Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 09:22
  #1
Medlem
talad13s avatar
Hej alla.

Jag har en plan på att hoppa på cyklen och cykla söder, och upptäcka Europa.

Snabba frågor.

Är det ens möjligt, jag vet ju att man inte får cykla på motorvägar men annars. Vad för hinder kan man komma att stöta på, förrutom att behöva använda reflexväst på landsvägar.

Om det verkar rimligt, vad kan vara bra att tänka på.

Mvh.
Citera
2017-05-05, 10:02
  #2
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av talad13
Hej alla.

Jag har en plan på att hoppa på cyklen och cykla söder, och upptäcka Europa.

Snabba frågor.

Är det ens möjligt, jag vet ju att man inte får cykla på motorvägar men annars. Vad för hinder kan man komma att stöta på, förrutom att behöva använda reflexväst på landsvägar.

Om det verkar rimligt, vad kan vara bra att tänka på.

Mvh.


Det är absolut möjligt, det finns mycket bra utbyggda cykelvägar i Europa, men sen får man nog ta lite landsväg också.

Bra att tänka på, ordentliga cykelbyxor för att undvika skav och en välutrustad reparationslåda.
Citera
2017-05-05, 10:03
  #3
Medlem
Klart det är möjligt. Att tänka på är att man inte är så noga med vad ens gps säger är motorväg och inte när man kommer mer söderöver. Packa inte cykeln för tungt. Tyskland och österrike har fantastiska cykelvägar. Ha packningen jämnt distribuerad över cykeln. Följ inte en gps alls utan cykla bara via kartor. Det kan vara elektroniska kartor, spelar inte så stor roll. Längre söder ut än kroatien så finns det inte längre cykelvägar. Det kan vara extremt mycket folk på sommaren, samt extremt varmt. Själv cyklade jag igenom på vintern.
Citera
2017-05-05, 10:32
  #4
Medlem
I tyskland måste du ha en framlampa som är inte bländar, den ska vara StVZO märkt.
Citera
2017-05-07, 00:48
  #5
Medlem
talad13s avatar
Ok, tack så hjärtligt.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2836879

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback