Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 16:00
  #13
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Har testat på både edge och chrome men samma sak sidan bara laddar, Kollade nätverks kabeln och den sitter i, ska testa rensa dom, men en sak som jag märkte nyss är att när jag går in på proxy inställningar och her "automatisk identifiering av inställningar" på, då säger felsökaren "det gick inte att identifiera det här nätverkets proxyinställningar automatiskt" men när jag her av den inställningen så kommer det inte upp, utan det står bara "vilken typ av nätverks problem har du" Men i båda fallen kan jag inte gå ut facebook men spotify fungerar utmärkt

Edge, ie och chrome använder alla tre de centrala proxyinställningarna för systemet. Så alla kommer att bete sig likadant under de omständigheter jag nämnt.

Pröva firefox, se till att du inte importera några inställningar, dubbelkolla att ingen proxyserver är inställd i firefox. Säg därefter "Åhfan, EckiEcki hade rätt...."
Citera
2017-05-04, 16:01
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
DU gör inte de inställningarna. Skolan gör det sannolikt via GPO vilket du som användare inte märker något av.

Du har missförstått mig, jag är inte på skolan, läs mitt tidigare inlägg till kraftfoder
Citera
2017-05-04, 16:02
  #15
Medlem
Detta kan (eventuellt) lösas genom ett par kommandon i cmd.

Testa skriva in (alla som separata kommandon):

ipconfig /flushdns

ipconfig /registerdns

ipconfig /release

ipconfig /renew

Om inget av ovanstående fungerar kan du testa

winsock netsh reset

Starta därefter om datorn.
Citera
2017-05-04, 16:02
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Edge, ie och chrome använder alla tre de centrala proxyinställningarna för systemet. Så alla kommer att bete sig likadant under de omständigheter jag nämnt.

jaha, använder firefox som min huvud webbläsare dock, är det samma sak där eller?
Citera
2017-05-04, 16:03
  #17
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Du har missförstått mig, jag är inte på skolan, läs mitt tidigare inlägg till kraftfoder


Det är DU som inte fattar. Jag fattar precis.
Citera
2017-05-04, 16:06
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det är DU som inte fattar. Jag fattar precis.

Varför fortsätter du att ta upp skolan när den inte har nåt med det här att göra?

"DU gör inte de inställningarna. Skolan gör det sannolikt via GPO vilket du som användare inte märker något av."
Citera
2017-05-04, 16:08
  #19
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Varför fortsätter du att ta upp skolan när den inte har nåt med det här att göra?

"DU gör inte de inställningarna. Skolan gör det sannolikt via GPO vilket du som användare inte märker något av."


Därför att som alla som har minsta jävla aning om hur centrala managementsystem fungerar (såsom AD och GPO) så behåller din dator en kopia på de inställningar den fick sist den var i kontakt med domänen och dessa kommer att appliceras igen, och igen, och igen tills den får instruktion om att göra på annat sött.
Citera
2017-05-04, 18:48
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Det är DU som inte fattar. Jag fattar precis.
Hm.
Så som jag läser konversationen, så har TS problem hemma, med sin egen stationära dator.

Vid en koll mha sin skoldator (med eller utan GPO...) så uppvisar internet hemma inga problem alls.

Så jag tror ecki blivit frustrerad pga sitt eget goddag-yxskaft.
Citera
2017-05-04, 18:54
  #21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Därför att som alla som har minsta jävla aning om hur centrala managementsystem fungerar (såsom AD och GPO) så behåller din dator en kopia på de inställningar den fick sist den var i kontakt med domänen och dessa kommer att appliceras igen, och igen, och igen tills den får instruktion om att göra på annat sött.

Jag gillar dig Ecki, men nu har du lite fel. Men det är inte ditt fel att du har fel, det beror på att TS lät oss tro att det handlade om en skoldator. Det handlar om TS stationära dator som han/hon har hemma.

Jag vet (har inte läst så noga) vilket OS TS har. När folk inte berättar OS, sätter jag mina tankar på "win" som default. Win10 första utgåvan, släppte IP för mig också, uppdateringen 2016 fixade problemet. Så så länge vi inte vet exakt vilket OS TS har, kan vi inte hjälpa honom (henne) optimalt!
Citera
2017-05-04, 19:24
  #22
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Jag gillar dig Ecki, men nu har du lite fel. Men det är inte ditt fel att du har fel, det beror på att TS lät oss tro att det handlade om en skoldator. Det handlar om TS stationära dator som han/hon har hemma.


Jag pudlar. Jag läste skoldator.
Citera
2017-05-04, 19:24
  #23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EckiEcki
Jag pudlar. Jag läste skoldator.

Okej, samma här!
Citera
2017-05-04, 19:56
  #24
Medlem
jag läste också skoldator.

i firefox-->Inställningar-->avancerat-->nätverk--->Inställningar--> bocka i ingen proxy

är det första du ska kolla TS
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback