Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 11:58
  #1
Medlem
Hade tänkt att köpa mig en vattenskoter till sommaren! Då hittade jag en RXT som såldes via firma för 65k inkl. vagn, ekolod, badbrygga men framförallt nyservad kompressor vid 200 (203h på mätaren). Tycker att det lät som en bra instegsmodell för en nybörjare samt att jag ska köra framförallt på öppet hav, annars hade jag tänkt mig RXP men RXTn går tydligen lite bättre när det är hård sjö och enklare att skjutsa på. Tycker det låter som en ganska bra deal? Dessutom med 3 månaders garanti och med dom nya kompressortillbehören som ska klara 200h. Är detta en lämplig modell för en nybörjare, bra deal och bör väl gå att leka med hyfsat? Hört att skrovet på 215 modellen inte ska vara sådär vansinnigt mkt större än på dom nya RXP maskinerna. Kikade även på 255 modellen från 2008. men då fick jag lägga 90k med vagn och den hade gått 144h utan den stora kompressorservicen. Någon kunnig här som kan ge mig lite feedback? Blir jag nöjd med RXTn?
Citera
2017-05-07, 13:05
  #2
Medlem
Ingen som kör vattenskoter här?:P
Citera
2017-05-08, 10:09
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1234ost
Ingen som kör vattenskoter här?:P

Nä, det får man hoppas att det inte finns.
Citera
2017-05-10, 13:07
  #4
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammeljohan
Nä, det får man hoppas att det inte finns.

Så tramsigt.






För att ge ett svar till TS så tror jag säkert att du kan bli mycket nöjd med en sådan skoter, även om 200 timmar kan vara en hel del och slitaget kan vara stort. Det beror ju visserligen på hur den har tagits omhand.
Själv har jag bara kört Yamaha och har inget annat att jämföra med, men många användare verkar tycka att Yamaha är en snålare och mer driftsäker vattenskoter.

Har kört Yamaha FX SHO i flertalet år som nu har sålts, och jag funderar nu på att inhandla en helt ny Yamaha VXR utan kompressor, då jag mer gillar att åka långdistans i makligt tempo, man får ju betydligt längre räckvidd på skotern utan kompressor.
__________________
Senast redigerad av ormbiten 2017-05-10 kl. 13:12.
Citera
2017-05-11, 16:46
  #5
Medlem
Vadå tramsigt?! Jag fick min båt skadad av en idiot till vattenskoterförare. Min båt låg vid brygga i ett område med maxfart 5 knop. Det enda som var bra med det var att vattenskotern gick åt helvete.
Citera
2017-05-11, 20:33
  #6
Medlem
ormbitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gammeljohan
Vadå tramsigt?! Jag fick min båt skadad av en idiot till vattenskoterförare. Min båt låg vid brygga i ett område med maxfart 5 knop. Det enda som var bra med det var att vattenskotern gick åt helvete.

Och därför har du nu konstaterat att alla som kör en vattenskoter är idioter... Ja där ser man...

Snacka om att dra alla över en kam...
Citera
2017-05-12, 09:33
  #7
Medlem
Tja, jag har ännu inte sett en vattenskoter som håller 5 knop där jag har min båt. SÅ - Alla de som kör vattenskoter vid min brygga är idioter utan sjövett!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback