall
Troligtvis har Postnord nått avtal med dom !

Inte PN, utan vissa företag/myndigheter har avtal med tidningsbuden för brevleveranser.

Bla Batteriexperten och skapamera kickar ut varor med tidningsbudet.
Citera
2018-08-24, 21:13
  #290
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Inte PN, utan vissa företag/myndigheter har avtal med tidningsbuden för brevleveranser.

Bla Batteriexperten och skapamera kickar ut varor med tidningsbudet.
Kan stämma, men märk väl utdelad post mitt i natten ;-)
Citera
2018-10-10, 17:30
  #291
Avstängd
Post DK couldn't deliver your package
Please contact Post DK to get your package back on track.

"Sorry we missed you. Post DK tried to deliver your package today but didn't want to leave it unattended."

Va fan är det frågan om?Ska man skratta eller gråta..Leveransen var till Sverige!
__________________
Senast redigerad av archy66 2018-10-10 kl. 17:37.
Citera
2018-10-10, 17:54
  #292
Medlem
Ingen överraskning här, jag märkte redan för några år sedan hur mycket PostNord slarvade, inte minst med paket.
Citera
2018-10-10, 20:05
  #293
Medlem
Borde införas spårning av alla paket, någon form av ticket-system.
Citera
2018-10-12, 13:31
  #294
Medlem
Vuxendagis där dom tar in vad som helst utan kompetens
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ingen överraskning här, jag märkte redan för några år sedan hur mycket PostNord slarvade, inte minst med paket.
Citera
2018-10-27, 19:16
  #295
Medlem
Kan säga att jobba på en paketterminal är det värsta jobbet man kan ha. Jobbade där ett tag. 90% invandrare. Mestadels somalier och kurder. Svenska var absolut inte förstaspråk i den terminalen.
Jobbet var otroligt fysiskt, arga blattar som flåser en i nacken och cheferna kollar tempot på olika skärmar likt KGB. Fanns arbetsledare som var riktigt psykisk sjuka som lade ut fetichporr och en annan chef som blev anklagad för att "våldtagit" en tjej som var 18 år.
Mycket stölder och väldigt, väldigt mycket vandaliserande. Många paket var förstörda och om man letade under maskinerna kunde man alltid hitta massvis med paket. Alla gjorde så lite för att lyfta paket att man bara försökte putta ner paketen i lastbilarna. Det var många nya som började och inte klarade av en vecka ens, förstår dem. De hade väldigt svårt att få tag i folk så sista tiden hade de massvis med syrier och afghaner som väntade på uppehållstillstånd.

Lönen är runt 120 kr i timmen dagstid, helt värdelöst m.a.o.
Citera
2018-10-28, 14:07
  #296
Medlem
Det är väldigt intressant hur mycket skit som slängs på Postnord. För min egen del är det nog det ENDA logistikföretag som jag ALDRIG haft problem med. FedEx och I SYNNERHET det rent vedervärdiga UPS (som levererar fel och har undermålig kommunikation VARJE GÅNG) har oerhört stora problem med leveranser till privatpersoner. Så fruktansvärt dåligt!

Men med Postnord har jag...
- Aldrig fått någon leverans för sent.
- Inget har levererats fel.
- Inget har gått sönder under leverans.
- All kollidata har alltid stämt.

Så... mja, sen gillar jag INTE att Postnord är statligt. Det är bara löjligt att finansiera sånt med skattepengar. Men det är en annan diskussion...
Citera
2018-11-03, 02:04
  #297
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hexenhammer
Det är väldigt intressant hur mycket skit som slängs på Postnord. För min egen del är det nog det ENDA logistikföretag som jag ALDRIG haft problem med. FedEx och I SYNNERHET det rent vedervärdiga UPS (som levererar fel och har undermålig kommunikation VARJE GÅNG) har oerhört stora problem med leveranser till privatpersoner. Så fruktansvärt dåligt!

Men med Postnord har jag...
- Aldrig fått någon leverans för sent.
- Inget har levererats fel.
- Inget har gått sönder under leverans.
- All kollidata har alltid stämt.

Så... mja, sen gillar jag INTE att Postnord är statligt. Det är bara löjligt att finansiera sånt med skattepengar. Men det är en annan diskussion...

Tur som en tokig skulle jag vilja påstå.

Jag gjorde en googling och här de senaste dagarnas resultat om PostNord.

Chaufför stal från Postnord och Schenker

Citat:
En 43-årig chaufför som hyrts in av både Postnord och Schenker åtalas misstänkt för stora stölder från företagen i somras. Enligt uppgifter från Aftonbladet stal chauffören bland annat mobiltelefoner och datorer till ett värde av 366 440 kronor från Postnord och en pall med datorer värd 933 894 kronor från Schenker.

Mannen förklarar stölderna med att han var spelberoende och att han hade lånat pengar på en illegal spelklubb i Rinkeby. Chauffören ska ha varit rädd att hans familj skulle fara illa om han inte betalade tillbaka skulderna.

Stölderna avslöjades efter att personal på Postnord följt efter chauffören och kunde se när mannen stannade under sin körning och lämnade över paket till en 28-årig medhjälpare. Polis larmades och kunde gripa männen.

Chauffören och hans medhjälpare har erkänt sina brott och åtalas nu för grov stöld.

Lastbilschaufför stal från Postnord

Citat:
Postnords kunder fick aldrig sina paket med mobiltelefoner. Ett insiderjobb, misstänkte företaget, och började spana nattetid.

✓ Blev av med en lastpall med datorer, värda nära en miljon

✓ ”Jag är spelmissbrukare”, säger mannen som nu åtalas

Posten bestulen – kan ha missat att anmäla

Citat:
Post stals ut ett fordon i tjänst på Vallbyvägen under tiden som postiljonen skötte sin utdelning.

Förskräckligt, kommenterar Michael Lantz, platschef på Postnord i Strängnäs.

Han konstaterar att någon okänd person passat på att "titta till" ett av företagets parkerade fordon medan postiljonen skötte sin utdelning.

Det var några "klumpar" som försvann, säger Michael Lantz.
Citera
2018-11-16, 16:14
  #298
Medlem
oshin.cantwells avatar
https://www.dn.se/ekonomi/tomma-loka...d-30-miljoner/

Citat:
Postnords huvudkontor ”Arken” i Solna har blivit för stort för bolaget och en tredjedel av byggnaden står tom. Man har inte lyckats hitta någon ny hyresgäst till de tomma lokalerna som kostar företaget över 30 miljoner kronor om året i hyra, skriver Dagens Industri.
Citera
2018-11-20, 13:32
  #299
Avstängd
MagnusBengtsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SteffeLjung
Kan säga att jobba på en paketterminal är det värsta jobbet man kan ha. Jobbade där ett tag. 90% invandrare. Mestadels somalier och kurder. Svenska var absolut inte förstaspråk i den terminalen.
Jobbet var otroligt fysiskt, arga blattar som flåser en i nacken och cheferna kollar tempot på olika skärmar likt KGB. Fanns arbetsledare som var riktigt psykisk sjuka som lade ut fetichporr och en annan chef som blev anklagad för att "våldtagit" en tjej som var 18 år.
Mycket stölder och väldigt, väldigt mycket vandaliserande. Många paket var förstörda och om man letade under maskinerna kunde man alltid hitta massvis med paket. Alla gjorde så lite för att lyfta paket att man bara försökte putta ner paketen i lastbilarna. Det var många nya som började och inte klarade av en vecka ens, förstår dem. De hade väldigt svårt att få tag i folk så sista tiden hade de massvis med syrier och afghaner som väntade på uppehållstillstånd.

Lönen är runt 120 kr i timmen dagstid, helt värdelöst m.a.o.

Handel med sådant "humankapital" är ju högst ineffektiv dvs onödigt dyr. Hela kedjan från leverantör till mottagare borde ju bestå av folk kunderna kan lita på. Är det stressigt som satan på paketterminaler? Jag kan säga att när jag som svensk var tillbaka på Posten som brevbärare några månader 2012 klarade jag inte av tempot.

Sedan är det ett minus med somaliska, arabiska, hazarernas språk. Det är ju inte behagligt att lyssna på.

Det är på förslag nu läste jag någonstans att dra ned på antalet dagar med utdelning av brev. Bra! Behövs förmodligen.
Citera
2018-11-20, 16:58
  #300
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Det är på förslag nu läste jag någonstans att dra ned på antalet dagar med utdelning av brev. Bra! Behövs förmodligen.

I Stockholm verkar de redan ha börjat med detta. Uppslaget med direktreklam kommer nu på tisdagar istället för måndagar. Vanlig post kommer numera ett par gånger i veckan. Jag själv får inte så mycket post, men mina pensionärsgrannar gnäller direkt när brevbäraren inte dyker upp.

Förut så cyklade brevbäraren varje dag, men nu kör de en liten blå bil. Jag misstänker att posten inte fick plats i cykeln om det rör sig om flera dagars post.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback