Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-06, 20:26
  #1
Medlem
Tja kanske hamnar helt fel, lite osäker om jag skulle lägga den inom sport eller inom hobby men jag tror att hobby är närmast de jag söker,

Låt mig börja med att presentera mig och vad jag letar efter;
Jag är en helt vanlig kille på 24 år så vuxen är jag inte, eller kanske men de är en helt annan tråd. bor i Gävle och jobbar helt tid. Mitt störta problem just nu är att jag är ensam, min höjdpunkt är att gå till jobbet, självklart älskar jag mitt jobb men de är också enda gången jag får träffa människor, och har på senaste tiden tappat livsglöden. Så jag har bestämt mig för att göra nått åt detta och börja träna jag har tränat tidigare på gym men de är också väldigt ensamt att gå dit själv. Så egentligen de jag söker är ganska simpelt en aktivitet som man kan börja med som vuxen kan vara allt från korpen fotboll till motorsport även kampsport skulle funka alla ider är välkomna men vänligen skriv hur man gör för att komma igång och inte bara typ "bandy"
Citera
2017-05-08, 09:04
  #2
Moderator
VitKallas avatar
Hobby --> Övrig sport
/Moderator
Citera
2017-05-13, 19:01
  #3
Medlem
gbajerns avatar
Kampsport är klockrent. Min erfarenhet är att kampsportsklubbar oftast har en trevlig atmosfär, bra mångfald och bra inställning till nybörjare. Kampsport överlag känns som något som väldigt många söker sig till i vuxen ålder vilket är en fördel, då man slipper känna sig lika utanför.
Ett annat alternativ är att träna styrkelyft/tyngdlyftning på en klubb avsedd för just det, Fyshuset i Gävle t.ex. Då blir det mer sammanhållning och schemalagda träningar(?).

Hur man gör för att komma igång -> Ring och fråga när du kan komma bara, mina två tips kräver ingen utrustning annat än träningskläder. Lycka till!
Citera
2017-05-28, 12:46
  #4
Medlem
Patrik2108s avatar
Du skall börja med orientering som motionsform. Gym för styrka och orientering för kondition. Orientering är kanske den mest sociala sporten som finns. Där får du även chansen att träffa jordnära sympatiska kvinnor. Hur orienteringen är upplagt i Sverige och Gävle har jag ingen aning om. I Finland finns motionsorienteringstävlingar en specifik kväll, varje vecka, i de flesta områden. Det kommer dock dröja ett par år innan du behärskar orienterandet så att fysiken blir begränsningen. Men det är en intressant resa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback