Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-05-09, 20:34
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
självklart kmr TFF så småning om, men vad jag argumentar om är att ett vettigt försäkringsbolag skickar ÅTMINSTONE en påminnelse,.
Har någon påstått att LF inte skickade en påminnelse? Jag påstår bara att jag inte fått den vilket knappast är LFs fel. Det skyller jag på postnord.
Citera
2017-05-09, 20:55
  #38
Medlem
oskichs avatar
Autogiro är skit - E-faktura är svaret...

Gick på en bomb med fordonsskatten pga just detta. Hade valt att ha den på Autogiro just för att slippa tänka på betalningen. Dock hade jag girot kopplat till mitt kort-konto, som jag brukar föra över pengar till när jag ska handla något, vilket betyder att jag aldrig har mer än 5000kr där åt gången. Med maximal otur, så hade jag precis gjort ett större inköp på nätet precis innan de skulle dra autogirot, vilket gjorde att det saknades 100 kr där för att transaktionen skulle gå igenom. Hade fört över pengar till kontot, men det var ifrån en annan bank, vilket gjorde att det tog 24h för pengarna att trilla in...

Nu råkade jag också vara bortrest vid detta tillfälle, vilket gjorde att jag missade påminnelsen, och detta märkte jag först när det damp ner ett brev ifrån Kronofogden på 3ggr ursprungsbeloppet. Då hade jag kört runt med körförbud på fordonet i 2 veckor utan att veta om det...

Kör numera allt på E-faktura - Där man får en avisering som mejl/SMS så fort det kommer en ny...
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback