Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-06, 21:42
  #13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Helt korrekt, och du är inte tvungen att svara på mitt inlägg heller.

Så vad är ditt syfte med att medverka i min tråd?
Citera
2017-05-07, 17:45
  #14
Medlem
Pripps3.5s avatar
Genom att vara en god förebild.
Moder Teresa var för övrigt inte så snäll som man tror, har jag hört.
Citera
2017-05-07, 18:14
  #15
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Genom att vara en god förebild.
Moder Teresa var för övrigt inte så snäll som man tror, har jag hört.

Precis. Visa barnet med egna handlingar och ord att hjälpsamhet, artighet och vänlighet mot andra människor är viktiga och bra saker. Försök att hålla barnet utanför dina egna eventuella attitydproblem mot vissa människor eller grupper av människor. Var naturligtvis snäll och hygglig mot barnet självt också, dock utan att bli en curlingförälder på kuppen!

Sen formas människors karaktärer också av genetiska faktorer som du inte kan styra helt över. Vissa personer är helt enkelt mer hyggliga och vänliga till sin natur, andra är mer okänsliga och självupptagna. Är du själv snäll och hygglig ökar rimligen chansen att det genetiska blir bra också. Så länge du inte blir kär i och skaffar barn med någon fullblodsegoist, eller än värre någon med borderlineproblematik av något slag.
Citera
2017-05-07, 18:28
  #16
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Precis. Visa barnet med egna handlingar och ord att hjälpsamhet, artighet och vänlighet mot andra människor är viktiga och bra saker. Försök att hålla barnet utanför dina egna eventuella attitydproblem mot vissa människor eller grupper av människor. Var naturligtvis snäll och hygglig mot barnet självt också, dock utan att bli en curlingförälder på kuppen!

Sen formas människors karaktärer också av genetiska faktorer som du inte kan styra helt över. Vissa personer är helt enkelt mer hyggliga och vänliga till sin natur, andra är mer okänsliga och självupptagna. Är du själv snäll och hygglig ökar rimligen chansen att det genetiska blir bra också. Så länge du inte blir kär i och skaffar barn med någon fullblodsegoist, eller än värre någon med borderlineproblematik av något slag.

Ungefär så, ja.

Sedan får man inte förringa omgivningens påverkan.
Se till att de skaffar sunda hobbies, gärna inom föreningsliv.
Var vaksam på olämpligt umgänge.
Visa intresse och fördöm inte när misstag görs.
Citera
2017-05-16, 14:29
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bumbibjornens
Hur uppfostrar man ett barn till att bli en trevlig hjälpsam person. Alltså sånna kids som inte blir uppnosiga eller trotsiga. Ett riktigt snällt och hjälpsamt barn utan att bli en butler eller utnyttjad. Tex, ska man ta den hårda vägen? med tex hårda rutiner och regler. Men inte blir arg och dryg person som skall hämnas genom andra. Eller lätta vägen där barnet blir curlad. Jag vill inte behöva ha ett barn som blir problematiskt med tusen möten i skolan. Det skulle göra mig utbränd huxflux. Har inga barn. Utan frågar i förebyggande syfte.


Det går inte. https://www.svd.se/foraldrar-paverkar-inte-sina-barn

"Nyligen publicerades en metastudie i prestigefyllda Nature Genetics av så gott som alla tvillingstudier som publicerats under de senaste 50 åren. I materialet undersöktes en stor mängd personlighetsdrag och egenskaper hos mer än 14 miljoner tvillingpar i 39 länder. Såhär sammanfattar forskarna vad de fann: ”Våra resultat ger övertygande bevis för att alla mänskliga drag är ärftliga: inte ett enda drag hade en ärftlighet som uppskattades vara noll.” De fann vidare att föräldrarnas inverkan på barnen var nära noll för två tredjedelar av egenskaperna. Det är inget nytt, men studien imponerar i sin omfattning. Trots att de rent vetenskapligt är oomtvistliga är resultaten dock kontroversiella."

Det är därför MENA-barn redan i dagisålder är kaxigare och stökigare än sina blonda motsvarigheter. Och det är därför det är MENA-ungdomar som kastar sten på ambulanser...

Så inte undra på att:

"När människor på vänsterkanten uttrycker avsky för den här sortens forskning beror det i regel på att deras utopier bygger på att allt är sociala konstruktioner."
__________________
Senast redigerad av Locifer 2017-05-16 kl. 14:37.
Citera
2017-05-16, 14:31
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillamig72
Jag har ett snällt barn och det är jag mycket stolt över. Är som person lugn och snäll själv.
Tyvärr får mitt snälla barn stå ut med andra barn som inte är snälla. Och blir ett lätt "offer" att reta och mobba. I dagens samhälle ser en del att vara snäll är lika med att vara undergiven och mesig. Vilket är mycket tråkigt. Då att vara snäll är något mycket fint och värdefullt för samhället.

Min son är precis som jag till sättet (och även utseendet). På gott och ont. Jag har ju mina svagheter och det gör ont i mig när man ser att han har samma. Fast å andra sidan så vet ju jag hur han funkar och att det nog kommer gå bra till sist.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback