Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-12, 21:26
  #13
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Yes yes, välkommen i klubben. Det får jag med. Fast beror nog på att du släpper det andra tänkandet på bekymmer och besvär och kan då fokusera på annat.

Så skönt det finns fler för jag har berättat detta för läkarna men dom bara nej det stämmer inte. Utan benzo sitter jag och glor. Det är benzot som tagit mig hit jag är idag. Utan det hade jag varit fast i mitt 20åriga missbrukar tänk.

Du ser. Läkare ser en helt annan bild av Bensodiazepiner. Så fort dom hör ordet Bensodiazepiner tänker dom knark/droger. Bensodiazepiner finns av en anledning, för att det är en medicin som faktiskt hjälper människor. Skillnad på bruk och missbruk där. Men tyvärr så missbrukas det väldigt hårt med denna medicin. Så människor som har det väldigt tufft här i livet av olika skäl och behöver hjälp till att återgå till ett normalt liv, har det otroligt svårt att få ut den medicinen utskriven.

Vad händer då? Jo juste. Självmedicinering. Jag behöver väl inte förklara den innebörden och inverkan för er? Tror ni är smarta nog att räkna ut själva.
Citera
2017-05-13, 11:16
  #14
Medlem
Jag kunde också uppleva att jag förändrades till det positiva, ur MIN synvinkel. Men när jag har
hört vad andra har sagt så var bilden lite annorlunda. Det var inte alls som jag trodde.
För man blir ju personlighetsförändrad, men om det är till något positivt kan bara omgivningen
avgöra. För den bild man själv har stämmer kanske inte alls med verkligheten.

Tyvärr så kvarstår inte denna lyckobubbla alltför länge, utan går ganska raskt över åt det andra
hållet. Och då gäller att ta tag i det hela, och bryta så fort som möjligt, då hjärnan kommer att
spotta ut en hel del symtom som kan förstöra hela vardagen.
Det här låter väldigt negativt, men tyvärr är det så benso fungerar.

Reagerade på att din läkare sade något positivt om denna förändring, det uppmuntrar ju bara till
ett fortsatt intag av benso.
Citera
2017-05-13, 13:37
  #15
Medlem
VesslanSwecans avatar
Hur mycket åt du per dag? Vad för sorts Bensodiazepin? Jag tar ett exempel: Om jag tar ett piller i veckan, låt oss säga 5 mg Stesolid, blir jag personlighetsförändrad? Behöver expertis på denna fråga då jag inte är allt för kunnig inom just Bensodiazepiners personlighetsförändringar.

För om jag ska gå efter vad omgivningen runt om mig säger/är/uppfattar, vänner, släkt, familj osv så är svaret enkelt = Du blir kreativare. Kan dock hålla med dig att det är extremt beroendeframkallande, men även med 1 st 5 mg Stesolid i veckan?
Citera
2017-05-23, 13:14
  #16
Medlem
Jag själv stog på benso i perioder under många år, och försökte att dra ut på det för att inte bli beroende.
Men när jag hade gjort det under en lång tid så började jag att må dåligt, och det enda som hjälpte var att ta en
till, då blev jag bra igen. Så en gång i veckan borde ju inte vara beroendeframkallande. Men frågan är hur kroppen
fungerar i längden, om det trots intervallen blir toleransökning i alla fall?
Det låter ju förstås väldigt långsynt, men om man utgår från de besvär jag hade däremellan, och som ingen för-
stog vad det var, så kan jag inte låta bli att undra. Fick extrem ångest, det ryckte och slet i musklerna och jag fick
dagar då jag var så kraftlös att jag inte kom ur sängen.
Och det var när jag yngre, så det har inget att göra med att jag anses som "gammal och gaggig", och därför skulle
få symtom som unga inte skulle uppleva.
Så kanske att det ändå, kanske efter flera år, ändå med tiden utvecklas toleransökning?
Citera
2017-06-18, 22:45
  #17
Medlem
VesslanSwecans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Så en gång i veckan borde ju inte vara beroendeframkallande. Men frågan är hur kroppen
fungerar i längden, om det trots intervallen blir toleransökning i alla fall?
Så kanske att det ändå, kanske efter flera år, ändå med tiden utvecklas toleransökning?
Kan mycket väl stämma för det har spårat ur totalt för mig nu i alla fall.
Citera
2017-10-30, 11:07
  #18
Medlem
Benzo kan abslout hjälpa till att gör en mer kreativ. Sysslar mycket med musik. Och i mina mörkare perioder så har jag svårt att skriva, men med lite Benzo i kroppen så brukar det släppa
Citera
2017-10-30, 12:37
  #19
Medlem
Vet inte om jag skulle säga kreativ men kan få igång mig, jag ser väl inte problemen på samma sätt. Blir helt klart dummare men är inte tvunget något negativt. Har gjort en del kreativa/skumma saker när jag varit varm i huvudet, tex gjort en mindre odlings konstruktion i mitt kök med lysrör och skyltar, var väldigt noggrant gjort tills det börja växa, hade satt typ 15 tomatplantor i var kruka haha. men har gjort en del saker som jag inte kan skratta åt med tyvärr.
Citera
2017-10-31, 17:46
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sabrina56
Jag kunde också uppleva att jag förändrades till det positiva, ur MIN synvinkel. Men när jag har
hört vad andra har sagt så var bilden lite annorlunda. Det var inte alls som jag trodde.
För man blir ju personlighetsförändrad, men om det är till något positivt kan bara omgivningen
avgöra. För den bild man själv har stämmer kanske inte alls med verkligheten.

Tyvärr så kvarstår inte denna lyckobubbla alltför länge, utan går ganska raskt över åt det andra
hållet. Och då gäller att ta tag i det hela, och bryta så fort som möjligt, då hjärnan kommer att
spotta ut en hel del symtom som kan förstöra hela vardagen.
Det här låter väldigt negativt, men tyvärr är det så benso fungerar.

Reagerade på att din läkare sade något positivt om denna förändring, det uppmuntrar ju bara till
ett fortsatt intag av benso.


Jag håller inte med. Har ätit Stesolid i 15 år, mellan 5-15 mg / dag pga nervskador.
För mig fungerar det dels smärtstillande men också stimulerande. Jag har även slutat i perioder på egen begäran bara för att prova utan men det blir för smärtsamt.
Det är individuellt hur medicin påverkar dig och sedan är det viktigt att man inte går upp i dos och missbrukar sin medicin.
Citera
2017-11-17, 01:57
  #21
Medlem
Jag har svårt att se att man blir kreativ på Benzo, jag har testat utan resultat. Amfetamin gör en kreativ.
Citera
2017-11-17, 09:17
  #22
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Jag har svårt att se att man blir kreativ på Benzo, jag har testat utan resultat. Amfetamin gör en kreativ.

Några Xanor gör iaf mig väldigt kreativ. Kanske i början att man blev dimmig men med tiden man lär sig handskas med det så blir man mer kreativ och får höjd livskvalité.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback