Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 19:01
  #13
Medlem
Merwinnas avatar
Du är inte kär i honom alltså? Är man kär i en man så VILL man ligga med honom. Det är liksom nästan det enda man vill... i början i alla fall. Jag gissar att du inte kan känna för denne man på rätt sätt, helt enkelt. Och då blir det svårt att leva med honom, för han är uppenbarligen inte typen för ett vitt (sexlöst) äktenskap.

Jag tror att du borde ge dig ut och träffa fler män, och se om du kan känna mer för någon annan. För det här går ju inte.
Citera
2017-05-06, 19:12
  #14
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Kommer det nån sexig scen i en film eller om jag kollar porr eller så kan jag ju bli lite upphetsad men inte annars. Och det har typ alltid varit så, vet inte riktigt vad som skulle saknas. Tycker liksom inte porr är så ballt att jag vill kolla det varje gång innan sex, känns lite konstigt...
Du får fantisera om något som attraherar dig, vet inte vad du dras till. Även om det är skamliga fantasier så är det värt det om det hjälper dig att bli upphetsad. Bättre att fantisera över något moraliskt förkastligt än att inte kunna njuta alls.
Citera
2017-05-11, 18:48
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Har du pojkvän/flickvän då eller är du singel? Hur gör du för att det ska funka?

Jag har pojkvän. Även vi har varit tillsammans i 3 år. Jag har berättat hur jag känt och han har svarat med att jag inte ska behöva känna mig pressad och att eftersom han älskar mig så är han villig att acceptera detta. Men självklart meddela honom så fort jag känner för det haha
Citera
2017-05-11, 19:51
  #16
Medlem
Nedomanskys avatar
Lämna din pojkvän så han kan hitta en kvinna som förstår hur viktigt det är med sex i ett förhållande för att det ska fungera. Det är klistret i en relation.. Ett annat alternativ är att du föreslår honom att han skaffar en vän som ger honom det sex han vill ha...
Citera
2017-05-16, 10:48
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.
Slutat med p-piller och allt för att kolla om jag får mer lust av det men det har inte hjälpt. Känns nästan som det blivit sämre.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?


Tar du p piller? Sabbar hormonbalansen och kan hos vissa döda sexlusten!
Citera
2017-05-16, 12:57
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?

Kan du beskriva hur "hur bra sex som helst" är? Hur går det till och vem gör vad?
Det kan vara hur bra som helst, men du känner ändå inte för det? Jag förstår uppriktigt inte...

Citat:
Ursprungligen postat av qn
Personligen hade jag inte önskat vara i ett förhållande utan sex eftersom jag är väldigt sexuell men känner man inte för det så gör man inte det. Hade gärna inte varit sexuell för det tar bort fokus från viktigare saker och är mer som en hunger. Finns det inget nöje i att tillfredsstölla din partner åtminstone? Har du testat någon form av afrodisiakum?

Som vad t ex? Vv upplys mig.
Citera
2017-05-17, 18:04
  #19
Medlem
Grävulens avatar
Jag kom på problemet. En kvinnas kropp söker en man som kan befrukta henne. När en kvinna varit i ett förhållande i tre år utan befruktning stöter kvinnans kropp bort mannen då han inte kan göra sitt jobb.

Det är därför barn traditionellt ska bli till på bröllopsnatten för att få ett lyckligt fungerande äktenskap.
Citera
2017-05-17, 18:15
  #20
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.
Slutat med p-piller och allt för att kolla om jag får mer lust av det men det har inte hjälpt. Känns nästan som det blivit sämre.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?

Alla människor är intresserad av sex i sin ungdom. Men du har inte upptäckte det som "tänder" dig?
Du kanske är lagt åt andra hållet? Eller tänder på andra saker, men vet inte om det ännu?
Citera
2017-05-17, 19:31
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nanser
Jag har aldrig känt någon särskild längtan efter sex. Förstår inte riktigt grejen med det och förstår inte folk som blir kåta av nästan ingenting. Innan jag började ha sex var jag inte särskilt intresserad av det och efter att jag haft det är det fortfarande inget jag ser fram emot, även om det kan vara hur bra sex som helst. Jag är tjej, runt 20 och har varit ihop med min nuvarande pojkvän i 3 år och han tycker klart det är jättejobbigt att jag aldrig känner för det. Men jag tycker verkligen bara det känns så onödigt. Ser ingen mening med det. Vet att det ska stärka relationen och allt men som sagt, har 0 intresse. Händer klart ibland att man känner för det men vääääääldigt sällan. Väldigt sällan.
Slutat med p-piller och allt för att kolla om jag får mer lust av det men det har inte hjälpt. Känns nästan som det blivit sämre.

Finns det något jag kan göra för att ändra min uppfattning om det här och få mer lust eller kommer jag alltid känna såhär?

Prova amfetamin.
Citera
2017-05-17, 20:42
  #22
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Du är inte kär i honom alltså? Är man kär i en man så VILL man ligga med honom. Det är liksom nästan det enda man vill... i början i alla fall. Jag gissar att du inte kan känna för denne man på rätt sätt, helt enkelt. Och då blir det svårt att leva med honom, för han är uppenbarligen inte typen för ett vitt (sexlöst) äktenskap.

Jag tror att du borde ge dig ut och träffa fler män, och se om du kan känna mer för någon annan. För det här går ju inte.

Det är fullt möjligt att älska någon utan att vara sexuellt attraherad av henom. Jag själv (man) har känt så i några relationer, trots att jag har en väldigt stark sexuell drivkraft egentligen. Men, som du säger är det ingen bra bas för att vara tillsammans med någon, och jag håller med dig om att TS och hennes pojkvän borde göra slut, så de kan hitta partners med ömsesidig attraktion. De låter ju båda som att de inte utforskat sin sexualitet särskilt mycket. Annars kommer det bara sluta med bitterhet och/eller otrohet från pojkvännens sida, tror jag.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback