Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-06, 14:28
  #205
Moderator
tobess avatar
Tillägg: Hur ställer du dig till det faktum att det är fler män som säljer sex än kvinnor?

Citat:
More than twice as many young men in Sweden sell sex as do women, a study published Monday by the Swedish National Board for Youth Affairs (Ungdomsstyrelsen) said.
According to the study, 2.1 percent of Swedish males aged 16 to 25 said they had prostituted themselves in 2012, compared to 0.8 percent of women.

https://www.thelocal.se/20121113/44386

Citera
2017-06-06, 16:03
  #206
Medlem
Det vore ju intressant att höra vad TS har att säga om dessa tanter. Är de förslavade och moraliskt korrupta? Är det fallna kvinnor? Är det värre än sexköp? Är kvinnor mer sedliga och moraliska än män, och i så fall, varför beter de sig så här?

(FB) Kvinnors skattefinansierade och förtäckta sexköp av flyktingpojkar
Citera
2017-06-07, 01:41
  #207
Medlem
A
[/quote]

Här kommer det ju att framgå med önskad eller icke önskad tydlighet att jag inte är någon medveten feminist. All sexhandel är förslavande, oavsett om det är män eller kvinnor som utgör kategorin slavar. Jag har med all önskad tydlighet tidigare i tråden givit uttryck för hur synen på kvinnor som köper sex (kontant eller medelst uppehållstillstånd) ser ut och uttrycker sig. All sex, som inte är ömsesidig är ju knasig. Du ska liksom inte behöva gissa dig till eller innerst inne hoppas på att din sexpartner åtrår dig PÅ RIKTIGT. Det säger ju sig själv för alla friska och normala individer.

Kvinnor som tror sig få "riktigt sex" medelst att köpa sina sextjänster (på ett eller annat sätt) är ju och betraktas verkligen som förlorare i paritet med de sexköpande männen. Tänk, att detta är ju en ren självklarhet för de allra flesta av oss.

Livet är ingen dans på rosor! I livet ingår olika nivåer av lidande!
Citera
2017-06-07, 01:45
  #208
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det vore ju intressant att höra vad TS har att säga om dessa tanter. Är de förslavade och moraliskt korrupta? Är det fallna kvinnor? Är det värre än sexköp? Är kvinnor mer sedliga och moraliska än män, och i så fall, varför beter de sig så här?

(FB) Kvinnors skattefinansierade och förtäckta sexköp av flyktingpojkar


Svaret är otvetydigt ja! Vad hade DU trott? Sexköp kan naturligtvis se ut på alla möjliga sett och det är alltid fel och galet att ha sex utan ömsesidig attraktion! Visst, du kan hoppas på, be om, önska dig, att den du köper sex av är äkta superkåt på och vill underkasta sig dig, men du kan väl säkerligen sällan veta till 100%. Du snackar om SAMTYCKANDE VUXNA, jippi. Men jag snackar om två människor som är äkta attraherade av varandra. Kvinnor är inte mer sedliga och moraliska än män, och det behöver du inte påstå inför mig. Men kvinnor är inte fullt lika förslavade under sin sexdrift och illusioner om vad som är äkta åtrå eller inte.
Citera
2017-06-07, 15:00
  #209
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Svaret är otvetydigt ja! Vad hade DU trott? Sexköp kan naturligtvis se ut på alla möjliga sett och det är alltid fel och galet att ha sex utan ömsesidig attraktion! Visst, du kan hoppas på, be om, önska dig, att den du köper sex av är äkta superkåt på och vill underkasta sig dig, men du kan väl säkerligen sällan veta till 100%. Du snackar om SAMTYCKANDE VUXNA, jippi. Men jag snackar om två människor som är äkta attraherade av varandra. Kvinnor är inte mer sedliga och moraliska än män, och det behöver du inte påstå inför mig. Men kvinnor är inte fullt lika förslavade under sin sexdrift och illusioner om vad som är äkta åtrå eller inte.

Du svarade förresten aldrig på mitt inlägg om allt elände som religion ställer till med. Scrolla tillbaka och läs mitt inlägg. Man kan vara förslavad under religion och ett tvångsmässigt behov av att reglera andras sexualliv också.

På vilket sätt är utövande av religion mindre självbedrägeri än att köpa sex?
Citera
2017-06-07, 17:09
  #210
Medlem
Fredrikstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly

All sexhandel är förslavande, oavsett om det är män eller kvinnor som utgör kategorin slavar.
Kilde?

Citat:
Du ska liksom inte behöva gissa dig till eller innerst inne hoppas på att din sexpartner åtrår dig PÅ RIKTIGT. Det säger ju sig själv för alla friska och normala individer.
Hva er unormalt med det? F.eks mange kvinner føler seg veldig usikre og trenger stadig bekreftelse fra partneren sin om at han er tiltrukket. Er de unormale?

Citat:
Sexköp kan naturligtvis se ut på alla möjliga sett och det är alltid fel och galet att ha sex utan ömsesidig attraktion!
Hvorfor?

Citat:
Du snackar om SAMTYCKANDE VUXNA, jippi. Men jag snackar om två människor som är äkta attraherade av varandra.
Hvorfor skal sex mellom samtykkende voksne være galt, bare fordi du snakker om to mennesker som er tiltrukket av hverandre? Er vel ingen, med unntak av kjerringer som drar til Gambia, som gifter seg med sexarbeidere?

Citat:
Kvinnor som tror sig få "riktigt sex" medelst att köpa sina sextjänster (på ett eller annat sätt) är ju och betraktas verkligen som förlorare i paritet med de sexköpande männen.
Så er vi tilbake til dette med "ekte" og "uekte" sex. Du får definere hva ekte sex er for noe, og jeg tror nok vi vil få se at det ikke ligger innenfor allmennt aksepterte definisjoner. Akkurat som sist gang, da du nektet å svare mer på dette.

Men la meg legge til at ved å få deg til å formulere grunnlaget for påstandene dine, så er jeg egentlig på din side i denne tråden. Det føles kanskje rart for deg å bli minnet på at meningene dine ikke er noen absolutt sannhet, men du skal vite at alt er velment fra min side. Så du trenger vel ikke angripe meg, når jeg egentlig vil hjelpe deg og la deg danne et grunnlag for en redelig debatt? Så selv om jeg mener at du bare skriver skit, så jeg jo den som ønsker styrke tråden din. Og derfor fortjener jeg jo bli takket av deg, og ikke utskjelt. Er du alltid så fiendtlig mot dem som står på din side og forsøker hjelpe deg?

Kos og klem, din venn Fredriksten
Citera
2017-06-08, 00:55
  #211
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du svarade förresten aldrig på mitt inlägg om allt elände som religion ställer till med. Scrolla tillbaka och läs mitt inlägg. Man kan vara förslavad under religion och ett tvångsmässigt behov av att reglera andras sexualliv också.

På vilket sätt är utövande av religion mindre självbedrägeri än att köpa sex?

Oreflekterat utövande av religion kan mycket väl vara självbedrägeri. Men då erkänner du, ser jag, att köpande av sex är självbedrägeri, det också. Många religionsutövare far illa socialt (till och med mycket illa, särskilt kristna världen över) samt inte minst, som du betonar, att många far illa av religionsutövare (till och med med mycket illa). Så är det. Där har vi att göra med ett faktum. Och i den här tråden, som till sitt ursprung inte handlar om religioner, så försöker jag föra en diskurs runt huruvida sexdrift som leder till återupprepat sexköpande samt överdriven porrkonsumtion bland män kan vara förslavande och innebära sociala och emotionella problem på såväl kort som lång sikt. Och för ovanlighetens skull så tar jag männens parti.

Vi har nog lite olika definitioner gällande sex/ sexualliv, du och jag. Men inte fördömer jag dig för det. Din definition av sex och sexualliv avviker mer från normen än vad min gör, där du lägger fokus på samtyckande vuxna och jag och många med mig anser att den ömsesidiga åtrån är a och o när det kommer till sexualliv. Båda ska vara kåta helt enkelt, en till synes simpel men ack så viktig ingrediens i det som brukar känneteckna en sexakt mellan kvinna och man. Vi tycker olika helt enkelt. Och du tycker dig inte ha några bekymmer på något plan med din människosyn och ditt sexköpande. Och inte avser jag då att skapa dig några problem.
Citera
2017-06-08, 01:05
  #212
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Oreflekterat utövande av religion kan mycket väl vara självbedrägeri. Men då erkänner du, ser jag, att köpande av sex är självbedrägeri, det också. Många religionsutövare far illa socialt (till och med mycket illa, särskilt kristna världen över) samt inte minst, som du betonar, att många far illa av religionsutövare (till och med med mycket illa). Så är det. Där har vi att göra med ett faktum. Och i den här tråden, som till sitt ursprung inte handlar om religioner, så försöker jag föra en diskurs runt huruvida sexdrift som leder till återupprepat sexköpande samt överdriven porrkonsumtion bland män kan vara förslavande och innebära sociala och emotionella problem på såväl kort som lång sikt. Och för ovanlighetens skull så tar jag männens parti.

Vi har nog lite olika definitioner gällande sex/ sexualliv, du och jag. Men inte fördömer jag dig för det. Din definition av sex och sexualliv avviker mer från normen än vad min gör, där du lägger fokus på samtyckande vuxna och jag och många med mig anser att den ömsesidiga åtrån är a och o när det kommer till sexualliv. Båda ska vara kåta helt enkelt, en till synes simpel men ack så viktig ingrediens i det som brukar känneteckna en sexakt mellan kvinna och man. Vi tycker olika helt enkelt. Och du tycker dig inte ha några bekymmer på något plan med din människosyn och ditt sexköpande. Och inte avser jag då att skapa dig några problem.

Nej, jag har inte erkänt att sexköp är självbedrägeri, men det kan innebära detta, precis som religion kan...

Frågan är varför du är så pass fixerad vid eventuella negativa konsekvenser av sexualdrift och inte av religionsutövande? Du fördömer mig inte säger du, ändå vill du ha mig kriminaliserad. Hur går det ihop? Sedan skriver du att sex ska bygga på kåthet. Jag kan tala om för dig att många av mina partners haft sex med mig när inte jag var särskilt kåt. Vad säger det om dem? Hade vi inte riktigt sex för det?

Du vet inte ett smack om hur sexköp går till eller hur det brukar vara. Ibland finns en ömsesidig attraktion som är otrolig. Då talar vi både fysiskt och psykologiskt. Inte alltid, men det är absolut inte ovanligt. Vad jag däremot noterat är att med tjejer man är stamkund hos så blir sexet och den personliga kommunikationen bättre och bättre över tid. Och bland sexköpare efterfrågas ju ofta en "girl-friend-experience" snarare än ett opersonligt knull.

Du borde lägga av med att döma människor utan att ha en aning om vilka de är, eller vad deras bevekelsegrunder är.

Ryktet gör gällande att Jesus själv var sexköpare...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2017-06-08 kl. 01:25.
Citera
2017-06-08, 01:27
  #213
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Nej, jag har inte erkänt att sexköp är självbedrägeri, men det kan innebära detta, precis som religion kan...

Frågan är varför du är så pass fixerad vid eventuella negativa konsekvenser av sexualdrift och inte av religionsutövande? Du fördömer mig inte säger du, ändå vill du ha mig kriminaliserad. Hur går det ihop? Sedan skriver du att sex ska bygga på kåthet. Jag kan tala om för dig att många av mina partners haft sex med mig när inte jag var särskilt kåt. Vad säger det om dem? Hade vi inte riktigt sex för det?

Du vet inte ett smack om hur sexköp går till eller hur det brukar vara. Ibland finns en ömsesidig attraktion som är otrolig. Då talar vi både fysiskt och psykologiskt. Inte alltid, men det är absolut inte ovanligt. Vad jag däremot noterat är att med tjejer man är stamkund med så blir sexet och den personliga kommunikationen bättre och bättre. Och bland sexköpare efterfrågas ju ofta en "girl-friend-experience" snarare än ett opersonligt knull.

Du borde lägga av med att döma människor utan att ha en aning om vilka de är, eller vad deras bevekelsegrunder är.

Ryktet gör gällande att Jesus själv var sexköpare...

Du gör samma misstag i sådana fall. Hur vet du att jag inte har problematiserat, skrivit om, forskat i religionens roll historiskt och fram till samtiden? Jag ser inte dig som något objekt, som "sexköparen". Jag förstår självklart att du är en unik individ med din personliga integritet och med en uppsättning erfarenheter och visdom som jag omöjligt kan ha någon aning om.
Citera
2017-06-08, 14:24
  #214
Medlem
Fredrikstens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelinaoneandonly
Och i den här tråden, som till sitt ursprung inte handlar om religioner, så försöker jag föra en diskurs runt huruvida sexdrift som leder till återupprepat sexköpande samt överdriven porrkonsumtion bland män kan vara förslavande och innebära sociala och emotionella problem på såväl kort som lång sikt.
Du åpnet selv opp døren for diskusjon om religion når du begynte skrive om Jesus. Och vadå huruvida? Du har jo allerede tatt stilling til om å kjøpe sex er forslavende i tittelen på tråden din. Hittil har du bare applaudert den ene kommentaren som styrket perspektivet ditt, og kalte det et ærlig vitnesbyrd fra en sterk mann.

Citat:
Och för ovanlighetens skull så tar jag männens parti.
Nei, du har bare tatt parti mot andres seksuelle adferd.

Citat:
Vi har nog lite olika definitioner gällande sex/ sexualliv, du och jag.
Du har en ulik definisjon enn ordoka også, så det er ikke så rart du påtreffer dette.

Citat:
människosyn
Menneskesynet at frie individer bestemmer over egen kropp?

Denne tråden går visst i en karusell nå. Er du Gunilla Persson? Ville forklare fravær av argumenter, Jesus-fokus og innlegg på sene nattetimer.

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/19063
Citera
2017-06-09, 02:01
  #215
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det vore ju intressant att höra vad TS har att säga om dessa tanter. Är de förslavade och moraliskt korrupta? Är det fallna kvinnor? Är det värre än sexköp? Är kvinnor mer sedliga och moraliska än män, och i så fall, varför beter de sig så här?

(FB) Kvinnors skattefinansierade och förtäckta sexköp av flyktingpojkar

Jag log för mig själv när jag kollade Wikipedia och beskrivningen där av "problematiken" runt sexhandeln: "1812 blev det tillåtet enligt lag att tvångsundersöka alla personer som kunde misstänkas vara veneriskt sjuka. Män ansågs oförmögna till sexuell självkontroll, och det var därför de prostituerade kvinnorna som främst låg i fokus för uppmärksamheten och beskrevs som ett problem" .

Lite mitt perspektiv egentligen. Förslavade män oförmögna till sexuell självkontroll och ständigt dessa kvinnor som vill göra profit på det enklaste av sätt. Långt ifrån det för vår samtid politiskt korrekta och feminisminfluerade perspektivet, där kvinnor per automatik är offer och helt oskyldiga i sammanhanget. Vissa män förväntades inte kunna behärska sin sexualdrift. Och kvinnorna nyttjar hans svaghet.

Har jag helt fel när jag hävdar att den synen på den sexköpande mannen, "torsken" (bara det ett nedsättande ord för män som köper sex) lever kvar ännu i vår tid och kan, jag säger kan försvåra för en sexköpande man att inleda seriösa och hållbara relationer som baseras på ärlighet och gemensamma värderingar?

I övrigt sympatiserar jag med t ex Tysklands erkännande av sexsäljare, att de ska omfattas av olika trygghetssystem i samhället precis som övriga yrkesarbetande. De är ju att betraktas som yrkesarbetande. Jag avundas inte människor som väljer sexarbete som sin position i livet, men jag tycker det är helt korrekt att de omfattas av trygghetssystemen. Jag kan tänka att Tyskland har ett oerhört pragmatiskt förhållande till sexhandeln. Det har alltid förekommit, det förekommer, och det kommer förmodligen förekomma för oöverskådlig tid framåt. Att åtgärda här och nu, med andra ord, Skapa trygghet och struktur för de som trots allt väljer att arbeta inom sexhandeln.

Jag själv är en obotlig pragmatiker. Tyskland är en prövad nation rent historiskt, och har en klarsyn utöver det som kan förväntas här i Sverige. Tyskland har en ytterst kompetent förbundskansler, Angela Merkel, och hon är kristdemokrat. Jag tycker inte att den svenska modellen med kriminalisering av enbart sexköpare är särskilt riktig. Det känns som att den lagen kunde slinka igenom under ett tryck av feministisk och kommunistisk media. Och då jag varken är feminist eller kommunist ( Gud bevare mig) så känns hela upplägget fel. Den lagen är inte radikal, tar inte någon ställning med kurage och eftertryck. Den är pissljummen och typisk svensk. Missförstå mig inte, jag är lycklig som fötts i det här landet och får framleva mina dagar här. Men ibland tar sig den totala neutraliteten svårbegripliga vägar.

Man kan inte vara neutral in absurdum, och det vet tyskarna by the hard way. Man ser situationen sådan den ser ut här och nu, och vidtar humana och förbättrande åtgärder enligt skadereduktionsprincipen. De har lärt sig av sin grymma historia och tar inga risker vad gäller den enskilde personens rättigheter och värdighet. Det är klart att en kvinna/man som väljer att arbeta med att sälja sexuella tjänster ska omfattas av de allmänna trygghetssystemen. Jag tycker att det är hedervärt och bra, klokt och vuxet. Som Horace Engdahl sa i en TV-intervju: Tyskland är för vuxna människor i motsats till Sverige.

Men jag snävade in debatten just för den här tråden, för inte kan jag lyckas med att omfatta hela fenomenet med sexhandeln. Varför kräver man det omöjliga av sina debattmotståndare? Är inte syftet med en debatt att nå vidare insikter? Jag erkänner att jag har påverkats av mångas inlägg i den här tråden. Jag hade inte som syfte att gå helt opåverkad och bekräftad genom det här.

Föreställningen om mannen som "förslavad" under sin starka sexdrift verkar leva kvar och det allmänt rådande synen på den sexköpande mannen är negativ. Jag säger inte att det måste vara så eller ens bör vara så. Det jag vill hävda är att sexsäljandes kvinnor status har uppgraderats genom tiderna, de utför ett regelrätt yrkesutövande, de kanske inte har tillgång till andra arbetstillfällen, de kanske inte får värdiga löner för andra arbeten, de kämpar på och gör sitt bästa.

Den positiva och överseende synen och uppfattningen om sexköparen, "torsken" har inte ökat över tid. Horkarlen har inte accepteras som vedertagen och i någon som helst mening försvarbar. Människor världen över ömmar för, överser med, accepterar tanken på och vetskapen om att vissa tjejer måste/vill/ tror sig vilja sälja sexuella tjänster. Och jag tror inte för en sekund att alla sexsäljande tjejer far särskilt illa. Men den ömheten, det överseendet existerar i långt mindre grad vad beträffar de sexköpande männen.

Då hävdar du, har jag sett i flera inlägg, att kvinnor (som om de plötsligen blev så tongivande i det publika) egentligen är avundsjuka, svartsjuka, rädda, etc. Att de är livrädda för att inte längre kunna få sig en kuk, när jämnåriga män mycket hellre köper sig sex med yngre och snyggare exemplar. Visst, det finns alla möjliga krabater i vår Herres hage, och många kvinnor som kämpar med sina utseenden långt upp i åldrarna blir säkert frustrerade och blir bittra och tappar motiv för sina liv. Men gör dig inte skyldig till samma anklagelse gentemot mina syften, som du uppfattat att jag gjort mot dina. Jag tänker helt ärligt inte att du är en korkad, misslyckad, svag, obehärskad, groteskt ful person.

Jag tänker, i min ansats i den här tråden, inte så mycket på rädda medelålders kvinnor kontra sexköpande män. Jag tänker mer på hur den starka rådande normen lyder, och att jag tar hänsyn till den även rent pragmatiskt. Den ser faktiskt ut som den gör. Hävdar du att sexköpande män ses som bra män? Har du statistik där? Verkligheten ser ut som den gör, och vi människor har att förhålla oss till den. Det är faktiskt inte mycket mer det.

Anser du att jag medelst mitt ifrågasättande av manligt förslavande under sex och utseenden, fördömer och tar avstånd från sexhandeln? När jag tar ett ord som förslavande till mitt bruk, så prövar jag rent pragmatiskt orsakerna, bevekelsegrunderna, till varför män köper sex regelbundet samt överkonsumerar porr trots den rådande allmänsynen på er. Men när det gäller dig, som uppvisar en insikt och ett såväl empatiskt som intellektuellt förhållningssätt till hela fenomenet, så säger jag och har tidigare sagt: Gör det du finner rätt och som du mår bra av.

Om du vare sig i nutid, här och nu, finner obehag eller besvär av ditt sexköpande och din syn på sexköpande. Om du inte har någon som helst oro för hur framtida kärlekspartner (lägg märke till att jag inte skriver kärlekspartners) ska uppfatta och känna inför din bakgrund som bordellkund och sexköpare, så förstår jag helt solklart att du finner mina frågeställningar, mitt utgångsperspektiv, fullständig irrelevant. Du ser inga bekymmer i det nu, och befarar inga problem med det sedan. Som jag betonat tidigare, jag är inte för avsikt att skapa dig problem som du ju faktiskt inte har.
Citera
2017-06-09, 03:03
  #216
Medlem
Vissa av männen, men inte alla, känner ett obehag och en oro runt behovet att köpa sex och konsumera porr. Jag vänder mig inte till männen som varken andligt eller ideologiskt, eller rent övergripande mänskligt, ser några bekymmer med sexhandel och sitt eget sexköpande och sin porrkonsumtion. Jag kunde ha valt allehanda infallsvinklar på det här tråden, men jag valde infallsvinkeln att sexhandel och porrmissbruk kanske kan vara förslavande och destruktivt för vissa av männen. Att vissa män kanske köper sex och missbrukar porr utifrån en destruktiv ådra, att de inte funnit personlig harmoni och stabilitet. Att de egentligen vill kunna attrahera en kvinna och att hon attraheras tillbaka, utan opersonlig pengatransaktion. Bra sex eller dålig sex. Men många av oss finner mest bekräftelse och harmoni att vår sexpartner väljer just OSS och är naturligt attraherade av just OSS. Många av oss skulle fara oerhört illa av pengatransaktionen.

Naturligtvis kan sex anta olika former och uttryck. Den oengagerade "horan" kan "råka" finna njutning i en mans beröring. Det är som när man onanerar, att vissa stimuli kan egga och öka tillfredsställelsen. En extra detalj, en ny och oväntat förnimmelse. Sex när det enbart är sex, eller inte ens sex, utan attribut för att runkandet och onanerandet ska förhöjas och förstärkas. Det är alldeles självklart att även jag kan uppsöka en mycket snygg och attraktiv kanske tysk kille och mot några stålar få honom att fara över min kropp och ge mig enbart fysisk njutning. Kanske han rentav tänder på mig och när han kommer (svårt för en kille att fejka där) , så ska jag då känna något skönt och härligt? Men jag har antingen betalat INNAN eller EFTER. Han blir glad och tacksam när jag betalar. Vad hjälps det mig att han är ung, snygg? Jag är inte slav under honom.

Men jag njuter inte av honom, när jag vet att jag ska betala. Vi har ju inte kommit samman utifrån naturliga förhållanden. Varför blanda in just religionen i det? Det är ju inte så att kvinnorna är billiga, det är ju så att männen , dessa speciella män, betalar det som tjejen uppgjort som priset för en sexliknande handling. Hur kan man bortse från pengatransaktionen? Oavsett man eller kvinna. Varför ens blanda in religioner i det förfarandet? Ni menar att det "sexet" är fullkomligt. När ni betalar. Men det kommer kanske aldrig någonsin uppfattas och erkännas som bra och härligt sex, detta med att den ene parten, mannen inte vill ha mig villkorslöst. Att det ska bli något usel och dåligt med att man och kvinna kan komma samman utifrån krafter som ingen av oss kan omfatta med tanken.

Men såklart. Kvinnor som stoppat sina huvuden i sanden och drar ner till Gambia för att locka till sig negerkillar där. Ni finner detta avskyvärt och obehagligt. Ja, även jag, fastän jag råkar vara född till kvinna. Men visst, man kan väl även där stå helt upprätt och med stark stolthet hävda att dessa kvinnor måste få göra som de vill och att ALL SEX ÄR BRA SEX. Låt dem knulla! Och jag ska inte hindra dem.
__________________
Senast redigerad av axelinaoneandonly 2017-06-09 kl. 03:06.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback