Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-05, 06:35
  #1
Avstängd
sickoldmans avatar
Har googlat runt men ej hittat något som fungerat, bara en massa skumma nedladdningssidor. Finns Premiere som freeware för w10 ens?
Citera
2017-05-05, 07:56
  #2
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Har googlat runt men ej hittat något som fungerat, bara en massa skumma nedladdningssidor. Finns Premiere som freeware för w10 ens?

Självklart inte.
Citera
2017-05-05, 20:43
  #3
Avstängd
sickoldmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Självklart inte.
Så det är bluff alltså?
Citera
2017-05-05, 22:07
  #4
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Så det är bluff alltså?

Det finns inget lagligt sätt för "vanliga användare" att använda Premiere utan att betala efter att utvärderingsperioden löpt ut. Premiere är DEFINITIVT inte freeware.
Citera
2017-05-06, 15:39
  #5
Avstängd
sickoldmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det finns inget lagligt sätt för "vanliga användare" att använda Premiere utan att betala efter att utvärderingsperioden löpt ut. Premiere är DEFINITIVT inte freeware.
Ok tack. Finns det något freeware inom filmprogram som du kan rekommendera?
Citera
2017-05-06, 23:16
  #6
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickoldman
Ok tack. Finns det något freeware inom filmprogram som du kan rekommendera?

Davinci Resolve
Avid First

Men jag använder inget av dem personligen eftersom jag har Creative Cloud
Citera
2017-05-12, 19:12
  #7
Medlem
systems avatar
Som sagt tidigare: DaVinci Resolve
Eller kanske: GoPro Studio

Precis som @EckiEcki använder jag själv Adobes program och har inte mycket koll på andra. Ovanstående är alternativ som är fria att ladda ner.

Ofta då man köper en kamera följer programvaror med, och dessa program finns ibland att ladda ner från kameratillverkarens hemsida. Som mitt GoPro-exempel. Och självklart går dessa program att använda till annat än vad kameratillverkaren tänkt sig, så det finns nog mer där ute om man söker.

Happy hunting.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback