Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 20:32
  #1
Medlem
https://twitter.com/AmyMek/status/860686174930731009

De skulle visa ett nytt fenomen (som många inte vill prata om) asylsökande som sover på gatorna eller vandrar runt på nätterna i städerna och letar lätta byten. Hur som helst, ett gäng asylsökande såg den kvinnliga italienska reportern, sprang fram till hennes kameraman och därefter slog ned honom, förstörde kameran och sprang mot henne och tog henne i jackan- då stannade en italiensk taxichaufför och lyckades slita loss henne och hon flydde platsen - gärningsmännen är på fri fot.
Hemsk video.

Men visst, detta är väl ett "mansproblem" enligt vänstern, får väl aldrig klassificeras som något annat (... asyl-/invandrarproblem)- är väl då rasistiskt eller något?!
__________________
Senast redigerad av quezen 2017-05-06 kl. 20:41.
Citera
2017-05-06, 20:43
  #2
Avstängd
PGUllhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
https://twitter.com/AmyMek/status/860686174930731009

De skulle visa ett nytt fenomen (som många inte vill prata om) asylsökande som sover på gatorna eller vandrar runt på nätterna i städerna och letar lätta byten. Hur som helst, ett gäng asylsökande såg den kvinnliga italienska reportern, sprang fram till hennes kameraman och därefter slog ned honom, förstörde kameran och sprang mot henne och tog henne i jackan- då stannade en italiensk taxichaufför och lyckades slita loss henne och hon flydde platsen och ringde polis.

Hemsk video.

Men visst, detta är väl ett "mansproblem" enligt vänstern, får väl aldrig klassificeras som något annat (... asyl-/invandrarproblem)- är väl då rasistiskt eller något?!

Vad då hemsk video? Dessa människor är ju personer som inte har det så fett och lever under hemska förhållanden och så kommer ett jävla tv-team dit och filmar jag kan förstå att dom blir arga . Kommer dit och filmar som om dom vore några djur.
Citera
2017-05-06, 20:48
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Vad då hemsk video? Dessa människor är ju personer som inte har det så fett och lever under hemska förhållanden och så kommer ett jävla tv-team dit och filmar jag kan förstå att dom blir arga . Kommer dit och filmar som om dom vore några djur.

Du minns gruppvåldtäkten i Södermalm genomförd av "papperslösa barn" på en kvinna kl 2 på natten?
Ja, sådant sker i Rom med.
Människor som inte har något att förlora, är mer villiga att riskera saker.

Och ja, du har fan rätt att filma var du vill i Rom.
Vem fan ger dig rätt att inte filma i storstäder? En asylsökande som inte ens är där lagligt? han bestämmer var du får filma? Och om du går emot hans vilja så ska du misshandlas eller våldtas?!
Okej, låter jätterimligt.
Men då kan ju du besöka exempelvis Tokyo, och misshandla Japaner för att du inte vill att de filmar i staden. Sedan kan du även bestrida ID-kontroller/pass och liknande, kalla det rasistisk osv, de kommer säkerligen lyssna på dig.
__________________
Senast redigerad av quezen 2017-05-06 kl. 20:50.
Citera
2017-05-06, 20:54
  #4
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Vad då hemsk video? Dessa människor är ju personer som inte har det så fett och lever under hemska förhållanden och så kommer ett jävla tv-team dit och filmar jag kan förstå att dom blir arga . Kommer dit och filmar som om dom vore några djur.

Nu trollar du säkert men iaf, varför skulle inte ett teveteam få filma var och vad de vill i det offentliga rummet? Du vet i den stora världen utanför svennistan gör journalister sitt jobb och granska allt de finner intressant utan att ta hänsyn till vackra korridorer.
Citera
2017-05-06, 21:18
  #5
Avstängd
PGUllhammars avatar
Nej man har inte rätt att filma människor utan samtycke det är ju att kränka folks integritet. Övervakningskameror är en annan femma men att filma människors privatliv med egna kameror det krävs tillstånd och samtycke.
Citera
2017-05-06, 21:21
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Nej man har inte rätt att filma människor utan samtycke det är ju att kränka folks integritet. Övervakningskameror är en annan femma men att filma människors privatliv med egna kameror det krävs tillstånd och samtycke.

De sover på gatorna.
Spelar du dum eller något?

Kan jag och 30 till lägga oss mitt i gamla stan med sovsäckar kl 00.00 och sedan misshandla någon som filmar det?

1. de är inte i landet lagligt.
2. de har ingen rätt att sova på gatorna.
3. de har ingen rätt att misshandla eller förstöra kameror - spela ej dum nu (du kanske trollar dock)
__________________
Senast redigerad av quezen 2017-05-06 kl. 21:23.
Citera
2017-05-06, 21:29
  #7
Avstängd
PGUllhammars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
De sover på gatorna.
Spelar du dum eller något?

Kan jag och 30 till lägga oss mitt i gamla stan med sovsäckar kl 00.00 och sedan misshandla någon som filmar det?

1. de är inte i landet lagligt.
2. de har ingen rätt att sova på gatorna.
3. de har ingen rätt att misshandla eller förstöra kameror - spela ej dum nu (du kanske trollar dock)

Ja dom har ju ingen annanstans att sova dom har ju fan inga hem man får komma ihåg att det är inte världens starkaste människor psykiskt därför är det fullt förståeligt att dom ballar ur när dom blir filmade som om dom vore några djur.
Citera
2017-05-06, 21:45
  #8
Medlem
Itons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Ja dom har ju ingen annanstans att sova dom har ju fan inga hem man får komma ihåg att det är inte världens starkaste människor psykiskt därför är det fullt förståeligt att dom ballar ur när dom blir filmade som om dom vore några djur.

Jag förstår hur du tänker och kan också förstå att de som blir filmade blir upprörda. Det handlar inte om det är lagligt eller inte - har inget med det att göra överhuvudtaget. Samtidigt som jag kan förstå det ger det GM:en ingen rätt att attackera någon, vare sig de blir filmade eller. Det är bara barbariskt. (Jag förstår att du inte försvarar GM:s handlingar).

Jag hade gärna sett resten av filmen för att bättre se vad som hände. Det är inte möjligtvis någon som har en länk?
Citera
2017-05-06, 21:52
  #9
Medlem
Itons avatar
Det var tydligen en 37-åring från Elfenbenskusten

http://notizie.tiscali.it/cronaca/ar...edita-Termini/

Hemskt när man hör henne skrika. Hon säger bland annat: "Vad vill du?! Men vad vill du?! Du är galen!"

Personen ifråga drog tydligen i hennes jacka.
__________________
Senast redigerad av Iton 2017-05-06 kl. 21:55.
Citera
2017-05-06, 21:59
  #10
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Nej man har inte rätt att filma människor utan samtycke det är ju att kränka folks integritet. Övervakningskameror är en annan femma men att filma människors privatliv med egna kameror det krävs tillstånd och samtycke.

Inte? Menar du i Italien då? I Sverige är det fritt fram för alla att filma där det inte uttryckligen står att man inte får det:

"Det finns ingen regel som innebär att du inte får fotografera på allmänna platser och då även de personer som befinner sig där utan att be om tillstånd, till exempel på platser som torg, parker och gator. Detta innebär att du alltså även får stå på allmän plats och fota in på privat område. Det finns dock vissa speciella skyddsobjekt som du inte får ta bilder av, till exempel militära anläggningar då det är skyltat att fotografering inte är tillåtet."

Källa: http://lawline.se/answers/fotografer....v3dah7sN.dpuf

Att de inte har någonstans att bo utan lever på och av gatan är väl troligt orsaken till att teamet filmar, eller? Men nu fick de jackpot, nu är det ingen tvekan om att de hotar staden invånare och polisen lär ta hand om problemet.
__________________
Senast redigerad av Tr4ms 2017-05-06 kl. 22:19.
Citera
2017-05-06, 22:03
  #11
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PGUllhammar
Ja dom har ju ingen annanstans att sova dom har ju fan inga hem [...]

Precis, de ramlade ju plötsligt ned i Italien från himlen.
Citera
2017-05-06, 22:08
  #12
Medlem
NeutronStars avatar
Bra skådespel av reportern, nu fick de riktig action-TV.

Iofs rätt mycket ficktjuvar och annat drägg på Roma Termini, men "attacken" på klippet luktade fejk lång väg...
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback