Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-09, 12:57
  #13
Medlem
Med den budgeten skulle jag satsa på begagnat.

Ta en till i sweclockers marknad

http://www.sweclockers.com/marknad
Citera
2017-05-09, 13:31
  #14
Medlem
StormaktRods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckapecan
Med den budgeten skulle jag satsa på begagnat.

Ta en till i sweclockers marknad

http://www.sweclockers.com/marknad

Håller med, du kan få en dator som är mer än OK för det priset om du inte måste ha den senaste generationens hårdvara.
Citera
2017-05-13, 13:15
  #15
Medlem
Lånar tråden lite.
Vad skulle ni rekommendera för spel-dator för någon med en budget på 9-10K (inklusive skärm, tangentbord, mus)?
Skall tilläggas att jag ej ska ha den till att spela nya spel, utan den är endast avsedd för äldre spel, tex Quake 3, NFS, AVP osv.
Så jag behöver inte det värsta, men ändå något hyfsat så att säga.
Citera
2017-05-22, 19:05
  #16
Medlem
Klar det går, man kan väl köpa en speldator för 5k med.
Citera
2017-05-22, 19:11
  #17
Medlem
Begagnat borde man kunna bygga ihop en dator som klarar overwatch och cs:go för ett par tusenlappar med tanke på att jag har flera 10-~ år gamla grafikkort och processorer som utan problem kör dessa spel.
Citera
2017-05-22, 19:29
  #18
Medlem
avcs avatar
Håller med ovanstående. Att köpa nytt (=slösa pengar i onödan) och samtidigt vara på en tajt budget fungerar liksom lika dåligt som att försöka äta kakan och ha kakan kvar.

Även om jag bojkottat Sweclockers för gott håller jag med om de alltid haft en prismässigt vettig köp- och säljavdelning, då många medlemmar är elitister och tror produkterna är utdaterade så fort något nytt lanseras. Sätts det överpriser stormar låtsaspoliskåren in och grinar i kommentarsfälten, vilket i sin tur påverkar priserna.

Kolla även Tradera, men inte Blocket, för då betalar du alltsomoftast överpris. En produkt är aldrig värd mer än vad köparen är beredd att betala
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback