Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 15:45
  #1
Medlem
Hej, i morse när jag skulle köra ut ur garaget där jag har min bil så finns det en viss sannolikhet att jag råkade köra på en bil. Skadan som jag såg i efterhand var extremt liten, endast en liten repa. Jag har inte underrättat ägaren till bilen ännu eftersom att jag är rädd att jag ska få betala för någonting som jag inte har gjort om jag säger till. Bilen stod felparkerad, 3-4 dec utanför vita linjen.
Vad kan det bli för konsekvenser, vill ju givetvis inte bli dömd för smitning eller liknande :S

Binladen007
Citera
2017-05-03, 15:50
  #2
Medlem
Snälla någon hjälp mig =(
Citera
2017-05-03, 17:03
  #3
Medlem
orvarens avatar
Om den du eventuellt, kanske har kört på, kan kanske veta hur bilen såg ut innan du körde på den, eller om skadan är gammal.

Att den var felparkerad har ju inget med saken att göra egentligen, för man får inte köra på en felparkerad bil oavsett hur illa den står.

Men det är klart, är du oärlig och inte kan stå för dina misstag, så sprider det sig så tillslut skiter väl alla i att säga till om man går emot en annan bil..

Prata med ägaren, kolla din bil noga efter motsvarande skada /placering, ifall du ser något på din bil ökar sannolikheten markant att det var du. Om det inte var du, så kan du ju påpeka att denne står illa och riskerar skador på sin bil..

Löcka te!
Citera
2017-05-03, 17:28
  #4
Medlem
Frater_Frags avatar
Som sagt vad, ta en närmare titt på din egen bil och polera bort eventuell färg från den andra bilen. Därefter så ligger du lågt, om din granne frågar om du har råkat skrapa hans bil så blånekar du bara.

Att bevisa vad som hänt är hans problem, inte ditt. Möjligen så kan du vara lite sarkastisk och tillägga att du alltid är noga med att parkera inom de vita strecken och därför slipper problem!
Citera
2017-05-03, 17:33
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frater_Frag
Som sagt vad, ta en närmare titt på din egen bil och polera bort eventuell färg från den andra bilen. Därefter så ligger du lågt, om din granne frågar om du har råkat skrapa hans bil så blånekar du bara.

Att bevisa vad som hänt är hans problem, inte ditt. Möjligen så kan du vara lite sarkastisk och tillägga att du alltid är noga med att parkera inom de vita strecken och därför slipper problem!

Ja, jag ser ju inte heller några repor på min bil. Dock är den en liten del av repan på den andra bilen som är lite röd, vilket är färgen på min bil. Det finns en kamera i garaget men den är inte placerad i en vinkel som gör det möjligt att se om jag var i lätt kontakt eller inte.
Citera
2017-05-03, 17:42
  #6
Medlem
orvarens avatar
Skriver inte att det var du som gjorde repan,men den gången din bil blir skrapad, så tror jag du skulle bli glad om den som gjort det sa till.. 😊

Ja, ja.. Det löser sig nog..

Antingen talar du med ägaren av den andra bilen, eller så skiter du i det, vilket som känns bra för dig!

Ser du något på din bil över huvud taget?
Rubbing och polera bort det..

Går repan på den andra kanske också att rubba bort?
Citera
2017-05-03, 17:51
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Skriver inte att det var du som gjorde repan,men den gången din bil blir skrapad, så tror jag du skulle bli glad om den som gjort det sa till.. 😊

Ja, ja.. Det löser sig nog..

Antingen talar du med ägaren av den andra bilen, eller så skiter du i det, vilket som känns bra för dig!

Ser du något på din bil över huvud taget?
Rubbing och polera bort det..

Går repan på den andra kanske också att rubba bort?

Ja givetvis, man blir ju tokig om man själv får en repa. Nej det är det som är problemet ser ju ingenting på min bil. var den röda färgen kommer ifrån vet jag inte. Är ju ändå stor sannolikhet att det är jag dock, inte alltid så lätt att känna av såna små krockar. Speciellt i denna situation då jag också var tvungen att fokusera på ett räcke som fanns framför min bil.
Citera
2017-05-04, 01:24
  #8
Medlem
toby79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av binladen007
Ja givetvis, man blir ju tokig om man själv får en repa. Nej det är det som är problemet ser ju ingenting på min bil. var den röda färgen kommer ifrån vet jag inte. Är ju ändå stor sannolikhet att det är jag dock, inte alltid så lätt att känna av såna små krockar. Speciellt i denna situation då jag också var tvungen att fokusera på ett räcke som fanns framför min bil.
Vad är det där för jävla skitsnack??
Inte alltid så lätt att känna såna små krockar????
Fokusera på räcken framför???

Är du stelopererad i både skelett och ögon? Sänk hastigheten så hinner du köra bil. Du ska väl för fan inte ens vara i närheten av nåt annat föremål och är du så nära så får du väl öppna ögonen?
Grymt dåliga undanflykter.

Tur man inte har en röd bil så som du far fram som ett jävla meteoritnedslag.


Skulle man fråga den påkörda bilens ägare så lär denne nog se att halva bilen är sönderskrapad. Betala din självrisk och gå vidare i livet samtidigt som du lär dig hantera fordon där det är trångt.
Så enkelt är det!
Citera
2017-05-04, 06:13
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binladen007
Ja, jag ser ju inte heller några repor på min bil. Dock är den en liten del av repan på den andra bilen som är lite röd, vilket är färgen på min bil.

Om du inte ser någonting på din bil, så kan ju den röda färgen på den andra bilen omöjligen komma från din bil. Det går väl knappast att göra repmärken med färgrester utan att det skulle synas på båda bilarna.
Citera
2017-05-14, 18:03
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binladen007
Ja givetvis, man blir ju tokig om man själv får en repa. Nej det är det som är problemet ser ju ingenting på min bil. var den röda färgen kommer ifrån vet jag inte. Är ju ändå stor sannolikhet att det är jag dock, inte alltid så lätt att känna av såna små krockar. Speciellt i denna situation då jag också var tvungen att fokusera på ett räcke som fanns framför min bil.
Kolla hur högt upp skrapmärket sitter. Sen kan du jämföra med din bil och se om det var FYSISKT MÖJLIGT att det var du som orsakade skadan.
Citera
2017-05-15, 00:31
  #11
Medlem
Du kan inte bli dömd för smitning om du inte var medveten om att olyckan skedde. Så länge du inte har problem med att bete dig som en självisk jävel som inte betalar för sina misstag så spela dum, värsta som kan hända då är att du får betala för skadorna om någon, mot all förmodan, har bevis för det. Du kan med andra ord inte bli dömd för smitning om du spelar dum och säger att du inte märkte att det hände.
Citera
2017-05-17, 08:59
  #12
Medlem
miikoss avatar
Kan man faktiskt bli dömd för smitning, om man trodde sig vara med i en trafikolycka, oavsett om en olycka verkligen skedde eller ej.

Är det ens så mycket att bråka om.

För privatbilar är väl självrisken ca 0 - 3 000.
Företagsbilar 3 - 10 000.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback