Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-06, 21:14
  #1
Medlem
Hej alla,

Har tänkt bygga en drivbänk åt min mor, i två etage. Tanken är att det skall vara LED-belysning på bägge etagen för att växterna skall kunna drivas upp någorlunda snabbt. Vanliga blommor och kryddväxter är det som det skall användas till.

Några erfarenheter? Inte sugen att lägga allt för stor peng på belysningen
Citera
2017-05-06, 21:24
  #2
Medlem
raajtans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ledstripe
Hej alla,

Har tänkt bygga en drivbänk åt min mor, i två etage. Tanken är att det skall vara LED-belysning på bägge etagen för att växterna skall kunna drivas upp någorlunda snabbt. Vanliga blommor och kryddväxter är det som det skall användas till.

Några erfarenheter? Inte sugen att lägga allt för stor peng på belysningen


Om du kan programera så är arduino ett alternativ Då kan du ställa av/på in efter tid, eller med kontroll också. Så slipper hon inte bry sig om det.
Citera
2017-05-06, 21:31
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raajtan
Om du kan programera så är arduino ett alternativ Då kan du ställa av/på in efter tid, eller med kontroll också. Så slipper hon inte bry sig om det.
Mest fundersam kring vilken belysning jag skall ha.
Citera
2017-05-06, 21:57
  #4
Medlem
Kombinera LED med varm och kall belysning. Så du täcker mer spectra och får ett naturligare ljus. Eller hitta lamplösningar som redan kombinerat dem.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback