Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-04, 05:28
  #1
Medlem
Tjena flashback, de här kommer kanske bli lite kaos nu när jag förklarar men, hoppass ni hänger med lite iallafall har sovit ungefär 2 timmar och är nyvaken. Tänkte att jag skriver de här nu innan jag glömmer bort det.

Det är så att jag har nog upplevt den sjukaste upplevelsen när jag sovit.

Jag somnade runt kl 03.00 och vaknade 04.45 under den tiden hände det 4 sjuka och oförklarliga drömmar som jag skulle vilja ha hjälp med att förstå, om någon har upplevet ungefär likadant. Kan tillägga att jag nästan alltid kommer ihåg drömmarna och att jag kan styra dom.

1. Jag sitter i något kolsvart klassrum? med en klass med folk jag aldrig sätt tidigare, med en lärare som sitter och stirrar på oss, och visar en film på han för oss. Set är så klart så jag tror på riktigt att de är verklighet, men sedan börjar jag dra mig i håret och allt mitt hår följer med, då inser jag att ja måste drömma, så jag gör som jag brukar göra då, nyper mig i armen så jag vaknar.

2. När jag vakna från dröm 1. så blundar jag direkt och ska somna om, då kommer jag in i en dröm direkt alltså så fort jag blundade en helt annan dröm, jag kommer ut på min gata här utanför med snöhögar på lätt 2-3 meter över allt och jag går mitt i vägen det är kolsvart och inge är runt om kring. Tycker det är as skumt då det inte finns någon snö alls här nu. Så jag nyper mig och vaknar mig ur drömmen.

3. Jag gör samma sak igen blundar direkt, och kommer in i en helt annan dröm direkt som innan, fast då i ett ruttet mörkt hus med 1 lampa, går runt där inne och inser att det är en dröm, för det var inga alls där inne. Så jag nyper mig, för att komma ur drömmen. Men jag vaknar inte upp jag börjar andas mindre och mindre så jag tror att jag ska dö i drömmen, jag kände ingen smärta alls, och kände att det skulle vara skön att dö. Det var så sjukt jävla konstigt. Men sen vaknade jag upp, och har då världens jävla huvudvärk och har svättats sönder hela sängen. Men jag gav de en changs till att försöka somna om.

4. Jag gör precis samma sak igen, de här var också jävligt creapy. Jag kommer in i en dröm där jag ligger i min säng på precis samma sätt som jag låg innan jag kom in i den här drömmen. Jag hör att något presslas bakom min tv. Vid de här tillfället så trodde jag ärligt att det inte var en dröm. Jag kunde inte röra på mig, bara låg där och ireterades på det där prasslandet, då flyger det upp som en svart grej som flyger mot mig som avgaser typ, fast rund. Och flyger in i mig, då tänker jag att det är en dröm, men kan inte vakna upp ur den hur jag en gjorde, jag sprang runt i rummet men den följde efter mig , och jag fick samma kvävande känsla som i drömmen innan, tills ja tillslut vaknar. Det var som att jag var fast i drömen och den där svarta gasen dödade mig.

De var de här som jag ville skriva ut, hoppas ni orkar läsa och förstår på ett ungefär vad jag menar.

Allt detta hände på ungefär 2 timmar, jag vågar inte gå och lägga mig igen nu.

Är det någon som har varit med om något liknande eller vet om det kan ha o göra med något annan. Har läst lite om sömnparalys och sånt, men de här stämmer inte in på det.

tack på förhand, skulle gärna vilja ha lite svar från er all vetare på flashback.
__________________
Senast redigerad av helmertypp 2017-05-04 kl. 05:31.
Citera
2017-05-04, 06:24
  #2
Medlem
Browngreeneyess avatar
Tar du mediciner då kan man drömma livligt?

Låter faktiskt som sömparalys. Känner igen mig gott och väl. Kansken har du sömn apne också?...hade en period med liknande omständigheter att man föll i djup sömn där man drömde livligt och inte kunde röra sig...det är normalt...ett tips är att lägga dig på sidan i fortsättningen när jag ligger på rygg försvinner jag sådär som du beskriver troligtvis är det relaterat till andning också...
Citera
2017-05-04, 06:38
  #3
Medlem
@Browngreeneyes Jag tar inga mediciner förutom att jag röker cannabis lite då och då. Har inte rökt på typ 1 vecka nu. Aa ok kanske ska ta och kolla upp det sömnapnè men snarkar aldrig så vet inte om det kan vara det.. Har haft så här en gång tidigare när jag tänker efter så tror jag att jag slutat rökt cannabis vid den tiden med. Det skumma är hur jag kan hamna i så djup sömn så fort, 4 gånger i rad så fort jag stängde ögonen. Brukar oftast drömma roliga saker och sånt, och har aldrig mardrömmar. Och jag vaknade faktiskt upp på rygg så kan vara så att de stämmer det du säger

Tack!
__________________
Senast redigerad av helmertypp 2017-05-04 kl. 06:42.
Citera
2017-05-04, 15:18
  #4
Medlem
Kan ju vart utanför kroppen upplevelse, hänt mig ett par gånger, är ju när hjärnan är vaken men inte kroppen kan bli hallucinationer och grejjer rätt märkligt och kan vara riktigt läskigt.

En gång när jag vakna mitt i natten och sen dirrekt försökte jag o somna om, men tyckte det lyste i rummet utanför så gick ut för o släcka hinner gå ett par meter men sen helt plötsligt börjar jag snurra skitfort som frammåtvolter i luften sen vaknar jag upp i sängen helt förvirrad.
Brukar oftast bli såna grejjer när jag vaknar mitt i natten, har jag fått sömnparalys 1 gång brukar jag få det igen dirrekt efter när jag försöker somna om, kan hålla på 3-4 gånger innan jag somnar, om jag inte går upp o gör något en stund o vaknar till lite, då hånder det inte när jag försöker sova igen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback