Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 23:22
  #1
Medlem
Det var igår kväll, vid 18:22, som polis och räddningstjänst fick larm om att en person ska ha hamnat under en traktor som vält vid Auravägen i Djursholm.
Stockholm direktlänk
Citat:
http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...o2eRRbkpEMzbA/
expressen länk
Citat:
http://www.expressen.se/nyheter/stoc...ig-i-danderyd/
En man i 55-årsåldern omkom då han utförde ett grävarbete på en villatomt i Danderyd.
– Det är lite oklara omständigheter. Traktorn har vält och personen hamnade i kläm under, säger Mikael Pettersson, regionledningsbefäl vid Stockholmspolisen.

Någon som vet mer om denna olycka , egentligen tycker jag själv att det verkar underligt att han kunde flyga ut ur förarhytten på en traktor ,men det kanske va en vanlig traktor utan tak ?
tragiskt iallafall ,vem är den omkomne ?
Citera
2017-05-03, 23:29
  #2
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
Det var igår kväll, vid 18:22, som polis och räddningstjänst fick larm om att en person ska ha hamnat under en traktor som vält vid Auravägen i Djursholm.
Stockholm direktlänk
expressen länk
En man i 55-årsåldern omkom då han utförde ett grävarbete på en villatomt i Danderyd.
– Det är lite oklara omständigheter. Traktorn har vält och personen hamnade i kläm under, säger Mikael Pettersson, regionledningsbefäl vid Stockholmspolisen.

Någon som vet mer om denna olycka , egentligen tycker jag själv att det verkar underligt att han kunde flyga ut ur förarhytten på en traktor ,men det kanske va en vanlig traktor utan tak ?
tragiskt iallafall ,vem är den omkomne ?

Jag undrar också. Någon som vet?
Citera
2017-05-04, 00:08
  #3
Medlem
skunkjobbs avatar
Om det verkligen var någon sorts traktor som användes för grävning så lär det med 99,97 % säkerhet ha varit en traktorgrävare, alltså en maskin som från början är avsedd för grävning med ett grävaggregat bak och en lastarskopa i fronten. Andra lösningar kan möjligen hittas på museum men inget man normalt ser användas. Alla traktorgrävare har heltäckande hytt.

Jag ser väl tre möjligheter:
1. Mannen har trillat ut genom en öppen dörr eller bakfönstret. Det är inget ovanligt att någon av dessa är öppna.
2. Mannen befann sig redan före vältandet utanför hytten, marken gav vika och han fick maskinen över sig.
3. Det var ingen traktorgrävare utan någon liten minigrävare vilka det finns en del av utan hytt. Både poliser och journalister har ibland tokiga benämningar på sånt här så man ska inte ta för givet att det är något traktorliknande bara för att de säger det.

Jag tror nog mest på tvåan men det är förstås bara en gissning.
Citera
2017-05-04, 00:33
  #4
Medlem
bilderna i Stockholm direkt är det inte den maskinen , ja jag ska kolla själv, noga alla medias bilder, en Entreprenör verkar det vara namn på bolaget borde finnas ,kan man man ringa ägaren till villan och fråga vem de anlitat . privat tomt . tänk om de rika använt svartarbete då blir det ytterligare omständigheter , inte bara själva olyckan , luktar skumt om detta . jag tog denna tråd för den saken skull .i de andra olyckorna har människor två kvinnor tror bestämt det , nån som kört över kvinnor i Stockholm . olyckor .finns fler i ämnestråden . ( långsökt den mannen körde över nån av dem och sen sökte släkten upp han arrangerade en olycka , äsch det vart långsökt eller ..)
Citera
2017-05-04, 00:49
  #5
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
bilderna i Stockholm direkt är det inte den maskinen , ja jag ska kolla själv, noga alla medias bilder, en Entreprenör verkar det vara namn på bolaget borde finnas ,kan man man ringa ägaren till villan och fråga vem de anlitat . privat tomt . tänk om de rika använt svartarbete då blir det ytterligare omständigheter , inte bara själva olyckan , luktar skumt om detta . jag tog denna tråd för den saken skull .i de andra olyckorna har människor två kvinnor tror bestämt det , nån som kört över kvinnor i Stockholm . olyckor .finns fler i ämnestråden . ( långsökt den mannen körde över nån av dem och sen sökte släkten upp han arrangerade en olycka , äsch det vart långsökt eller ..)
Hur tusan skriver du människa? Rena snurren. Det är väl för fan inget konstigt med en sån här olycka, det händer tyvärr då och då utan minsta lilla mystik och jag vet inte om någon här eller annorstädes är behjälpta av uthängade, allra minst den omkomnes anhöriga.
Citera
2017-05-04, 08:00
  #6
Medlem
[quote]
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Hur tusan skriver du människa? Rena snurren. Det är väl för fan inget konstigt med en sån här olycka, det händer tyvärr då och då utan minsta lilla mystik och jag vet inte om någon här eller annorstädes är behjälpta av uthängade, allra minst den omkomnes anhöriga.
[/QUOTE
]
Men ge dig , har du inget att tillföra tråden mer än att försöka hejda information om händelsen. det är ett underligt fenomen att folk genast börjar uppträda hotfullt då fakta närmar sig ..
ska ignorera dig fortsättningsvis .
Citera
2017-05-04, 13:16
  #7
Medlem
Olyckan skedde inte på någon privat villatomt, utan på institut Mittag Lefflers tomt, vikket lär ligga under vetenskapsakademin

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...yP6K51AzryDQQ/
__________________
Senast redigerad av Olle1961Sth 2017-05-04 kl. 13:20.
Citera
2017-05-07, 00:18
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olle1961Sth
Olyckan skedde inte på någon privat villatomt, utan på institut Mittag Lefflers tomt, vikket lär ligga under vetenskapsakademin

http://www.stockholmdirekt.se/nyhete...yP6K51AzryDQQ/
varför blandar de ihop platserna jobbade han på två ställen eller , verkar skumt alltihopa möjligtvis inte liknande olycka på andra adressen ?
jag undrade lite vem mannen va om han var anställd av något bolag ihyrd och om han länge jobbat med sånt ? läste i arbetet tror den heter så om liknande olycka där en man omkom efter att maskinen föll ner 20 meter med maskinen .nu hittade jag inte den artikeln men en liknande händelse från mars i år
Citat:
. länk till tidningen Arbetet http://arbetet.se/2017/03/27/man-dod-i-gravolycka/
Citera
2017-05-22, 21:37
  #9
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MiBeth
varför blandar de ihop platserna jobbade han på två ställen eller , verkar skumt alltihopa möjligtvis inte liknande olycka på andra adressen ?
jag undrade lite vem mannen va om han var anställd av något bolag ihyrd och om han länge jobbat med sånt ? läste i arbetet tror den heter så om liknande olycka där en man omkom efter att maskinen föll ner 20 meter med maskinen .nu hittade jag inte den artikeln men en liknande händelse från mars i år

Någon som hört något mer? Jag bor inte allt för långt därifrån.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback