Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 21:14
  #1
Medlem
Som sagt. Funderar på att köpa en bärbar dator men jag kan i princip noll och ingenting om datorer förutom att använda dom.

Så jag tänkte att det kanske finns någon vänlig själ som är villig att hjälpa till.

Och det är då att leta fram en dator med dom önskemål jag har som är följande.

: Bluetooth ska finnas
: Dvd spelare och Cd brännare
: Klara av lite spel, typ Tropico 5 och Football manager. Inget avancerat spelande.

: Gärna så stor skärm som möjligt

Och sist men så klart inte minst, så billig som möjligt. Misstänker att det första man får kompromissa med är skärmstorleken om man vill få ner priset max.

Men i alla fall, det vore superbra om någon kunde länka en dator som passar in på dettaså kan jag söka vidare sen med den som "mall"
Citera
2017-05-05, 21:49
  #2
Medlem
Kan väl tillägga att jag helst ser 5 000kr som ett pristak, men gärna billigare om möjligt.
Citera
2017-05-05, 22:28
  #3
Medlem
https://www.webhallen.com/se-sv/dato..._hd_620-win_10

Dock Optisk enhet:
Nej

Detta är ditt medlemspris.
(Ordinarie pris är 5990 kr)
5490 kr
Citera
2017-05-05, 23:04
  #4
Medlem
Ordpistolens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saab95v4
Som sagt. Funderar på att köpa en bärbar dator men jag kan i princip noll och ingenting om datorer förutom att använda dom.

Så jag tänkte att det kanske finns någon vänlig själ som är villig att hjälpa till.

Och det är då att leta fram en dator med dom önskemål jag har som är följande.

: Bluetooth ska finnas
: Dvd spelare och Cd brännare
: Klara av lite spel, typ Tropico 5 och Football manager. Inget avancerat spelande.

: Gärna så stor skärm som möjligt

Och sist men så klart inte minst, så billig som möjligt. Misstänker att det första man får kompromissa med är skärmstorleken om man vill få ner priset max.

Men i alla fall, det vore superbra om någon kunde länka en dator som passar in på dettaså kan jag söka vidare sen med den som "mall"

Här är ett tips:

https://www.netonnet.se/art/dator/ba...t/236895.8908/
__________________
Senast redigerad av Ordpistolen 2017-05-05 kl. 23:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback