Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-03, 08:28
  #1
Medlem
Har en gammal husvagn som jag vill bli av med. Jag bedömer skicket att vara så dåligt att det enda tänkbara alternativet är att skrota den. Jag tänker mig att det är enklast för mig att plocka isär den där den står eftersom det troligen inte tål att transporteras. På transportstyrelsens hemsida läser jag att man anmäler att fordonet avregistrerats via ägarbeviset och att de bedömer om fordonet ska avregistreras. De vill ha följande uppgifter:

- en redogörelse om vilka åtgärder som gjorts
- ett intyg eller liknande (uppgifterna bör styrkas)
- fordonets registreringsskylt(ar).

https://www.transportstyrelsen.se/sv...otning/#118380

Har någon skrotat en husvagn på egen hand och kan berätta om erfarenheter av detta?
Citera
2017-05-03, 10:31
  #2
Medlem
Hej, jag har gjort det 2 ggr. Båda gångerna sålde jag ett rent chassi, men övrigt plockade jag ner. Tog ett par foton under tiden och visade för Trpt styr. Inga problem Hör gärna av dig om du vill veta mer
Citera
2017-05-23, 13:16
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pursuit
Har en gammal husvagn som jag vill bli av med. Jag bedömer skicket att vara så dåligt att det enda tänkbara alternativet är att skrota den. Jag tänker mig att det är enklast för mig att plocka isär den där den står eftersom det troligen inte tål att transporteras. På transportstyrelsens hemsida läser jag att man anmäler att fordonet avregistrerats via ägarbeviset och att de bedömer om fordonet ska avregistreras. De vill ha följande uppgifter:

- en redogörelse om vilka åtgärder som gjorts
- ett intyg eller liknande (uppgifterna bör styrkas)
- fordonets registreringsskylt(ar).

https://www.transportstyrelsen.se/sv...otning/#118380

Har någon skrotat en husvagn på egen hand och kan berätta om erfarenheter av detta?
Sett att chassi säljs som båtvangs ämne på blocket perfekt då då är bromsade klarar 80 km/h
Citera
2017-05-26, 10:10
  #4
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
I vilket skick är chassiet? Är det bara väl vagnen som sådan som är murken eller är även chassiet dåligt (rostigt)?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback