Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 10:43
  #1
Medlem
Hejsan,

Har de senaste dagarna upplevt ett irriterande datorproblem. Jag har 2 datorskärmar kopplade till min stationära dator. Ibland flimrar skärmarna till, typ som när man ställer in en ny bildskärm eller hur man ska säga. Nästan som att den försöker "måtta in sig", och datormusen flyger tillbaka i center för skärm 1. Jag har kopplat ut båda skärmarna och testat de individuellt, men upplever fortfarande samma problem, så det borde väl inte vara bildskärmarna det är fel på?

Några råd vad jag kan felsöka vidare på?

Tack på förhand.
Citera
2017-05-07, 12:40
  #2
Medlem
x12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Några råd vad jag kan felsöka vidare på?
Börja med att ange fabrikat, modell, upplösning och nyttjad bildfrekvens på de båda monitorerna, fabrikat och modell på grafikkortet, kontakter som används (dvi,hdmi,dp,vga osv) och vad de båda är kopplade till (grafikkortet eller moderkortet eller adapter eller annat), och vilket operativ det är.

Testa uppdatera grafikdrivrutinen, se över energisparalternativen både i operativet och i skärminställningarna, håll koll på vilka program/bakgrundstjänster som är igång när det händer och när det inte händer. Kolla efter kabelglapp, prova alternativa anslutningar.
Citera
2017-05-12, 21:35
  #3
Medlem
Om dom flimmrar till så bör det vara spänningsförlust, bor du i ett hus där något som behöver energi så kan det vara problemet men kör du med en stationär dator så är felet enklare, byt ut din strömdosa som fördelar strömmen och pröva igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback