Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 20:57
  #1
Medlem
Röbbesnöbbes avatar
Hallå! Har ett konstigt problem jag haft sedan jag flyttade. Jag har en 100/100 lina och sitter kopplad rakt in i väggen utan nån router mellan dator och uttag.

Vissa hemsidor funkar som vanligt, jag kan i regel ladda ner snabbt om jag torrentar något MEN om jag kollar min hastighet på http://testmy.net kommer jag bara upp i 1.7 mbps medan bredbandskollen och speedtest.net (som går på flash) ger mig mina 100/100. What gives?

Twitch funkar därmed dåligt, kan inte streama utan att det buffrar hela tiden. Youtube däremot funkar bra och jag kan kolla på 4k-klipp om jag så vill utan problem. Vissa andra hemsidor buffrar också dåligt medan vissa helt enkelt funkar bra

Saker jag har gjort: Uppdatera och ge flash tillstånd, Starta om datorn, dra ut och sätta in sladden, sätta igång och av hårdvaruacceleration i chrome. Vad fan är det som händer? Det är ett så jävla udda problem att allt ser bra ut på vissa sidor men är totalt skit på andra?

Hjälp!

(Ps, vissa porrsidor är också sega, riktigt jobbigt för fan )

MVH
Citera
2017-05-09, 23:28
  #2
Medlem
Röbbesnöbbes avatar
Bumpar. Har provat att kolla efter package loss men det verkar inte vara problemet, allt är uppdaterat, sker i både chrome och explorer.

Alla HTML5-baserade nättestsidor verkar ge mig jävligt låga resultat som stämmer överens med den upplevda hastigheten på vissa sidor (typ mellan 1-5 mbps vs 100/100 som jag faktiskt ska ha). Vad fan kan problemet vara? Laddar jag ner spel från typ steam kommer jag upp i min teoretiska maxhastighet, laddar jag ner från vissa sidor som tex NVIDIAS drivrutiner från deras sida tar det 30 minuter för en sketen fil på 300 mb....

MVH

/Röbbesnöbbe
Citera
2017-05-10, 22:31
  #3
Medlem
Har själv 100/100 och får 10-20mbit download och 100/upload på bredbandskollen.se, testade ladda ner linux via olika svenska http servrar och den laddar ner runt 2-3mb/sec. På speedtest som du nämner får jag med 100/100.

Någon node som totalt haverat?
__________________
Senast redigerad av Znorken 2017-05-10 kl. 22:38.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback