• 1
  • 2
2017-05-07, 01:23
Medlem
hihahihas avatar
Jag var för några år sedan sjukt beroende av spice, rökte sista gången i slutet av 2013 tror jag.
Fortfarande har jag sjuka overklighetskänslor, är som att jag ser allt som genom en tv-skärm eller som att det är en dimma mellan mig och resten av världen, jävligt svårt att förklara. Kan fortfarande få rätt skeva tankar och viss paranoia.
Är det någon mer som har dessa problem? Rökte många gånger dagligen under säkert ett halvår, var då uppe i flera gram om dagen som mest och vaknade till och med på nätterna och behövde röka så var verkligen torsk.
Det enda jag vill är att bli normal i huvudet igen, men har verkligen ingen aning om hur
Citera
2017-05-07, 01:37
Bannlyst
vad skulle hända om man blir beroende av något annat som inte är farligt på samma sätt?
Citera
2017-05-07, 01:39
Medlem
.Horus.s avatar
Tror det bästa är att acceptera att saker är som dom är. Om du kommer bli "normal" igen kan nog ingen svara på. Sen TROR jag inte det behöver vara så illa, vi alla upplever saker olika och varför inte utforska det vidare. Hjärnan och kroppen har däremot en mycket bättre förmåga än många tror att reparera sig själv, så om du vill se in i det så läs på om neuroplasticity.
Senast redigerad av .Horus. 2017-05-07 kl. 01:48.
Citera
2017-05-07, 01:43
Medlem
Du blir nog aldrig normal igen. Varför är jag inte förvånad över att du hade ett spicemissbruk?
Citera
2017-05-07, 04:09
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosszze
vad skulle hända om man blir beroende av något annat som inte är farligt på samma sätt?

Samma sak kan hända oavsett om drogen är farlig eller inte. Opiater / benzo kan ge ångest som varar i flera år efter att man har slutat med drogen om man har otur även fast drogerna i sin tur inte är fysiskt skadliga på något sätt. Det är aldrig bra att bruka droger varje dag eftersom hjärnan ställer om sin kemiska balans efter dem och det är i princip aldrig för det bättre, speciellt efter att man har slutat använda dem då det kan ta evigheter innan man känner sig normal igen ifall man använt mycket och länge.

Citat:
Ursprungligen postat av .Horus.
Tror det bästa är att acceptera att saker är som dom är. Om du kommer bli "normal" igen kan nog ingen svara på. Sen TROR jag inte det behöver vara så illa, vi alla upplever saker olika och varför inte utforska det vidare. Hjärnan och kroppen har däremot en mycket bättre förmåga än många tror att reparera sig själv, så om du vill se in i det så läs på om neuroplasticity.

Jag håller med dig, hjärnans plasticitet har en förmåga att reparera det mesta, problemet är bara att det liksom inte finns någon bestämd tid på hur långt det kan ta. Det kan ta några dagar eller många år, det går inte att förutspå för det är helt individuellt. Men chansen att TS ska återhämta sig någon gång i tiden är mycket större enligt mig också än att h*n inte gör det.
Senast redigerad av Zot^ 2017-05-07 kl. 04:12.
Citera
2017-05-08, 17:41
Medlem
symers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihahiha
Jag var för några år sedan sjukt beroende av spice, rökte sista gången i slutet av 2013 tror jag.
Fortfarande har jag sjuka overklighetskänslor, är som att jag ser allt som genom en tv-skärm eller som att det är en dimma mellan mig och resten av världen, jävligt svårt att förklara. Kan fortfarande få rätt skeva tankar och viss paranoia.
Är det någon mer som har dessa problem? Rökte många gånger dagligen under säkert ett halvår, var då uppe i flera gram om dagen som mest och vaknade till och med på nätterna och behövde röka så var verkligen torsk.
Det enda jag vill är att bli normal i huvudet igen, men har verkligen ingen aning om hur
Tala med vården. Finns förmodligen behandling att tillgå, låter som att dina symptom är grova.
Citera
2017-05-10, 21:14
Bannlyst
Jag tillverkade själv och det var bra tyckte de som rökte och köpte. Rökte själv ett tag kanske i genomsnitt en 1-2 gånger veckan sen slutade jag. Var dock inga av de äldre sorterna den äldsta jag använde var AB-fubinaca. Testade sen nån efter dem och fick psykos. Minns när det släppte på psyket. Jag förstod inte först vad jag gjorde där sen släppte psykosen och fattade vad som hänt.
Var helt förstörd i 2år efter det sen började det släppa. Fast hade samtidigt haft en benzo psykos tack vare flubromazolam. Minns dagen jag tog mitt sista bloss spice då såg jag mig själv trycka mig ur en bubbla, sen är 3mån helt upp och ner har jag fått berättart nu i efterhand.

Det är gift rent gift.
Citera
2017-05-11, 12:57
Medlem
tehSecretzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminati13
Jag tillverkade själv och det var bra tyckte de som rökte och köpte. Rökte själv ett tag kanske i genomsnitt en 1-2 gånger veckan sen slutade jag. Var dock inga av de äldre sorterna den äldsta jag använde var AB-fubinaca. Testade sen nån efter dem och fick psykos. Minns när det släppte på psyket. Jag förstod inte först vad jag gjorde där sen släppte psykosen och fattade vad som hänt.
Var helt förstörd i 2år efter det sen började det släppa. Fast hade samtidigt haft en benzo psykos tack vare flubromazolam. Minns dagen jag tog mitt sista bloss spice då såg jag mig själv trycka mig ur en bubbla, sen är 3mån helt upp och ner har jag fått berättart nu i efterhand.

Det är gift rent gift.

Vi var ett gäng som började sälja i ö-regionen, efter att vi själva hade rökt och gjort eget. Vi rökte mängder av just fubben, i ett halv år. Undrar vad som skulle hända med oss om vi hade fortsatt än idag. I och med att pfizer som gjorde noiden, så funkade lyrica med att göra cold turkey. Men symptomen fanns kvar i en längre period.
Citera
2017-05-18, 19:21
Medlem
MissionFuckeds avatar
köpte en sort som hette blast off för länge sen och den var riktigt skön man nästan trippa i 30 min sen var de inge mer me det sen några år senare så åkte jag till england igen och gick in i en legalhigh shop igen och bad om den starkaste dom hade, tänkte ju att jag har ju kört de förut så varför inte den bästa =starkast liksom ung och dum som man va haha, och de är först gången jag va nära på att be polarna att ringa en ambulans helvete verkligen psykos röka de är.

och sen blev de att beställa hem när man kom till sverige och använde där också, sen kom bieffekterna krypandes väldigt smutsigt och kropp och själ kändes paj desto mer man använde det första drogen och enda jag spolat ner i toaletten, tog 3-4 månader att bli lag i kroppen igen allmänt nedstämd hela tiden och off ush.

Tror inte det är så bra att pilla på cannabinoid receptor med rc varianter när de påverkar så många områden i hjärnan.

Allt läker med tiden bara man blir lite hälsosam och ger hjärnan rätt förhållanden att återhämta sig i :-)
Citera
2017-05-18, 20:44
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Jag känner inga bieffekter av mitt tidigare spicerökande. Rökte typ nästan varje dag i 5 år, men nu rör jag det inte mer. Senaste jag köpte Cumyl-cb-pinaca och det var helt fucked up, fick bara ångest och skit av ruset. Först var det lite coolt rus men efter tag blev det bara ett helvete.
Citera
2017-05-26, 22:46
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jag känner inga bieffekter av mitt tidigare spicerökande. Rökte typ nästan varje dag i 5 år, men nu rör jag det inte mer. Senaste jag köpte Cumyl-cb-pinaca och det var helt fucked up, fick bara ångest och skit av ruset. Först var det lite coolt rus men efter tag blev det bara ett helvete.

Samma här, jag har också rökt från och till från 2008-2016 (från jwh-018 tiden) och känner absolut inga bieffekter alls. Det enda som hände var att jag fick 2 veckors AT efter att jag slutat när jag hade rökt för mycket. Gillade cumyl-cb-pinaca själv, tyckte det var en okej 'noid.

Har väl ingenting negativt att säga om det själv förutom att rök inte varje dag och rök inte för mycket.
Citera
2017-05-28, 04:23
Medlem
Mommejrs avatar
Känner heller inte av några bieffekter. Jag slutade röka noider när AB-Fubinaca klassades. Allt som kommit efter de är ju för dospotent och känns rent ut sagt giftigt på riktigt.
Ab-Fubinaca dock tyckte jag rubbade min syn en del en längre tid. Flimmer, ljuskänslighet, huvudvärk, illamående tex.
Numera har det gått över sen ett bra tag .
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in