Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-05-13, 15:46
  #133
Medlem
bombaccis avatar
Det är ett intressant program. Tycker det är mer intressant än typ "Cops", Ibland känns det som om kronogodarna tycker om att retas med de skuldsatta. som i dagens avsnitt där en kronofogde säger något i stil med "hindra mig inte från att göra mitt jobb" när den fattiga mannen sitter och deppar för att de ska ta hans dator.

De verkar vilja försöka trycka till de fattiga så mycket som möjligt.
Citera
2022-05-14, 20:13
  #134
Medlem
Sonny00s avatar
Ibland är fogdarna lite väl fula tycker jag. De pressar folk att ringa släktingar och vänner för att låna av dem. En skuld byts alltså mot en annan. Om den skuldsatte inte har pengar själv och inga tillhörigheter som är värda att utmäta så borde fogden kamma noll. Det verkar som om många skuldsatta tror att de måste trolla fram pengar omedelbart, även om de måste låna från anhöriga/vänner.
Citera
2022-05-14, 20:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Ring Kronofogden! börjar på Söndag 21.00 på Kanal 12.
Hela säsong 1 finns på TV4 Play, 6 avsnitt.

Ser ut att vara något liknande som KKP.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Trodde det skulle vara svenskt

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Trodde jag också. Ser ut att vara väldigt likt ”kronofogden knackar på”.

Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Hehe ja fattar inte varför dom gör ett till program, hade väl varit bättre att fortsätta med knackar på. Var väl längesen det spelades in, hade varit ett kul återseende. Gillade de två äldre herrarna, det andra verkade B så det skippar jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Ja jag gillade några av dom i ”knackar på”. Förhoppningsvis är det sköna fogdar med i detta program.

Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det ska jag göra.


Ring kronofogden är en ny version av den gamla med nya fogdar och nytt koncept. Den gamla showen (Cant pay we take it away) blev ju nerlagd efter för många stämningar.

Citat:
Several episodes of the programme have been assessed by broadcasting regulator Ofcom after complaints. In 2015, Ofcom considered three complaints by individuals featured during the first series. In its decisions, the agency found that the complainants had not been subject to an unwarranted infringement of privacy despite being filmed both by body cameras and by regular cameras.[29]

However, Ofcom reversed its 2017 decision after receiving supplemental information that the body cameras used by the enforcement agents came from the programme makers, not their employers (thus negating the argument that they were used for health and safety purposes). As the complainant in that case had not been informed that the footage would be broadcast, Ofcom found that there had been an unwarranted infringement of privacy.[30] Ofcom has since found similar breaches in other episodes of Can't Pay? We'll Take It Away!, including in syndicated episodes from earlier series.[31]

In February 2018, a couple whose eviction was shown during an episode of series 3 successfully sued Channel 5 for damages. The High Court of Appeals awarded the two £20,000 after finding that their privacy had been infringed. This led to the series being axed in May 2018 as Channel 5 realised that the court case opened them up to future claims.[citation needed] It was replaced by channel 5 for a different type of show called, Call The Bailiffs: Time To Pay Up, which debuted on 19 July 2021


Nya versionen är förövrigt totalt jävla skräp inte värt att ägna en sekund åt den skiten
Citera
2022-05-14, 20:31
  #136
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen




Nya versionen är förövrigt totalt jävla skräp inte värt att ägna en sekund åt den skiten

Tack då skippar vi den.
Citera
2022-05-14, 21:43
  #137
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
Ring kronofogden är en ny version av den gamla med nya fogdar och nytt koncept. Den gamla showen (Cant pay we take it away) blev ju nerlagd efter för många stämningar.




Nya versionen är förövrigt totalt jävla skräp inte värt att ägna en sekund åt den skiten
Okej, bra att veta. Då hoppar man den.
Citera
2022-12-21, 12:52
  #138
Medlem
Adelaides avatar
Tycker kronofogdarna är lite FÖR hårda ibland. Skuldsatta människor utan pengar förväntas hosta upp 3-4 tusen pund här och nu, och deras enda sätt är att låna av vänner och familj, vilket ju bildar en ny skuld. En direkt avbetalningsplan hade gjort alla parter nöjda.
Citera
2022-12-31, 01:54
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tycker kronofogdarna är lite FÖR hårda ibland. Skuldsatta människor utan pengar förväntas hosta upp 3-4 tusen pund här och nu, och deras enda sätt är att låna av vänner och familj, vilket ju bildar en ny skuld. En direkt avbetalningsplan hade gjort alla parter nöjda.

Can't pay we'll take it away

Upptäckte serien för några dagar sen, ja jäklar sicket öde de som inte kan betala går till mötes!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback