Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-07-27, 22:29
  #157
Medlem
Gamlings avatar
"Folkhälsominister" är det väl officiellt...

DVS ansvarig för att djävlas med folk som vill dricka en pilsner till pyttipannan!
Hoppas att du har det riktigt djävligt, ditt fascistiska svin!
Citera
2017-07-28, 05:51
  #158
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Han är nyskild också.
Och nykär
Citera
2017-07-28, 19:43
  #159
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
"Utbränd". Skitsnack. Gissar att han sitter och tar ut en massa tusenlappar i lön som är betalda av skattebetalarna. Är det några som är utbrända är det vanliga medborgare som ständigt tvingas leva i oro och rädsla. Men dessa har ju inte samma rätt att plocka ut hundratusen i månaden på att peta sig i naveln.
Citera
2017-07-29, 08:09
  #160
Medlem
Agent.Smiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Utbrändhet är numera en "folksjukdom". Enligt min cyniska mening så är orsaken oftast att halvtaskigt utbildade personer placeras på jobb och positioner som de inte är lämpliga för. De klarar sig alltid ett tag på det som de alltid klarat sig på. Nämligen ordbajseri. Detta går bara till en viss bestämd gräns.

Även kallat "social kompetens".
Citera
2017-07-29, 10:44
  #161
Avstängd
VillhaenKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Och nykär
I sin psykiatriker på St. Sigfrids
Citera
2017-07-30, 02:55
  #162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillhaenKille
I sin psykiatriker på St. Sigfrids
Njae, snarare i någon politisk ungdom (S-studenter)
Citera
2017-11-24, 05:02
  #163
Medlem
Ny här på media men jag fick diagnosen psyk insuffiens på 80-talet när jag egentligen var alkoholist.
Citera
2018-01-20, 22:06
  #164
Medlem
precixs avatar
Tillbaka ännu?
Citera
2018-01-21, 20:10
  #165
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av precix
Tillbaka ännu?

Gabriel Wikström lär inte komma tillbaka till politiken. Vem vill ha en politiker med så begränsad politisk kapacitet?

Han är bara några över 30. Han klarar inte ens en ministerportfölj i tre år.
Citera
2018-01-21, 20:19
  #166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Gabriel Wikström lär inte komma tillbaka till politiken. Vem vill ha en politiker med så begränsad politisk kapacitet?

Han är bara några över 30. Han klarar inte ens en ministerportfölj i tre år.
Han var en av de få politiker som inte använde talepunkter och faktiskt försökte fundera när han fick en fråga, utan att bli dumkategoriskt när det inte behövdes. Jag uppskattade det mycket, och hoppas, så sosse han är, att han återkommer till politiken. Hade vi sluppit talepunktspapegojor som tex Reinfeldt och Rövfen och Annie så hade det här landet varit så fantastiskt mycket mer uthärdbart att leva i.
Citera
2018-01-21, 22:16
  #167
Medlem
Schweinmunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Han var en av de få politiker som inte använde talepunkter och faktiskt försökte fundera när han fick en fråga, utan att bli dumkategoriskt när det inte behövdes. Jag uppskattade det mycket, och hoppas, så sosse han är, att han återkommer till politiken. Hade vi sluppit talepunktspapegojor som tex Reinfeldt och Rövfen och Annie så hade det här landet varit så fantastiskt mycket mer uthärdbart att leva i.

Jo, Gabriel Wikström verkade vara en sympatisk politiker. Det finns ett begränsat antal sådana, och visst, han är ju att föredra framför den floskulösa Lööf eller den mumlande Löfven. Reinfeldt var dock i en annan liga än Lööf och Löfven när det gällde att svara på frågor.

Däremot tror jag att det är svårt att ta tillbaka en politiker som visat sig svag och har ett kapacitetstak. Jimmie Åkesson har ju aldrig riktigt hämtat sig efter sin sjukskrivning och Wikström sitter ju inte ens i riksdagen.

Det känns som att oddsen att Wikström återkommer som statsråd är rätt låga.
Citera
2018-01-22, 01:11
  #168
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schweinmund
Jo, Gabriel Wikström verkade vara en sympatisk politiker. Det finns ett begränsat antal sådana, och visst, han är ju att föredra framför den floskulösa Lööf eller den mumlande Löfven. Reinfeldt var dock i en annan liga än Lööf och Löfven när det gällde att svara på frågor.

Däremot tror jag att det är svårt att ta tillbaka en politiker som visat sig svag och har ett kapacitetstak. Jimmie Åkesson har ju aldrig riktigt hämtat sig efter sin sjukskrivning och Wikström sitter ju inte ens i riksdagen.

Det känns som att oddsen att Wikström återkommer som statsråd är rätt låga.
Jag tycker din analys är vettig. Angående Reinfeldt hade han en viss retorisk auktoritet, så pass att man många gånger inte upptäckte att han var en papegoja. Och på så vis var han vida överlägsen de andra namnen vi diskuterar, ja. Det ör lite lustigt, vi har västvärldens sämsta och fegaste reportrar, som aldrig ställer de där följdfrågorna vi alla tar som självklara. Journalisterna belönar den som maniskt upprepar samma PK-talepinkter. Trist och fördummande. Och se vilka konsekvenser det fick för Sverige som land..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback