Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 10:55
  #1
Avstängd
Ekonomistas avatar
Jag har ganska så långa fingrar dock tjocka och undrar ifall jag kan spela guitar?
Citera
2017-05-04, 11:10
  #2
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag har ganska så långa fingrar dock tjocka och undrar ifall jag kan spela guitar?

Tony Iommi skrev några av världens bästa gitarriff, samt att han helt och hållet lade grunden för metal musik som vi känner till den idag, och han saknade två fingerspetsar.

Kan man det så kan man även spela gitarr med korta och eller knubbiga fingrar.

Så kör hårt du! Ge inte upp. Där det finns en vilja finns en väg.
Citera
2017-05-04, 11:47
  #3
Medlem
jipeesss avatar
kolla klipp på kinesiska barngitarrister o deras bäbishänder o döm själv..
Citera
2017-05-04, 12:07
  #4
Medlem
Krusensnorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekonomista
Jag har ganska så långa fingrar dock tjocka och undrar ifall jag kan spela guitar?
Ja det kan du
Citera
2017-05-04, 12:07
  #5
Medlem
note-its avatar
Nej, det behöver man inte alls. Prova ut gitarrer så at du får rätt grepp och så att det känns skönt att spela. Det finns en hals för alla.
Citera
2017-05-04, 12:09
  #6
Medlem
Ziayas avatar
Inga problem alls. Kan du röra dina fingrar normalt och har viljan finns inga hinder. Bara att öva.
Citera
2017-05-04, 13:42
  #7
Medlem
Jag har i princip små kvinnohänder, trots att jag är man. Visst, det vart lite knepig stretching i början (kanske är så för alla nybörjare?) men man "vänjer" näven relativt snabbt. Muskelminne helt enkelt.
Citera
2017-05-04, 14:29
  #8
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Nej. Men man behöver gått klart mellanstadiet för att kunna stava till "gitarr".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback