Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 18:09
  #1
Medlem
Godkväll

Jo jag sitter och funderar på kvällskvisten, det var en natt som jag gick runt halvt påverkad med plattan och var inloggad på faceboook. Fick då ett sådant facebook samta til mig och jag tänkte inte på att jag
hade plattan i mitt tillstånd så jag svarade och det gick ju utmärkt att prata i den!

Kan man via någon app göra så man kan ta emot samta på denne platta ?
SMS får jag ju så....


Någon?
Citera
2017-05-07, 18:30
  #2
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Jo jag sitter och funderar på kvällskvisten, det var en natt som jag gick runt halvt påverkad med plattan och var inloggad på faceboook. Fick då ett sådant facebook samta til mig och jag tänkte inte på att jag
hade plattan i mitt tillstånd så jag svarade och det gick ju utmärkt att prata i den!

Kan man via någon app göra så man kan ta emot samta på denne platta ?
SMS får jag ju så....


Någon?

Skype?
Citera
2017-05-07, 20:03
  #3
Medlem
Går skype att koppla till det simkorts nummer man har i plattan ?
Citera
2017-05-07, 20:08
  #4
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Går skype att koppla till det simkorts nummer man har i plattan ?

Skype går via datatrafik. Om du menar föra över telefonnumret från mobiloperatören till Skype så Skype blir din nya mobiloperatör? -Ingen aning, men tror inte Skype är inne på mobiltelefonimarknaden. Å andra sidan hindrar ju inget att ditt mobilnummer blir ditt nya skypenamn..
Citera
2017-05-07, 21:19
  #5
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Godkväll

Jo jag sitter och funderar på kvällskvisten, det var en natt som jag gick runt halvt påverkad med plattan och var inloggad på faceboook. Fick då ett sådant facebook samta til mig och jag tänkte inte på att jag
hade plattan i mitt tillstånd så jag svarade och det gick ju utmärkt att prata i den!

Kan man via någon app göra så man kan ta emot samta på denne platta ?
SMS får jag ju så....


Någon?
Själv är jag urusel på detta men använder Messenger för både vanliga samtal och video (via wifi då).

Pratar ofta med Afrika där nätet alltid inte är det mest stabila och har märkt att Messenger inte verkar vara lika känsligt som Skype.
Citera
2017-05-07, 22:14
  #6
Medlem
Men det finns alltså inget sätt för mig att göra så att folk kan ringa på mitt simkortsnummer på GSM nätet via hemtelefon eller mobiltelefon och jag kan ta mot samtalet via IP telefoni som skype ?

Är inte IPTELEFONI och GSM/TELE NÄTET ihopkoppplat ?
Citera
2017-05-08, 09:05
  #7
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Men det finns alltså inget sätt för mig att göra så att folk kan ringa på mitt simkortsnummer på GSM nätet via hemtelefon eller mobiltelefon och jag kan ta mot samtalet via IP telefoni som skype ?

Är inte IPTELEFONI och GSM/TELE NÄTET ihopkoppplat ?
Jo det är så Skype fungerar...
Skaffa ett Skype-nummer och ett Skype-abonnemang
https://www.skype.com/sv/features/
__________________
Senast redigerad av kimdah2002 2017-05-08 kl. 09:08.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback