Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 21:34
  #1
Medlem
Yahya Hassan ska ge ut en ny diktsamling enligt Gyldendal (det danska förlaget som gav ut hans debutbok). Tror ni att den blir en stor hit?

Läste halva av hans första diktsamling, orkade inte med versalerna. Kanske blir den andra diktsamlingen en kovändning, en revolt mot populismen. Det hade varit onekligen intressant, men jag leker bara med tanken.

Vad tycker ni om denne Yahya Hassan som poet oavsett hans åsikter?
Citera
2017-05-06, 10:46
  #2
Avstängd
smakenutavbajss avatar
Han är hemsk och får bara uppmärksamhet på grund av sitt ursprung (danska medier älskar Mena folk).
Citera
2017-05-19, 00:11
  #3
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Är han utsläppt?
Citera
2017-05-19, 10:05
  #4
Medlem
lampross avatar
Jaså Danmark hyllar MENA poeter. Här i Sverige har väl den vågen sedan länge passerat.

Mångkulturvurmen i svensk litteratur, film är över. Ruben Östlunds film Play (2011) dödade den.
Citera
2017-05-19, 10:16
  #5
Medlem
NoTruces avatar
Har inte läst hela debuten, men det jag läste tyckte jag om. Versalerna är störande till en början, men sedan förstår man syftet. Det vore kul om den nya boken blev mer introspektiv, men så länge han skriver det han känner och kan stå för är det lugnt. Som författare kan du ju ljuga för vänner och grannar, arbetskamrater och familj, men du får inte ljuga gentemot det du skriver. Så vi får väl se.
Citera
2017-08-01, 21:03
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Är han utsläppt?

Nej, "Han blev den 16. september 2016 idømt 1 år og 9 måneders ubetinget fængsel."
Citera
2017-08-02, 01:30
  #7
Medlem
Ruger89s avatar
Jag läste hela hans första diktsamling och konstaterade att han enbart slagit igenom därför att pk-media självfallet både älskar och kan sälja en förtryckt kriminell pk-muslim som ser ut som en homofil och gnäller om sitt förtryck medans han är vänster och svår.

Hassan är ingen höjdare i mina ögon. Han måste sluta skriva för att sälja om det ska vara intressant att läsa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback