Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Svara
2017-05-03, 21:01
  #1
Medlem
Substans: MDMA, cannabis
Dos: 130mg + 80mg
Tid: 4+ timmar
Ålder, vikt, kön: 20+, 58kg, kvinna
Tidigare erfarenheter: MDMA, Amfetamin, Cannabis

Eftermiddag
Jag vaknar upp i tältet på festivalcampingen bredvid två av mina vänner, vi kan kan kalla dom Sebastian och Carl. Väldigt bra vänner som jag har känt i många år. Med på festivalen var även Emil och Josef. Dessa två personer är för mig väldigt nya bekanta, men har varit i samma bekantskapskrets under några år. Vi har testat diverse substanser tidigare, men för mig var första gången med mdma i festivalmiljö. Glada och spända av förväntan går vi i solen och köper lite näring för att ha energi inför kvällen. När vi kommer tillbaka till campet testar vi det goda med testkit och slår in i lite Rizla. Därefter försöker vi fördriva tiden genom att umgås med grannarna som vi under festivalen hade väldigt trevligt häng med.

Intag och uppgång
Det börjar närma sig midnatt och Josef tilldelar samtliga i campet sina doser. Det är lite kyligt, men jag känner hur fuktig papperet blir i min hand av svetten som kommit tillsammans med det förväntansfulla nervositeten. Sittandes i en stol mellan Carl och Sebastian stoppar jag bomben i munnen och tuggar sönder kristallerna innan jag sköljer ner med lite vatten. En person från granncampet kommer förbi och vi kämpar för att hålla igång engagerande samtal för att undvika eventuella oroskänslor.

Ungefär 20 minuter senare
Det smäller till för Carl och helt plötsligt tar han tag i min arm och kramar om mig. Jag säger att jag vill vara där han är nu och kommande 10 minuterna känns som en evighet. När jag minst anar det inser jag att ruset har smugit sig på för mig och resterande personer i campet. Emil övertalar Josef att dom ska springa iväg och se spelningen som var just nu.

Fler grannar som drack öl och rökte cannabis kom förbi och tillsammans sitter vi och mår gott. Vi pratar om vår vänskap och skapar planer för våra nyfunna bekanta. Jag skrattar åt att Sebastian har satt på sig en peruk som med hans ansikte som ser helt sjukt slut ut. Minnet härifrån och framåt är väldigt luddigt.

Påfyllning och stora mängder röka
Vi funderar på om vi ska ta påfyllningen eller inte, vi mår ju trots allt riktigt gott redan. Påfyllningen slinker ner och en stund senare börjar Carls ögon vobbla rejält. Kort därefter tänker vi att tiden går jättesnabbt när man tagit mdma och vi tänker att det är dags för en joint. Ena grannen erbjuder sig att rulla, vilket vi i detta tillstånd tycker är så fruktansvärt snällt. I efterhand har vi insett att vi fortfarande peakade rejält vid det här stadiet och att gräset kom fram lite tidigt.

Musik och början på sjuka inbillningar
Josef kommer tillbaka och ber oss med stor förtvivlan i rösten att vi måste följa med till spelningen och uppleva hur fantastiskt det är. Under kvällen har han tagit sig an en beskyddande roll, men efter den här händelsen upplevde jag honom som en liten grabb de kommande timmarna. På grund av Sebastian och Carls djupa samtal och Carls vobblande ögon väljer dem att stanna kvar i campet. Josef tar mig i handen och i min andra hand har jag en av våra grannar som också vill med och dansa.

Vi lyckas hitta Emil. Tillsammans står vi fyra där och dansar, men jag kan inte släppa grannens hand. Alla andra människor runt oss är så fina, allt ljus fantastiskt och musiken underbar.

Under kommande timmar har jag en konstant inre konversation med Sebastian och Carl som sitter kvar i campet. Det är som att jag rådfrågar dem om det jag ser/upplever är på riktigt, eller bara i mitt huvud.

Barnprogram, drogspan och kepstjuv
Minnet härifrån är väldigt luddigt, men minns några upplevelser från kvällen som kan vara i fel ordning.

Vi står i publikhavet. Trancemusiken ändras till intron för barnprogram. Alla program som jag kollade på när jag var barn. Jag börjar fundera på varför jag och alla människor dansar till intron för barnprogram och inser att jag har helt fel.

Kort därefter känner jag att någon lyser mig i ögonen med en ficklampa och sedan mot Josef som står några meter bort. "Här, vi har dem!". Jag vågar inte röra mig, livrädd för att bli plockad. Tänker att jag måste fråga grannen vad fan jag ska göra. Kommer på att det vore dumt att fråga om det var polisen som stod där, så jag frågar om han såg taxin som åkte förbi. Han säger nej och jag förstår att jag bara svamlar.

Lite senare vill en kille låna min keps, vilket är helt lugnt. Han dansar och har roligt och älskar kepsen. Dock tyckte jag att han hade den lite för länge så jag vill ha tillbaka den och sträcker mig efter kepsen. Då ser jag att kepsen ligger på marken, plockar upp den och går tillbaka till grannen. Grannen berättade dagen efter att jag hade gått rakt igenom en grupp med människor, lagt ner min keps på marken och stått kvar och kollat på den. Därefter hade jag plockat upp kepsen, gått till grannen och sagt "han ville låna min keps!".

Den omöjliga jointen
Vi går tillbaka till campet för att jag vill ha mer gräs och hämta Sebastian och Carl. Det är ju helt obeskrivligt bra där borta. Jag har i tillståndet svårt att hitta tillbaka till campet själv och håller hårt i grannens hand. När vi kommer fram så har dem flyttat in till sitt tält där dem byggt ett bord av sin väska och hängt upp alla ljusslingor. När jag kommer in så säger Carl att jag är polisen, men inser snabbt att det bara är jag.

Det är dags att rulla en joppe. Carl börjar, men misslyckas. Hans ögon vobblar fortfarande och han säger att jag borde göra det. Jag börjar mecka, tycker den ser helt perfekt ut. Alla i tältet skrattar åt mig och jag ser att det jag tillverkat endast är en knöl av rullpapper och gräs. Josef är näst på tur, vilket går ganska bra. Av någon anledning så börjar den ofärdigrullade jointen brinna och Josef spottar intensivt på den, men den sitter ihop. Hur detta hände är dock oklart. Lite lös och dränkt av spott försöker vi ändå röka den.

Har jag bajsat på mig?
Jag, Emil och Josef bestämmer oss för att bege oss tillbaka till musiken. Vi fortsätter dansa och jag känner en mjuk känsla mot mina skinkor och jag ser att det är brunt runt mina skor. Jag är bajsnödig och tänker att jag måste ha fått diarré. Försöker känna med handen mot min rumpa om jag möjligtvis har bajsat på mig och det känns mjukt. Jag vågar inte fråga Emil och Josef om det stämmer eftersom jag inte känner dem så bra. Så jag frågar om dem inte kan följa mig när jag behöver gå på toaletten för att jag inte vågade gå så långt själv. Väl på toaletten ser jag att det inte fanns något bajs, istället har jag den skönaste bajsningen någonsin.

Vi går mot en annan scen och dansar lite innan jag får ett samtal från en vän som är hemma och festar. Minns att jag hade svårt att framföra det jag vill ha sagt. Tråkigt nog var min vän för full för att minnas exakt hur samtalet gick.

Dags att lägga sig
Emil och Josef börjar bli trötta och vi går tillbaka mot campet. När vi kommer fram så har Carl och Sebastian gått och lagt sig och sover. Sen ser jag att dom har bäddat åt mig i mitten, vilket gör mig jätteglad och jag somnar riktigt fort.

Slut
Kände mig ovanligt skev dagarna efteråt, men har samtidigt annars bara hållit mig till väldigt låga doser mdma och cannabis. Mina vänner har erfarenhet av MDMA i kombination med cannabis sedan förr. De hade dock aldrig fått sådana mindfucks. Jag rökte vid flera tillfällen under kvällen, men jag har svårt att exakt minnas när och hur precis som med andra saker som hände under kvällen. Det här var även första gången jag fick rejäla mindfucks och synförvrängningar, vilket i vissa situationer gjorde mig sjukt rädd. Jag kan dock i efterhand tycka att händelserna var extremt roliga.
Citera
2017-05-03, 21:36
  #2
Medlem
En trevlig rapport. Just tiden är sanlösa. 10 minuter påverkad av MDMA är en timme i verkligheten😅. När den kickade igång. Kändes det som att du var mitt i en föreställning för dig själv? Nästa gång rekommenderar jag att du tar det helt ensam. Då känner du av vågorna på ett annat sätt som denna underbara substans ger.
Citera
2017-05-04, 19:18
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Countclear
En trevlig rapport. Just tiden är sanlösa. 10 minuter påverkad av MDMA är en timme i verkligheten😅. När den kickade igång. Kändes det som att du var mitt i en föreställning för dig själv? Nästa gång rekommenderar jag att du tar det helt ensam. Då känner du av vågorna på ett annat sätt som denna underbara substans ger.

Ensam kände jag mig inte. Var fullt medveten om alla människor omkring mig och trodde att alla upplevde samma sak som vad jag gjorde. Dock kom jag på mig själv varje gång, men reflekterade inte så mycket över vad som faktiskt hände eftersom det alltid var något nytt som skedde.

Att ta det ensam är inget som lockar mig. Uppskattar alla samtal med vänner man har under ruset och de minnen man får tillsammans. Tycker att man kan känna vågorna rejält bara man tar det i en lugn miljö och det inte finns några större distraktioner.
Citera
2017-05-07, 09:55
  #4
Medlem
Klassisk överdosering av MDMA samt cannabis. Bildar MDA om jag inte har fel, vilket ger extremt verklighetstrogna hallucinationer. Har en kompis som var en riktig jäkel på att lyckas med det när vi höll på med sånt för 2-3 år sedan. Några av hans helväcka citat kommer jag aldrig glömma haha. Det finns ingen roligare humor än helväcka värderingar och funderingar blandat med ett extremt förvirrat sinnesuttryck.
Citera
2017-05-07, 15:02
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Klassisk överdosering av MDMA samt cannabis. Bildar MDA om jag inte har fel, vilket ger extremt verklighetstrogna hallucinationer. Har en kompis som var en riktig jäkel på att lyckas med det när vi höll på med sånt för 2-3 år sedan. Några av hans helväcka citat kommer jag aldrig glömma haha. Det finns ingen roligare humor än helväcka värderingar och funderingar blandat med ett extremt förvirrat sinnesuttryck.


Hahaha
Citera
2017-05-08, 20:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vaihela
Klassisk överdosering av MDMA samt cannabis. Bildar MDA om jag inte har fel, vilket ger extremt verklighetstrogna hallucinationer. Har en kompis som var en riktig jäkel på att lyckas med det när vi höll på med sånt för 2-3 år sedan. Några av hans helväcka citat kommer jag aldrig glömma haha. Det finns ingen roligare humor än helväcka värderingar och funderingar blandat med ett extremt förvirrat sinnesuttryck.

Haha, stämmer nog bra. Minns att stunder mellan då jag var rätt borta ändå kunde styra vad jag ville se. T.ex. att jag kunde tänka att jag såg nåt, eller stod 20 meter bort från där jag egentligen var. Kunde titta på saker som var 20 meter bort fast det kändes som att det var en halvmeter ifrån och typ hoppa mellan som att jag transporterade mig fram och tillbaka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback