Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-05-04, 18:14
  #1
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Tog sitt tag men nu är det äntligen klart att den tredje delen i darksiders kommer. 2018 är release datumet satt till. Kan vänta oss mer information från E3 i juni men en trailer har man släppt.

https://www.youtube.com/watch?v=Q-QgJ-EFq7A

Dock inte vigil games som gjorde dem två tidigare delarna som gör detta utan Gunfire games. Som tur är verkar ändå delar av dem som jobbade på vigil games även jobba på gunfire games numera.

Citat:
the developer is a safe pair of hands for the series, as the team is made up of numerous former Vigil Games employees, including Darksiders: Wrath of War and Darksiders II's Game Director, Executive Producer, Technical Director, and Lead Environment Artist, among others.

Fler som är taggade ?

Om ni inte spelat de två tidigare delarna finns dem som remasters på ps4 xbox one och PC.
Citera
2017-05-04, 18:18
  #2
Moderator
^Eazs avatar
Tidigare idag så poppade det up Darksiders Franchise på Steam (Antagligen pga detta) och min första tanke var: 'Fyfan vad nice det vore med en Darksiders 3.'

Tänkte inte mer på det, sen såg jag den tråden vilket fick mig att bli riktigt glad.
Citera
2017-05-05, 14:40
  #3
Medlem
Sane?s avatar
Har lite ångest för detta, älskade ettan men tyckte de förstörde mycket av känslan i det i den mer open-world-mmo-loot anpassade tvåan.
Citera
2017-05-05, 19:24
  #4
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Har lite ångest för detta, älskade ettan men tyckte de förstörde mycket av känslan i det i den mer open-world-mmo-loot anpassade tvåan.

Håller med. Jag gillade förvisso tvåan, men ettan var ännu bättre. Föredrog dessutom War över Death. Men men, vi får väl se vilken väg de väljer att gå.
Citera
2017-05-07, 10:46
  #5
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Har lite ångest för detta, älskade ettan men tyckte de förstörde mycket av känslan i det i den mer open-world-mmo-loot anpassade tvåan.

Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Håller med. Jag gillade förvisso tvåan, men ettan var ännu bättre. Föredrog dessutom War över Death. Men men, vi får väl se vilken väg de väljer att gå.

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Tidigare idag så poppade det up Darksiders Franchise på Steam (Antagligen pga detta) och min första tanke var: 'Fyfan vad nice det vore med en Darksiders 3.'

Tänkte inte mer på det, sen såg jag den tråden vilket fick mig att bli riktigt glad.
Gillade annars hur dem utvecklade tvåan. Tyckte inte det var för mycket rpg utan mest levels och loot tillsammans med allt som gjorde ettan bra. Ska bli spännande och se hur trean blir. En första titt kan man se här. 12 min gameplays (pre alpha)

https://www.youtube.com/watch?v=pk_D2NSdOvA

Ska ju inte döma alltför hårt då det är just pre alpha men tycker combat ser lite... vet inte trött ut. Segt. Piskan ser ganska trist ut ochså. Dåligt ljud. Förhoppningsvis får vi se mer uppdaterat gameplay på E3.
Citera
2017-05-07, 17:01
  #6
Medlem
Jag älskade Darksiders 1 och 2. Jag var orolig att trean inte skulle komma, så jag blev jäkligt glad att det är på väg nu.

Ska bli intressant att spela ännu en Horsemen. Hoppas att Fury inte pratar med en föförisk röst och flirtar med både vänner och fiender som om hon vore Bayonetta eller Ivy från Soul Calibur. Är jäkligt trött på sådana karaktärer.
Citera
2017-05-07, 17:16
  #7
Medlem
Riktigt kul, gillade blandningen mellan combat och pussel/platform.
Citera
2018-07-12, 10:39
  #8
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Utannonserades i dagarna att spelet kommer redan i år!. November tydligen. Mycket överraskande då vi knappt hört något om spelet på länge och det saknades ju helt från e3. Hade nog tippat 2019 som tidigast. Vet ärligt talat inte om det är så bra marknadsfört. Många bra spel som kommer i slutet på året och har ju varit väldigt lite information om spelet som kommit ut. Är själv extremt tveksam till detta sen jag såg deras första alpha gameplay, där det såg ut som man bortsett från tidigares spel design och gameplay. Förhoppningsvis är den färdiga produkten mer i linje med vad tidigare spel har bjudit på. För dem gillade jag och blir ett klart köp då.
Citera
2018-07-13, 12:33
  #9
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Utannonserades i dagarna att spelet kommer redan i år!. November tydligen. Mycket överraskande då vi knappt hört något om spelet på länge och det saknades ju helt från e3. Hade nog tippat 2019 som tidigast. Vet ärligt talat inte om det är så bra marknadsfört. Många bra spel som kommer i slutet på året och har ju varit väldigt lite information om spelet som kommit ut. Är själv extremt tveksam till detta sen jag såg deras första alpha gameplay, där det såg ut som man bortsett från tidigares spel design och gameplay. Förhoppningsvis är den färdiga produkten mer i linje med vad tidigare spel har bjudit på. För dem gillade jag och blir ett klart köp då.

Riktigt trevligt.

Detta blir det antagligen ett köp av när det släpps.
Citera
2018-08-20, 20:58
  #10
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Har som sagt varit tveksam till detta innan, och inte mindre så när jag läste följande preview....

https://www.playstationtrophies.org/...ouls-Path.html

Bjussar på lite quotes.

Citat:
And this time, it's taking the Dark Souls template as a gameplay touchstone, pitting flame-haired protagonist Fury against a plethora of monsters and the ever-looming threat of death sending you back to fight said monsters all over again.

Citat:
But where Dark Souls and its ilk allow you to rest at bonfires (or whatever) checkpoints are fairly arbitrary (and much too far apart) in Darksiders III, meaning you're never quite sure how far you'll be flung back whenever you end up biting the dust. Upon running your way back to where you came from, you'll be able to retrieve the souls you lost when you died (sound familiar?) and then hopefully make further progress next time. Souls act as your currency, enabling you to purchase items from Vulgrim, or you can feed them to him for an attribute point that can be spent on levelling up your abilities.

Citat:
Darksiders III's fantastical realm, which retains the series' Zelda-like framework, but eschews the previous games' core structure in favour of something more akin to, yes, Dark Souls

Basically verkar det som man frångått allt som gjort tidigare spel bra och istället försöker röra sig mot dark souls. Ja jag älskar souls spelen men det är inte vad jag vill ha i darksiders.... Utan jag vill ha mer av det som gjorde dem två första spelen så bra.
Citera
2018-08-24, 15:41
  #11
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Utan jag vill ha mer av det som gjorde dem två första spelen så bra.
Håller med, känner mig lite utbränd på Souls-spel.
Citera
2018-11-26, 14:48
  #12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Som jag fruktade. Väldigt mediokra recensioner så här långt. Ligger på 64 på metacritic. Verkar vara väldigt buggigt/ofärdigt. Trist story. Combat är ok när det funkar men en hemsk kamera och kontroll verkar vara i vägen. Nä detta blir som bäst ett köp när det är nere på rea. Kanske 199 max, och om jag inte har något annat att spela. Vilken besvikelse. Dem hade allt dem behövde från dem två första spelen för att göra en bra trea trots nytt team, men dem valde att ignorera allt som gjorde de två första spelen så bra och gjorde sin egen grej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback