Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-06, 14:05
  #1
Medlem
Är det någon som vet hur man "tiltar" ett objekt i AutoCAD? Exempelvis en rad cylindrar som ska luta åt en mittpunkt i ett visst antal grader. Har letat på google men det enda jag återkommande hittar är hur jag roterar..

Tack på förhand!
Citera
2017-05-06, 14:46
  #2
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triangeldrama
Är det någon som vet hur man "tiltar" ett objekt i AutoCAD? Exempelvis en rad cylindrar som ska luta åt en mittpunkt i ett visst antal grader. Har letat på google men det enda jag återkommande hittar är hur jag roterar..

Tack på förhand!

Varför kan du inte använda rotera?

Att tilta är ju att luta något och då är ju rotera samma sak om du roterar det antal grader du vill ha.
Citera
2017-05-06, 15:02
  #3
Medlem
När jag roterar i 2d vy så flyttar sig cylindern höger/vänster endast, får inte till så jag kan fritt rotera hur jag vill
Citera
2017-05-06, 15:07
  #4
Medlem
Funderar på om det kan vara "ortho" som ska stängas av men eftersom jag kör via citrix så kan jag inte stänga av via kortkommandon och vilken status bar menar man? Yes jag är rätt grön på detta men jag hittar inte den knappen alltså
Citera
2017-05-06, 16:08
  #5
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Triangeldrama
När jag roterar i 2d vy så flyttar sig cylindern höger/vänster endast, får inte till så jag kan fritt rotera hur jag vill

Nej, då får du självklart rotera kring annan axel i 3D.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback