Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-07, 01:59
  #1
Medlem
hihahihas avatar
Jag har spånat en del idéer och är rätt sugen på att starta en egen pod. Dock undrar jag lite vad det är jag behöver? Vilket datorprogram, vilken inspelningsutrustning? Hur publicerar jag den på ställen som tillexempel iTunes för att låta folk hitta den?
Citera
2017-05-07, 02:02
  #2
Medlem
Gianellos avatar
Efter att ha följt dina senaste trådstarter med skräckblandad förtjusning kan jag garantera att jag kommer att lyssna på din podd, om du börjar med en sådan
Citera
2017-05-07, 02:05
  #3
Medlem
Megasavantens avatar
1. En mikrofon.
2. En internetuppkoppling.
3. Ett program (software) att spela in det hela med. Finns redan ljudinspelaren i Windows.
4. En sajt att upload den på. Kan vara Soundcloud, Youtube osv.

Var det så jävla svårt att du skulle behöva mig att besvara detta? Två googlingar så hade du sluppit behöva göra tråden.
Citera
2017-05-07, 10:06
  #4
Medlem
mmas avatar
Jag skulle rekommendera in ljudinspelare som tex zoom h5 och sen två mikrofoner till den.

Fördelen med den är att du kan spela in din pod vart du vill, ute eller på resande fot. Att köpa mikrofoner till datorn är ju billigare, men du blir ganska låst.

Här har du en zoom h5 https://www.cyberphoto.se/info.php?article=zoomH5pac

Det med externa mikrofoner kan jag inte så bra, det får nån annan flika in med.

Att klippa ljud kräver inte nån avancerad programvara för att göra, så länge du inte ska göra massa effekter osv.
Citera
2017-05-07, 10:20
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megasavanten
3. Ett program (software) att spela in det hela med. Finns redan ljudinspelaren i Windows.

Kan rekommendera Audacity, som är både gratis och intuitivt.

Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Efter att ha följt dina senaste trådstarter med skräckblandad förtjusning kan jag garantera att jag kommer att lyssna på din podd, om du börjar med en sådan

Var tvungen att kolla och jisses, sign me up!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback